Alla inlägg den 24 mars 2019

Av Rehn/Hornesjö - 24 mars 2019 16:44

 

I dag var det lite varmare igen när jag steg ur sängen

   

Hade kunnat få sova lite längre denna första morgon när inte Nemo fanns, det var ju oftast han som väckte oss tidigt, men inte kunde jag göra det, vaknade i stället ännu tidigare än vanligt och insåg att klockan bara var 4, steg upp och gick på toa och smög sedan tillbaka till sängen igen, hoppades att jag skulle somna om, vilket jag nog gjorde lite då och då, fast någon djup sömn som höll i sig några längre perioder gick inte att få till, så när klockan var 6 så steg jag upp för att kolla att alla våra hundar mådde bra.

Kände att när jag ändå var uppe så kunde hundarna få sin mat, jag gör ju alltid ordning de vuxnas skålar på kvällen och naturligtvis hade jag gjort 5 skålar som vanligt och helt plötsligt var den stora klumpen i magen där igen när jag stod med Nemos skål i handen

Lasse sa direkt att han ville gå upp och lägga sig igen, men av någon konstig anledning så blev han kvar i köket och började i stället med frukosten.

 

Zlatan mådde bra och det visade sig inget av det som fick mina hjärta att nästan stanna igår.

Klockan kvart i 10 var vi på klubben för att låta Zlatan få vara med på sin första kurs

   

Det var 4 småttingar denna dag och Zlatan var yngst, de andra hade redan hunnit förbi sina första 4 månader

           

     


Det blev en del att jobba med och idag handlade det om kontakten. 

Zlatan var duktig men det där med att skälla är ett dilemma. han ska ju få en godis varje gång han kollar på mig, vilket han gör ofta, men samtidigt som han kollar så skäller han för att få kontakt och då är det ju skällandet han får belöning för.  Ja detta får vi jobba med.

 

För det mesta var det mycket hopp och skutt.

Hon som höll kursen trampade Zlatan på foten och detta gjorde att han var lite osäker på henne efter detta, så varje gång hon skulle visa oss något nytt så ryggade han tillbaka och ville vara bakom mig.  Får hoppas att detta ger sig för han är annars så social med andra människor.

Efter 50 minuters träning var i alla fall Zlatan helt slut och även jag var detta eftersom han är så liten och jag måste antigen böja mig ner eller sitta på huk och inget av detta är en höjdare för min kropp.

 

När vi var klara för dagen så somnade Zlatan i Lasses knä

 

Hem och tänkte att han måste få vila ett par timmar, så han fick vara ensam i köket när vi åkte till först Hornbach för att Lasse måste köpa några skruvar till köksluckan som hade ramlat ner och sen en snabb tur till Hallunda för att handla ägg.

 

Middag kände vi inte för idag så det fick bli några varma mackor

 

Sen blev det som vanligt TV tittande och ikväll fick det bli Morden i Midsommer.

God natt

Ia

 


Av Rehn/Hornesjö - 24 mars 2019 06:51

Vaknade som vanligt av att Nemo var hungrig redan vid kvart över 5

Lasse gick ner och gav hundarna sin mat och sedan fick de gå ut.

Dagen var inte direkt fin, den var grå och mulen men vi hade en massa på agendan så det kändes helt okej

 

Allt började så bra, hundarna ute och lekte sina vilda lekar och Zlatan jagade som vanligt Nemo som försökte på sitt snälla sett att tala om för honom att det fick vara bra.

Det blev sedan en tur till Hornbach för att köpa blommor till Peters grav.

Det var 50 år i dag sedan vår lilla kille somnade in och vi skulle försöka göra lite fint på hans plats.

 

Blev inte så mycket, men vädret tillät inte heller mera.

Så fortsatte vi vår resa hem till centrum för att handla lite. Hade bestämt mig för att röka räkor idag och skulle vara ha lite god ost till detta.

 

Vi kommer hem och öppnar dörren och alla 6 hundarna springer ut och allt ser ganska normalt ut. Jag går in för att hämta min cd och bok för att sätta mig i solen och lyssna.  Nemo tittar på mig och jag säger till honom "är du inte bra"  tyckte att hans blick såg så annorlunda ut. När han börjar röra sig så viker sig hela bakpartiet och han gjorde tappra försök att komma upp igen men hamnade på detta vis   och det såg inte naturligt ut.  Fick upp honom på benen men han var liksom helt borta.  Samtidigt så börjar Zlatan att kräkas och även han såg ut att vingla och ville bara springa och gömma sig.  Fick panik, fick för mig att de hade blivit förgiftade av något, men vi har inget som kan ge en förgiftning, tänker att är det någon som har kastat in något på tomten som hundarna har ätit. Tänker att naturligtvis skulle det då vara Nemo som hade varit framme först, för ett matvrak var han..  Zlatan ser dålig ut och hans ögon hänger som på en blodhund.  Lasse bär ut Nemo till bilen och jag tar Zlatan och så far vi iväg i ilfart till djursjukhuset.

       

Blev mottagna direkt och fast det var flera före oss så fick vi direkt komma in på akuten..  Skriver in Nemo men inte Zlatan som jag nu tycker ser lite piggare ut, men jag är orolig och känner ska vi mista båda dessa idag.

Den gulliga kvinnliga veterinären utesluter förgiftning och säger att Nemo troligen har drabbats av en hjärnblödning, han är inte kontaktbar men lever .

Jag ber veterinären kolla Zlatan och hon lyssnar på hans hjärta och kollar igenom honom och klämmer på hans mage och tror att han helt enkelt har fått i sig något som han mår illa av.

         

Sista resan är gjord och klockan 14,30 somnade Nemo in lugnt och stilla

 


Zlatan tar farväl av sin bästa vän. 

Köper med mig lite skonkost hem till Zlatan för att han ska få i sig alla vitaminer även om han inte äter så mycket nu när har inte känner sig bra.

Kommer hem och alla hundar förstår säkert var som har hänt, de är så lugna och visar stor hänsyn till oss.

Går ut för att röka räkor, men inget vill visst fungera idag, får bara eld på den ena brännaren och det blir heller ingen riktig rökning, känner mig helt misslyckad

Ska koka ris till räkorna, men även det misslyckas, tar för mycket vatten och det blir gröt istället och smakar inte alls gott för det är för salt.

Äter några räkor och dricker ett glas vitt vin, men det smakar ingenting.

 

 

Zlatan har inte bajsat sedan tidigt på morgonen och jag vill ta en promenad med honom för att han ska få igång sin mage. Vi tar bara med oss Qling och Zlatan och går en runda, Zlatan är mycket piggare och efter att han bajsat så kommer han även igång med sitt rätta jag och börjar bita i mig och det ger ett riktigt glädjerus genom hela min kropp.  

 Kommer hem och vi sätter oss framför TV:n.  Jag ber Lasse göra oss varsin drink och han går ut i köket för att ta ner några glas ur vårt största och högsta skåp, jag hör ett brak och rusar ut i köket och då har hela den stora och rätt tunga köksluckan ramlat ner när Lasse skulle öppna skåpet.

 

Orkar inte se på TV utan lägger mig ner i soffan och bara försöker smälta dagen.

 

Idag är det söndag och våra hundar är så tysta och lugna, Zlatan är sitt rätta jag igen och ska få gå på sin första kurs denna dag.

Ia

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards