Alla inlägg den 29 mars 2019

Av Rehn/Hornesjö - 29 mars 2019 22:00

       

  

Så har det blivit fredag igen och jag är fortfarande inte riktigt på banan ännu

Men gläds åt att det är varma mornar och att solen visar sig så att jag kan tillbringa mina dagar utomhus.  Fast egentligen så har jag massor att göra inne, att se solen mot köksfönstret får mig att nästan må illa, det måste tvättas, men när ska orken till detta komma tillbaka.

Har i nästan 3 veckor bett Lasse ta fram vår stora ångtvätt för jag vill skura ordentligt i alla hörn, men fortfarande har den inte kommit fram och skiten känns som den hoppar sig.  Nej så farligt är det inte, men jag längtar efter ett skinande hus.

Förmiddagen började i alla fall som vanligt med att hundarna först var ute en hel del på tomten och när sedan Zlatan var trött så fick han gå in och sova och jag fick med mig Lasse på en ordentlig promenad innan vi skulle åka och handla

            Det blev en fin promenad förutom att jag var helt slut i mina armar efter att Z drar så att jag nästan känner mig maktlös, idag drog hon till och med av den långa linan jag har på henne. Det slutade med att jag tog de andra 3 och Lasse fick ta bara Z.

Väl hemma igen var de i alla fall trötta och vi kunde i lugn och ro få lämna hemmet för ett par timmar.

Skulle köpa svarta strumpbyxor, men på vår HM i Hallunda fanns det bara feststrumpor och det var inte det jag skulle ha.

Fick bli en tur upp till Dollarstore för att köpa ett 5 pack med strumpbyxor för en billig summa.

Hem igen och nu var det dax för lite yoghurt som jag satt ute och åt.

Lasse började städa i uterummet och tog fram valpkojorna för att spola av dem, men de var jätteintressant tyckte hundarna och alla måste ju prova dem när de stod på en annan plats

               

Lasse upptäckte att Zlatan låg och tuggade på en av våra solsängar och han hade hunnit rätt långt innan vi upptäckte detta. Så det var bara för Lasse att ta fram skruvdragaren och plocka bort den delen som nu var förstörd.

inte kan man väl bli arg på denna charmiga kille

             

För det ögon han ger oss när vi fyar honom får oss ju bara att skratta.


 

Vi fortsatte att vara ute och jag passade på att läsa klart min ljudbok Flickan med majblommorna av Karin Wahlberg och med min favorituppläsare Torsten Wahlund

 

Vid 15 tiden kände Lasse för ett glas vin så jag gick in och gjorde en av mina (tilltugg) favoritmördegsrulla med grönmögelost,  för bara ett glas vin var jag inte speciellt sugen på

Vid kvart i 4 ville Lasse gå in och kolla på Columbo men jag upptäckte snart att han inte såg så mycket för han snarkade där i fotöljen.

 

Själv tog jag en kortare promenad med Zlatan innan mina TV program för kvällen skulle börja

Lasse fick ställa sig vid grillen medan jag förberedde det som måste göras inne

 

Blev ganska okej, fast Lasse fick ingen bra glöd på grillen.  Nej nu är det snart ett måste att åka och handla en gasoltub fast jag mest gillar kolgrillat

 

Kvällen fortsatte med Lets Dance 

Sen bara en liten kissrunda på tomten för hundarna innan jag hoppade i säng.

Ia

 



Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards