Alla inlägg den 12 april 2019

Av Rehn/Hornesjö - 12 april 2019 08:39

Vaknade redan vid 3 tiden i natt och kände en ilande smärta i pannan, halsen sved och ögon kliade.  Att bli sjuk just nu finns det ingen tid till så jag får väl hoppas att detta går över fort.

Har ju varit lite halvvissen de sista dagarna men inte haft ont någon stans utan mest känt mig urlakad.

Höll mig i alla fall kvar i sängen till klockan var 7 då jag vet att Zlatan vill ut och kissa och bajsa.

 När jag vid 4 tiden kollade hur många grader det var så var det minus 7 och det lät ju inte så kul, men vid 8 tiden så hade det redan blivit plusgrader på termometern

Enligt appen hade jag    sovit mycket bättre än vad jag själv kände, men får väl lita på denna. Stegen blev     helt okej under torsdagen och visst hade jag rört mig en hel del när jag var ute med hundarna.

 

 Men nu var det en ny dag som började och idag hade vi lite annat än hundar på agendan.

När jag satt vid köksbordet och kollade på mina smutsiga fönster genom solstrålarna så ser jag mina två killar ligga utsträckta på golvet

    och då glömde jag helt bort att jag måste snart tvätta dessa fönster.

Hade bestämt att åka till pappa och hjälpa honom lite med alla tackkort som ska skrivas, fast skriva får han göra själv för hans handstil är fortfarande mycket bra.

Men så upptäckte jag att Z idag hade börjat löpa och det satte ju lite käppar i hjulen inför hennes fortsatta kurs. Men vi hade fått reda på vad vi skulle jobba med och det var att lära hundarna att jobba med att hitta doften högt 

Klart att jag måste prova detta och satte upp möbeltassar med en liten droppe doft på

  

Man skulle sätta möbeltassar på detta vis med en liten godis på varje. Jag som är lite sparsam med just godiset satte bara en pytteliten gnutta med pannkaka under varje doft


se var det bara att prova och det gick precis som jag hade tänkt mig och Z fattade direkt vad det handlade om

 

Sen en tur till pappa för att hjälp honom och även idag fick jag med mig lite av mammas saker hem

En tur till Hallunda för lite inköp och sedan hem för en rätt sen lunch som blev vid grillen med varsin lammkort och ett glas rött vin

Efter detta så kände jag för att slappa i solen med min förkylning och att då sitta en timme med ljudboken gjorde riktigt gott.

 

Helt plötsligt kom Lasse med varsin whisky som han sa skulle vara bra mot våra förkylningar och vi fortsatte då att sitta ute

 

 Sen fortsatte dagen som vanligt och när det var dax för middag så blev den enkel

 

Lite kallskuren rökt fläskfilé, mozzarella och en jättegod sås med creme fraiche och hjortron.

Efter denna skulle det bli TV kväll, men orken fanns inte och jag slumrade mest i soffan hela kvällen till klockan var 22 och då blev det sängen

Orkade inte ens lägga ut denna blogg utan det fick jag börja med på lördagsmorgonen innan jag satte igång något annat.

Fortfarande inte alls bra och nu har förkylningen lossnat ordentligt men bättre det än den tryckande huvudvärk som satt i hela dagen igår.

Lasse fickordna frukosten medan jag satt vid datorn.

   f  Hade sovit mycket även under natten och nu var jag tvungen att i alla fall försöka ladda med en ordentligt frukost för att orka med dagen.

Väskan är nu packad med det som behövs till tre hundar, jag valparna får hänga med denna dag.  Sen Alvedon, nässpray och Strepsil som ska hålla mig på banan, hoppas jag.

Resten kommer i morgon ikväll

Ia

 

 

 

  


Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards