Alla inlägg den 3 april 2019

Av Rehn/Hornesjö - 3 april 2019 23:00

 

Fortfarande en lite kall dag men solen sken 

Ja att jag hade sovit gått denna natt, eller gott vet jag inte, men timmarna på rygg blev många, det har jag ju redan berättat i förra bloggen.  Stegen i går blev ännu sämre än under måndagen      men det kan ju inte bli så många bara genom att springa i affärer.

 Idag var tanken att jag skulle röra mig mer, men det sket sig även denna dag då det bara blev en tur till Dollarstore och en tur till Hallunda, båda bilburna.

Det var i alla fall en helt underbar dag med massor av bus tillsammans med hundarna på tomten medan Lasse jobbade vidare på sitt nya projekt.


  När jag var på framsidan så var hundarna också där och då passade jag på att lägga fram en tunnel så de fick leka lite tillsammans, vilket de verkligen gillar.

Eftersom jag hade det ganska så skönt på baksidan så tog jag fram en stol och satte mig ner och bara iakttog mina hundar.

            som hela tiden hade något att göra. Mest busade som vanligt Z och Zlatan.

   

Upptäckte att jag hade börjat få lite rabarberknopp i landet så jag tog en kratta och snyggade till dessa ställen och satte galler runt för att få ha dem kvar. Det hände lite på vår gata under dagen och jag hade ju första parkett att sitta på och se alla poliser jobba som de gjorde i ett antal timmar.


  Hundarna hade fullt upp hela dagen.

Sen kom pappa över för det var något han ville ha hjälp med på mobilen, sen skulle han vidare till Jula och kolla på en ny jacka till sig.  

Vi fortsatte att vara ute till klockan närmade sig middag denna dag. Även denna dag var det ingen av oss som kände för någon större måltid utan Lasse valde denna dag lite kalvsylta med kokt potatis   och det smakade bra och räckte gott och väl med denna lilla portion.

Efter att under gårdagen ha sovit mest i soffan under kvällen så blev det i alla fall annorlunda i kväll och jag höll mig vaken fram till klockan var över 23,00.

Blev så glad när den rätta vann Sveriges Mästerkock.  Båda var så duktiga men jag har hela tiden känt lite extra för killen. 

Stegen denna dag blev ju inte som jag hade velat, men det får jag se på appen i morgon bitti.

Ia

Av Rehn/Hornesjö - 3 april 2019 06:57

     

Idag är det första dagen i mitt nya liv, eller det gamla fortsätter, det enda som skiljer är att jag inte kan tala med min mamma

 

Det blev en dag som vilken som helst, vi handlade på både Maxi och systemet.

Vår grill fick inte Lasse någon ordning på, han fick för sig att det var ett fel för det gick inte att sätta dit slangen till aggregatet.  En tur upp till Neonet för att få hjälp med detta och det var en baggis, Lasse hade vänt en sprint åt fel håll.

Tror att han skämdes lite, fniss

 

Sen var vi mest hemma och jag satt stilla och läste en hel del, det blev faktiskt nästan 3 timmar i solstolen medan Lasse gav sig på ett nytt projekt.

 

Vi hade tänkt att grilla några korvar till lunch men det blev aldrig av så jag gjorde dessa korvar till middag i stället

 

De fick bli grillade inomhus.

Sen skulle det vara TV och när klockan var 20 så var jag så trött så jag sa till Lasse att jag bara skulle blunda lite, men lite blev mycket och klockan var 22 när jag vaknade till liv.

Så det kändes bara som om jag bara måste göra det som var viktigt och sedan blev det åter sängen.

Mina steg under dagen hade inte blivit många

    och natten upptäckte jag nu på morgonen när jag kollade på appen att den hade blivit väldigt lång.

Men nu är det en ny dag igen och vad som händer får vi se

 Ia


Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards