Alla inlägg den 23 mars 2019

Av Rehn/Hornesjö - 23 mars 2019 07:57

 

Så var det morgon igen och vädret var idag fint med en blå himmel men lite kylig morgon.

    Natten kändes rätt okej, men stegen blev inte många.

Efter vår frukost så blev det att jag gick ut och ställde mig i solen och trimmade Olga.  Hade nog tänkt ta flera men det tar sin tid och min kropp orkar inte hur mycket och länge som helst.

Behövde handla lite på Dollarstore så detta började vi med denna dag och efter detta blev det en tur till Brännkyrka kyrka        och mammas nya viloplats där hon kommer att få vila tillsammans med sin syster Sollan och Freddy.  

Pratade med pappa när vi var på väg därifrån och han ville att vi skulle komma hem till honom och hjälpa till med lite nya papper som hade kommit.  Som pappa sa igår "det är lätt att komma till världen, men svårare att ta oss härifrån".

Ja alla dessa papper blir man inte klok på.. men annars så rullar allt på och dagen börjar närmar sig sitt slut.

Fick ont i hjärtat när vi satt hos pappa, försökte skylla på att det nog hade med trimningen att göra, men märker samtidigt att mina nerver ligger på ytan och jag klarar inte att känna mig så här.

När vi kom hem blev det i alla fall att jag satte mig i en solstol och lyssnade på en ljudbok. Hundarna lekte runt mina fötter och det var ganska så rogivande att bara få sitta ner, blunda och lyssna.

Såg lite på skidskytte innan det blev middag.

Hade velat stå vid grillen själv denna dag, men skickade ut Lasse för att sköta denna och jag tog hand om det som skulle ordnas inne.

 

Det blev i alla fall en god middag 

 

Sen fortsatte kvällen med TV och Lets dance.

Började se en film på 8:an och den visade sig inte vara slut förrän klockan 00.40, men den var bra och jag ville se slutet. Men när klockan var lite före midnatt så kände jag att jag kanske i alla fall måste sova, stängde av TV:n men inte somnade jag, utan nu kom alla tankar i stället och nu hade även den 23:e infunnit sig och snart var jag tillbaka 50 år i tiden och dagen för Peters dödsdag.

Kände även av hjärtat igen och det var svårt att koppla av.  När klockan var strax innan halv 2 så kände jag att det kanske var lika bra att sätta mig vid datorn.

Men skulle jag väcka upp våra hundar, nej det var inget som jag ville utan försökte att slappna av och somna.

Det gjorde jag för nästa gång jag tittade på klockan så var hon 05.45

och nu  är det en ny dag 

Ia

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards