Direktlänk till inlägg 24 mars 2019

En sorglig lördag

Av Rehn/Hornesjö - 24 mars 2019 06:51

Vaknade som vanligt av att Nemo var hungrig redan vid kvart över 5

Lasse gick ner och gav hundarna sin mat och sedan fick de gå ut.

Dagen var inte direkt fin, den var grå och mulen men vi hade en massa på agendan så det kändes helt okej

 

Allt började så bra, hundarna ute och lekte sina vilda lekar och Zlatan jagade som vanligt Nemo som försökte på sitt snälla sett att tala om för honom att det fick vara bra.

Det blev sedan en tur till Hornbach för att köpa blommor till Peters grav.

Det var 50 år i dag sedan vår lilla kille somnade in och vi skulle försöka göra lite fint på hans plats.

 

Blev inte så mycket, men vädret tillät inte heller mera.

Så fortsatte vi vår resa hem till centrum för att handla lite. Hade bestämt mig för att röka räkor idag och skulle vara ha lite god ost till detta.

 

Vi kommer hem och öppnar dörren och alla 6 hundarna springer ut och allt ser ganska normalt ut. Jag går in för att hämta min cd och bok för att sätta mig i solen och lyssna.  Nemo tittar på mig och jag säger till honom "är du inte bra"  tyckte att hans blick såg så annorlunda ut. När han börjar röra sig så viker sig hela bakpartiet och han gjorde tappra försök att komma upp igen men hamnade på detta vis   och det såg inte naturligt ut.  Fick upp honom på benen men han var liksom helt borta.  Samtidigt så börjar Zlatan att kräkas och även han såg ut att vingla och ville bara springa och gömma sig.  Fick panik, fick för mig att de hade blivit förgiftade av något, men vi har inget som kan ge en förgiftning, tänker att är det någon som har kastat in något på tomten som hundarna har ätit. Tänker att naturligtvis skulle det då vara Nemo som hade varit framme först, för ett matvrak var han..  Zlatan ser dålig ut och hans ögon hänger som på en blodhund.  Lasse bär ut Nemo till bilen och jag tar Zlatan och så far vi iväg i ilfart till djursjukhuset.

       

Blev mottagna direkt och fast det var flera före oss så fick vi direkt komma in på akuten..  Skriver in Nemo men inte Zlatan som jag nu tycker ser lite piggare ut, men jag är orolig och känner ska vi mista båda dessa idag.

Den gulliga kvinnliga veterinären utesluter förgiftning och säger att Nemo troligen har drabbats av en hjärnblödning, han är inte kontaktbar men lever .

Jag ber veterinären kolla Zlatan och hon lyssnar på hans hjärta och kollar igenom honom och klämmer på hans mage och tror att han helt enkelt har fått i sig något som han mår illa av.

         

Sista resan är gjord och klockan 14,30 somnade Nemo in lugnt och stilla

 


Zlatan tar farväl av sin bästa vän. 

Köper med mig lite skonkost hem till Zlatan för att han ska få i sig alla vitaminer även om han inte äter så mycket nu när har inte känner sig bra.

Kommer hem och alla hundar förstår säkert var som har hänt, de är så lugna och visar stor hänsyn till oss.

Går ut för att röka räkor, men inget vill visst fungera idag, får bara eld på den ena brännaren och det blir heller ingen riktig rökning, känner mig helt misslyckad

Ska koka ris till räkorna, men även det misslyckas, tar för mycket vatten och det blir gröt istället och smakar inte alls gott för det är för salt.

Äter några räkor och dricker ett glas vitt vin, men det smakar ingenting.

 

 

Zlatan har inte bajsat sedan tidigt på morgonen och jag vill ta en promenad med honom för att han ska få igång sin mage. Vi tar bara med oss Qling och Zlatan och går en runda, Zlatan är mycket piggare och efter att han bajsat så kommer han även igång med sitt rätta jag och börjar bita i mig och det ger ett riktigt glädjerus genom hela min kropp.  

 Kommer hem och vi sätter oss framför TV:n.  Jag ber Lasse göra oss varsin drink och han går ut i köket för att ta ner några glas ur vårt största och högsta skåp, jag hör ett brak och rusar ut i köket och då har hela den stora och rätt tunga köksluckan ramlat ner när Lasse skulle öppna skåpet.

 

Orkar inte se på TV utan lägger mig ner i soffan och bara försöker smälta dagen.

 

Idag är det söndag och våra hundar är så tysta och lugna, Zlatan är sitt rätta jag igen och ska få gå på sin första kurs denna dag.

Ia

 
 
Ingen bild

Anneli börjesson

24 mars 2019 10:07

Hej, har nu läst ditt inlägg och sörjer med er... sån hemskt dag ni fick. Hemskt när det går så fort och man inte är förberedd alls ...tänker på er. Kram

Rehn/Hornesjö

24 mars 2019 13:40

Tack snälla. Nej vi var verkligen inte alls beredda på detta. Jag trodde nog att Nemo skulle bli minst 15 år..

 
Ingen bild

Bernice

24 mars 2019 17:54

Fy, tänk så fort det kan gå, har själv en nyss fylld 13 åring och som hon verkar nu känns det som att hon kan, precis som du skriver leva tills hon blir 15. Gäller ta tillvara dagarna och vara mån om sin gamla älskling, kram till er

Rehn/Hornesjö

25 mars 2019 06:28

Ja det är skrämmande att det inte går att se något innan det händer. Har nu en 11 och 12 åring kvar som är hur friska som helst, men åldern tar ut sin rätt och man vet aldrig från den ena till den andra dagen vad som händer.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 1 april 09:27

Så var vi inne i april    Lite svalare denna dag och även grått och trist.         Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade förväntat mig efter den struliga kvällen. När jag vaknade denna morgon så ser jag att det brunnit i ett p-...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards