Direktlänk till inlägg 10 april 2019

Onsdag med kyla

Av Rehn/Hornesjö - 10 april 2019 08:16

 

Åter en isande kall morgon, inne är det så kallt så tanken att sätta in en brasa var stor denna morgon när jag klev ur sängen.  Men efter att ha tagit hand om hundar och lite annat så infann sig värmen i kroppen .

    

Gårdagen var bra på det hela om man inte tänker ordet "väder" min steg blev helt okej och sömnen lika så.

Lät Lasse ligga kvar i sängen medan jag lagade frukost och plockade lite igen bland mammas saker, måste få en struktur på detta .

Qling har börjar hacka tänder så nu är det säkert någon av hundarna som är på gång med sitt löp, hade ju hoppats på att hinna med Z kurs hel denna månad innan hon skulle börja löpa, men som min vanliga otur så kommer hon säkert igång innan de vuxna.  De tycker nog att jag är lite galen med mitt torkande på dem, så fort jag tar av en bit papper så sätter de sig snabbt på rumpan och blicken säger " låt bli mig"

 

Dagen började som den alltid gör och idag blev det några bilturer. Började med Skärholmens centrum för att köpa tackkort. Sen till Sea för att handla hundmat till Z och Zlatan. Fortsatte ner till centrum för att inhandla  mjölk, ägg och kycklingköttbullar (godis till hundarna)

 

 När vi kom hem så hade klockan passerat 12 slaget och det var dax för lite lunch som idag fick bli riktig mat. Hade spagetti och köttfärssås kvar sedan gårdagen så det var bara att göra en gratäng på denna.

 

Samtidigt fick jag för mig att kolla på gårdagens Glamour som vi missat eftersom det var kurs. Men vad sjutton hade hänt, det var tydligen rätt länge sedan jag använde mitt crome och det gick inte att hitta.  Men ibland känner jag mig riktigt duktig för jag gick in på mobilien och sökte och sökte och det visade sig vara att för ett tag sedan hade vår son Per ändrat vårt lösenord på D-linken så jag var tvungen att gå in och uppdatera detta och med att bara följa instruktioner så fixades det.

Det blev sen att vi satte oss ner den timmen och kollade.

 

Efter detta gick jag ut och preparerade 4 ställen med doft för att låta Yra göra några utomhussök.  Använde vid två ställen bara tops som jag stoppat i marken och sen på ett ställe var det ett träd som jag satte en grå möbeltass på rätt högt upp och sen vidare till våra garage där jag satte en möbeltass på garageväggen.

Det var inga som helst problem för henne att hitta rätt på dessa 4 områden.

 

Fick för mig att Z skulle få prova på tre av dem, ett med tops och ett  på väggen och även de i trädet. Nu kändes det som lite överkurs till henne så jag lät henne bara söka på en radie av ca 2.5 meter.  Men hon var som vanligt helt galen och ivrig, men klarade dessa tre sök ganska så bra.

 

Så mycket mer blev det inte denna dag utan det fick bli att jag kröp upp i soffan med en bok och Lasse satte in en brasa, för jag frös så jag skakade och det kändes nästan som om jag var igång att bli sjuk.

Eftersom vi hade ätit en ordentlig lunch denna dag så var vi inte direkt hungriga och något som jag gillar med mig själv är att jag nu alltid vill ha några Keldasoppor i kylen.

och idag fick det bli en soppa framför TV:n.  Lasse fick välja mellan en skogssvampsoppa och sparris och då blev det sparris med en klick creme fraiche i.

 

Sen fortsatte TV kvällen men idag kunde jag ta duschen mellan 2 program och det kändes bra.  Sen kröp jag upp i soffan igen för att njuta av att Lasse hade tänt en brasa, något som jag behövde denna kväll, tror aldrig jag har frusit så mycket som idag.

Tv kvällen fortsatte fram till efter Maria Wern då sängen lockade.

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 21 mars 08:43

Torsdag   Lite bättre denna dag, men fortfarande grått och trist.         Så såg min natt ut.  Mådde inte alls bra idag. Ont i lederna och känner mig allmänt dålig.  Satte mig ner för att kolla på Glamour och då passade vår hungrig...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 18 mars 08:43

Måndag     Idag var det kallt igen, men solen sken och det gör mig lite glad.         Jaja, natten blev som den blev.   Tänkte lite extra på Qling idag eftersom det är 5 månader sedan han lämnade oss.  Livet med hundarna har blivit helt...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 14 mars 10:03

Torsdag   Fortfarande visar termometern att det går åt rätt håll. Natten kändes bra och jag var upp för att ordna mitt urinprov vid 6 tiden.       Fanns väl inget direkt att klaga på denna morgon. Började dagen med att se på Glamour efte...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 11 mars 08:47

Måndag   Morgonen visade sig vara kall, men solen skulle visa sig och det kändes som en bra dag att stiga upp till. Natten kändes bra och jag visste att jag hade varit upp och kissat vid 2 tiden, men sen kändes det som jag hade sovit fram tills j...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 7 mars 13:00

Torsdag         Allt såg väl helt okej ut, förutom de 6 minusgraders som visade sig denna morgon. Men bara solen kommer fram så lär det i alla fall bli plusgrader. Tyvärr var vi tvingade att bege oss ut för att handla lite på Willys. Hem ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards