Alla inlägg den 20 april 2019

Av Rehn/Hornesjö - 20 april 2019 09:00

Även denna dag började som alla andra

     

 

För få steg under gårdagen, men desto flera timmar i sängen och även några grader varmare än igår.

Annars började även denna dag som vanligt och det är inte mycket man hinner med när man har en löptik och en galen hane.  Försöker göra allt för att han inte ska skälla, något som han gör så fort jag lämnar rummet han är i. Ute är alla grindar stängda och detta gör att jag hellre sitter stilla med min ljudbok.

 Vi tog i alla fall och grillade lite korv

     

Mina pelargoner som jag helt hade glömt bort ute i hundrummet fick i alla fall komma ut i solen några timmar, får se om de orkar komma tillbaka.

 

Blir inget påskfirande med någon extra mat denna dag utan det får vänta tills i morgon när barn och barnbarn kommer på besök

 

Fick med mig Lasse på en promenad innan middagen.

 

Någon direkt påskafton stämning blev det aldrig men en ganska så god lammstek till middag   

Det var lite kul att provsmaka denna innan morgondagen då barnen ska få smaka på denna tillsammans med annat som hör påskbordet till.

 

Kvällen fortsatte som vanligt med TV

 

Ia

 


Av Rehn/Hornesjö - 20 april 2019 08:48

Så var det långfredag och även denna dag var lite kall på morgonen men blev en helt otroligt härlig dag

     

 

Så här såg dagen och gårdagen ut när jag kollade på appen och det var väl ungefär som jag hade uppfattat den.

Så mycket gjorde jag inte denna dag, det blev bara en kortare promenad och sedan upptogs dagen av att jag satt och lyssnade på ljudbok.

Jag befann mig mest på baksidan med alla hundar utom Qling som fick vara med Lasse.

  Försökte få honom att tänka på annat än att Z löper men det var inte lätt vill jag lova. Tror aldrig att jag har sett honom så galen som han är just nu, vet inte om det beror på att han är ensam herre på täppan nu sedan Nemo försvann. Men jobbigt är det och Z är inte ett dugg bättre för hon gör allt för att få vara med honom. 

Det blev en lång fredag och inget speciellt hände.  Gjorde lite cannelloni till middag  och så var det som vilken vanlig fredagskväll som helst framför TV:n

 

Ia


Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards