Alla inlägg den 13 april 2019

Av Rehn/Hornesjö - 13 april 2019 17:59

 

Vaknade vid 6 och insåg att jag i alla fall hade sovit rätt bra denna natt

Eftersom vi hade en löptik så hade vi inte direkt bråttom denna morgon och jag kände mig inte helt okej heller, så jag ville ta det lugnt.

  Kände att jag borde försöka få i mig en macka denna morgon och laddade upp med ett nytt bröd, som tyvärr inte gick hem hos mig. Det var för degigt i min smak och det blev mycket kvar till hundarna

Men när klockan var 9 så kunde vi inte hålla oss utan gjorde oss redo att åka iväg

Z och Zlatan fick följa för att lära sig att ta det lugnt och ligga mycket i bilen.

När vi kom fram var klockan ca 10 och vi hade ju god tid på oss så vi tog våra 3 hundar och gick en ganska så skön promenad.

Sen in och anmälde att vi var här och så började väntan.

 

Efter banvandringen så trodde den som arrangerade detta att vi skulle börja tävla vi 13 tiden, men detta höll inte och vi fick vänta ytterligare en timme innan det var vår tur.


  Matte förstörde bilden med sitt trötta fejs, så henne tog jag bort

 

Våra hundar tog det lugnt och sov mycket under dagen i bilen och jag kände att detta var verkligen bra att träna passivitet med för Z och Zlatan.

 

Men så var vi äntligen igång och Yra och jag gick ut som sista ekipage och skulle nu göra 4 sökområden.


  Kan väl säga att det sket sig direkt på första söket.  Yra sökte som vanligt jättebra men vinden låg på och det var svårt för mig att iaktta henne, men vid ett ställe precis bredvid en cykel så kluckade hon rejält och satte hela tiden nosen i en lövhög, så när det var 30 sekunder kvar så kände jag att jag chansar.  Bad henne visa och hon visade högen med löv, men detta var inte alls rätt och när domaren sa till mig att visa henne cykel, ja då markerade hon direkt på marken vid denna..

Nu kände jag att hade jag missat första söket så spelade det ingen större roll om vi missade resten.

Nästa sök gick hon direkt på ett däck som låg i en hel hög med flera och att doften fanns där någonstans det var uppenbart, nu var det bara att få henne att visa mig ordentligt och det gjorde hon på utsidan av ett däck och jag var tvärsäker på att det var där och sträckte upp handen, men doften satt på insidan av däcket. precis där hon markerat, men när jag sa igen att hon skulle visa så hoppade hon in i däcket och satte nosen mot doftkällan.

Sen var det en altan och där var det inga som helst svårigheter att läsa henne och det blev ett klockrent sök.

Nu var det bara sista kvar och där hade det hänt mycket under dagen, flera hundar hade kissat på både väggen och på en hög med trall och även precis vid ingången.

Hon tog nu direkt doften vid ett elrör som låg på marken, nu var min tanke ska jag säga markerad eller ska hon få söka ett tag till, vilket jag valde. Hon fortsatte då mot en vägg och där satt tydligen doften någonstans, men hon kunde inte riktigt hitta doften utan sökte massor på väggen. När det var 30 sekunder kvar hade jag återigen tanken gissa eller ta en nolla. Hon hade nu återgått till röret men jag var inställd på väggen så jag bara räckte upp handen och sa markerad fast jag nästan till 100% visste att det var fel.  Doften låg mycket riktigt i röret som var vänt mot väggen och där har vi vinden, så doften hade flyttat sig från röret till väggen där den naturligtvis inte kom längre och klart då att Yra envisades med att den måste vara där.

 

Alltså blev denna tävling en riktig skittävling för oss, eller i alla fall för mig som inte litar på min hund

Bara att ta nya tag och ta detta som en träning

 

Väl hemma var det dags för hundarnas middag och vi var ganska så hungriga själva efter en dag utan något i magen

 

Förkylningen höll sig intakt och jag måste ganska så bra hela dagen, fast jag frös.

 

Egentligen var jag väldigt trött och hade tänkt somna tidigt men så blev jag fast i en film "Flykten till framtiden" som egentligen var helt galen och som jag inte gillade, men sluta att se innan slutet det gick bara inte och då var klockan nästan 24 igen

 

När jag ändå nästan var framme vid ny dag så kunde jag inte låta bli att kolla hur många steg det hade blivit under dagens tävling   och dessa fick jag i alla fall vara vara nöjd med.

 

IA

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards