Alla inlägg den 3 mars 2019

Av Rehn/Hornesjö - 3 mars 2019 08:50

   

Så var det söndag och dax för både kurs och möte.

   

Idag vaknade hundarna före halv sex igen och det kändes inte kul.

 

Låg i alla fall och drog mig i ca en timme innan jag gick ner och släppte ut en överlycklig liten Zlatan.

 

När jag vaknar tidigt så kan jag inte slappna av utan tankar kommer och går. Tänkte på att mellan tisdag till lördag hade jag fått höra om tre bekanta som drabbats av olika händelser, en död i cancer, en stroke och en kraftig hjärtinfarkt. Alla tre kvinnor i min ålder...

Vid 9-tiden kom snön, inte alls vad jag hade tänkt mig en kursdag, men inget man kan göra något åt, för kursen ska jag i alla fall gå fast det blir att frysa i ca 1,5 timme.

Inte bara jag som tycker att denna dag är tråkig.

     Även Zlatan hade ingen lust att gå ut idag utan kröp upp i soffan bredvid mig och lyfte bara på huvudet och ändrade stil när jag frågade om han skulle gå ut.

Vi halv ett stack vi iväg till Bauhaus för att gå kurs med vår Yra.

Idag var det sista dagen och Lasse passade på att ta bilder på alla som var med

                                                               

När vi sen kom hem efter att jag även hade haft möte så var det lagom att bara kolla av vad slökokaren hade åstadkommit under dagen

  Kanske ser det inte så gott ut, men denna fläsklägg var så god och så mör att allt bara ramlade sönder, tyvärr hade jag varken morötter eller kålrot hemma så det fick bara bli potatisen som kokat med i alla dessa timmar, men mosade tillsammans med skyn var så gott 

Kvällen fortsatte sedan med Farmen och Bröllop, Begravning och Dop.

Just denna Bröllop Begravning och Dop hade jag sett fram emot men somnade i soffan redan vid halv 10 tiden och missade en massa.

Fast klockan nu bara är strax före 22 så tänker jag gå och lägga mig

Det känns i kroppen av snö och kurs.

God natt

Ia

 

 

 

 


Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards