Alla inlägg den 19 april 2019

Av Rehn/Hornesjö - 19 april 2019 07:50

     

Så kunde dagen börja

Lät Lasse ligga kvar i sängen medan jag gjorde frukost och tog hand om hundarna

Solen sken från en klarblå himmel, men natten hade varit kall och termometern visade på minus 5 grader, men detta ändrades snabbt och dagen blev helt sagolik.

 

Att både filma och hålla hund är inte så lätt men en liten film fick det bli i alla fall på hennes sök


 

Började den tidiga dagen med att jobba lite sök med Z i gararget

 

Visste att pappa skulle komma vid 13 tiden och fick för mig att göra en liten smörgåstårta, men detta innebar att jag måste iväg till centrum och nu ville jag att allt skulle gå fort, tårtan borde ju i alla fall få några timmar på sig att gotta till sig.

 

Den blev helt okej

Fortsatte att vara ute med hundarna, som lekte ett litet tag men sedan kände de tydligen av värmen för det blev att de slappade en hel del

     

Lasse hade börjat med lite kamning och borstning på Qling

    medan jag var på baksidan med tjejerna och lilla Zlatan.. Qling är mycket intresserad av Z löp så det gäller att hålla på med honom så att ha får annat att tänka på.

Men när Lasse ändå höll på så blev det även Yra och Olga som fick komma upp på bordet

      för att bli lite påskfina.

Pappa kom sen vid 13-tiden och vi satte oss på baksidan för att fika och äta smörgåstårta. Olga fick vara med för hon är så lycklig när morfar är här.

Tog en massa bilder på pappa, hund och vårt bord med det vi åt, men vet i sjutton vad dessa bilder tog vägen, för den enda bild som blev var ett halvt bord.

 

När pappa hade åkt hem så satte jag mig ner i nästan 2 timmar och lyssnade på boken.

Vi hade inga planer på att äta något innan vi skulle till hundkursen utan det fick i stället bli ett glas vin och smörgåstårta när vi kom hem.

Kursen blev lite annorlunda, jag hade med mig både Qling och Yra denna kväll eftersom Z löper.  Det var bara en till som kom och det blev att vi fick jobba jättemycket med våra hundar.

Den andra hunden måste ha godis på sina sökområden så han började och matte hade grädde under varje möbeltass.

Detta resulterade i att när det var Yras tur så fanns det lukt av detta goda och hon blev alldeles förvirrad, har aldrig sett henne så ofokuserad som när hon skulle söka på väggen.


 
   Det kändes som om hon inte fattade vad hon skulle göra, så jag fick visa henne hela tiden.

Men sen gjorde Anki en rolig övning med stolar och då ramlade poletten ner och hon blev sitt gamla jag igen.


 
 
 
   Lasse filmade hela kvällen med sin mobil och det är ju alltid kul att se vad som händer, för själv är jag inte alltid medveten om vad hon gör.

 

Det var i alla fall en superrolig kväll

Hem och åt lite och såg på TV resten av kvällen

 

Ia 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards