Alla inlägg den 31 mars 2019

Av Rehn/Hornesjö - 31 mars 2019 18:48

   

 

Så var det första dagen med sommartid eller vad man nu ska kalla denna nya tid för, men lite snurrigt blev det på morgonen då jag skrek till Lasse att du kan väl inte gå upp nu och ge hundarna mat för fast klockan stod på 6 så borde hon ju bara vara 5, men jag hade fel, den klockan var inte ändrad så det var den rätta tiden för hundarna

 

Tyckte att jag hade sovit väldigt konstigt denna natt men mina appar sa något helt annat

 

Det var i alla fall plusgrader denna morgon men snön vräkte ner i någon timme och man undrade vad det skulle bli denna dag.

 


Men nu var det i alla fall en ny dag och vi hade bestämt oss för att åka på cockerpromenad 

Det var en hel del cocker denna dag och även en del nya.

Alltid trevligt att träffas på parkeringen'

                     

och sedan blev det lite lek på ängen och lite roliga tips

                  lite bilder tog jag medan vi satt och fikade.

Vi hade i alla fall med oss tre av våra 5 hundar, hade gärna haft fyra med oss men då skulle ju en bli ensam hemma och det kändes inte alls bra.

 

Vi hade i alla fall en helt underbar dag där vid Åkeshov och solen riktigt värmde när vi tog vår rätt långa promenad.

 

På vägen hem blev det en av stickare till pappa för att hjälpa honom med att lufta ett däck på hans bil.

Hem och släppte ut de två hundarna som hade fått varit hemma och sedan blev det en snabb tur till centrum för att inskaffa både mjölk, filmjölk och bordsmargarin.

 

När vi kom hem så satte vi oss ute med alla hundarna på tomten och tog även varsitt glas vin

Sen blev det att när klockan började närma sig 17 så gick jag in och lagade en middag

 

Idag fick det bli en carbonara

 

 Nu är det kväll igen och jag har lite att göra så jag stänger av bloggen tidigt denna kväll.

Ia

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards