Alla inlägg den 4 april 2019

Av Rehn/Hornesjö - 4 april 2019 08:56

Så var det torsdag och dax för Z första riktiga kurs

 

Morgonen började bra, fick sova till klockan 6 innan både Lasse och jag blev väckta av Z härliga pussar.

kändes toppen jag kollade   appen och såg att jag denna natt hade sovit mer djupt än lätt och det är ju detta jag strävar efter, sen tycker jag inte timmarna är så viktiga för de får ju stryras efter när jag lägger mig och när jag stiger upp.  Stegen blev som jag trodde inte   riktigt så många som jag hade hoppats på, men helt okej i alla fall, de visar ju att jag inte denna dag bara satt och läste, vilket jag gjorde bara ca 1 timme under dagen.

Men nu är det en ny dag och vädret kändes friskt och härligt när jag släppte ut hundarna på tomten   för lite morgonkiss.

Klockan var 9 innan jag riktigt kom igång denna morgon och då blev det den första promenaden med bara Z innan jag sedan satt igång med lite borstning och ryckning av hennes päls.

           

När denna härliga promenad var över så gick jag hem och tog fram min ljudbok för att sätta mig i lugn och ro och lyssna medan hundarna lekte och Lasse jobbade

Hörde någon prata utanför tomten och där stod min vän Mia med en bukett    blommor till mig och detta gjorde mig så glad 

 Dagen fortsatte fram till middagen som även denna dag blev enkel med bara bruna bönor och falukorv   som smakade bra framför TV:n  innan vi skulle iväg på Z första kurs i Nosework.

Det blev en mycket givande kväll och Lasse filmade en del för att jag skulle se hur Z uppförde sig, tyvärr går det inte att lägga upp filmerna och det är synd.  Min dator trasslar hela tiden och bilder försvinner.


  En liten snutt kom med denna dag och det tror jag var det sista vi gjorde innan kvällen var slut.

Kom hem igen vid halv 10 tiden och vi skulle då ha sett på Glamour som jag missat, men vi började se något annat och så var det snart dags för sängen.

Ia

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards