Alla inlägg den 7 april 2019

Av Rehn/Hornesjö - 7 april 2019 09:09

 

  

Det var så här min morgon började. Vaknade vid 6 tiden och då var Lasse snabbt uppe för att släppa ut hundarna och ge dem lite mat.  Kände väl inte att jag hade någon större lust att stiga upp redan så jag låg kvar och kolla de min mobil istället. Det här med minnen är både positivt och negativt för ibland gör det så ont att minnas

Men mina minnen är bara bra och att fem av dessa nu är borta är ganska förståelig eftersom de alla har varit ganska så gamla när de gått över till andra sidan

Får tänka att hade det inte försvunnit några så hade det inte heller kommit in nya och nu är vi så glada för vår lilla Z och Zlatan.

 

Idag blir vårt lilla charmtroll Z 9 månader och är då "junior" och kanske vi kan hoppas på att hon ska lugna ner sig lite och börja förstå det där med lite lydnad.

Blev ganska förvånad när jag gick ut i det fina vädret för det var svinkallt ute.

Lasse passadade på att lägga in sommardäcken i bilen medan jag som vanligt jobbade lite vid datorn.

Sen blev det en tur till Maxi där man kan byta däck och det gick smärtfritt och fort.

 

Sen en tur till Hallunda för lite korv och mjölk på Lidl. Lasse ville som vanligt in på loppiset och idag gjorde jag ett fynd.  Jag fick för mig att sälja min varmfodrade gröna lite tjocka och för stora oljerock för ett par år sedan, efter detta har jag saknat denna just när jag ska till klubben och jobba hund. 

Har kollat lite på Hööks efter en lite tunnare och i bättre storlek, men har varit lite snål när jag har hittat den rätta modellen på jackan.

Så hänger den där mitt framför mig och i både den rätta snitten och färgen, ser helt ny ut och jag vet att en sådan kostar ca 3000 kr.  Just här så säljer de kläder oavsett hur dessa ser ut för kilopris och jag uppskattar denna att väga strax under kilot, så ca 60 kr kommer den att kosta, var min tanke och inget att fundera över.

Kommer fram till kassan och lägger jackan på vågen och det ser att den väger ungefär vad jag har trott. Tjejen som vi känner ganska bra skrattar och säger "vilket fynd du gör idag", det blir 22 kr för just i dag har vi 50% på kilopriset.

Ibland ska man ha tur och jag gillar redan min "nya" jacka.

  När vi kommer hem så grillar vi varsin lammkorv och tar ett glas lättöl och sen beger sig Lasse till garaget för att ta hand om vinterdäcken och jag slår mig ner med min ljudbok i en timme i den kyliga vinden

 

 Våra hundar nöjer sig med att få leka på tomten och det finns alltid något för dem att sysselsätta sig med.  Körde lite olika sök med dem alla och efter att jag fått lära mig på kursen att man kunde självbelöna dem vi källan så var det ju ganska så lätt att sysselsätta de som hade lust att söka.

 

När jag kom till garaget för att göra lite sök med Z så hade Lasse redan ställt in bilen och jag kände att jag lika väl kunde ta med mig 6 kartonger hem till huset och låta Z jobba i vardagsrummet


 
 
 
Inga synintryck utan bara en med doft och så blev det 4 sök då jag flyttade kartongen.  Tycker nog att hon var mycket mer samlad idag än vad hon tidigare har varit och det kändes väldigt bra att se hennes sökarbete.  Nu är det mest att jag måste lära henne att stanna upp vid doften så att jag kan vara säker på hennes markering, men detta får vi säkert lära oss på kursen.

 

Idag lagade  jag middag inomhus, det kändes alldeles för kallt att stå ute och grilla.

  

Hade två små entrecoter i frysen så det fick bli dessa med klyftpotatis och grönpepparsås 

Nu är klockan 22,00 och jag ska göra mig i ordning för natten, eller först ska jag kolla på Wallander från sängen.

Ia

Av Rehn/Hornesjö - 7 april 2019 08:20

     

Även denna dag började bra

 

Hade kunnat börja bättre vid datorn som fortfarande jäklas med mig.  Så det blev många timmar som jag fick sitta vid denna idag.

 

Men lite ute blev det och en hel del med NoseWork för hundarna och det var mest Z som skulle övas och hon var så duktig på allt.

 

I stället för yoghurt denna dag så grillade vi varsin korv

 

Det fick bli en tur upp till Netonet för att inhandla ytterligare en externa hårddisk för att jag kände att jag var tvungen att rensa hela datorn.

Detta tog tid vill jag lova och det blev att jag sprang mellan att vara ute och läsa och kolla vad datorn hittade på.

 

Kände att det var inte mycket idé att ta några bilder när jag i alla fall inte visste var jag skulle lägga dem.

 

Eftersom vi idag hade ätit en lite bättre lunch så fick det bli en lätt middag med bara  detta     

Men detta är ju något som alltid går hem.

 

Det blev inte mycket att sitta ner och kolla på TV på kvällen för Datorn fortsatte att ta sin tid.

 

Ingen större förlust kändes det som i alla fall.

 

I morgon blir en ny dag och troligen hem till pappa

Ia 

 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards