Direktlänk till inlägg 22 april 2019

Måndag men ändå helg

Av Rehn/Hornesjö - 22 april 2019 08:16

Så var det ny vecka, men fortfarande helg för idag är den en annan dag.

 


Denna morgon när jag vaknade vid 6 tiden så var det redan 8 grader ute, men det var en disig morgon med lite lätt regn.

Tyckte att jag hade sovit rätt bra    men någon direkt djup sömn hade det inte blivit denna natt.  Vet ju att jag har hört Qling några gånger och  då vaknat till och tryckt lite lätt på vibrationen för att få honom lite lugnare.

Att jag hade hunnit gå   alla dessa steg utan att ens vara utanför tomten under gårdagen bevisade i alla fall att jag inte suttit still många minuter.

Vår dotter Åsa hade skickat en bild till mig som var från 2013 och det var nog detta år som jag helt plötsligt var uppe i nästan 72 kg      och det märktes väl på denna bild.  Men jag ser i alla fall ganska både glad och nöjd ut. 

Men idag var en sån dag som jag började morgonen med alldeles för mycket frukost. 

Att sätta i mig 2 knäckebrödsskivor med ett ägg på varje med majonäs och räkor det hör inte till vanligheterna.. men jag bara var tvungen att ta vara på det som fanns kvar sedan gårdagen.

 

Dagen fortsatte med att vi var ute mest hela tiden. Började morgonen med att jobba lite på baksidan.

   

Lasse fick igång fontänen som sen ska städas

   

Han planterade även två murgrönor som vi fått skott av från vår dotter och måg

Själv tog jag fram en gammal barnpool och fyllde med vatten för att kanske få hundarna att låta bli att kliva runt i Lasses lilla fontän

       

Yra kunde inte hålla sig utan var tvungen att direkt gå i och undersöka vattnet och sen la hon sig i soffan med de nytvättade dynorna

  mycket lek var det mellan dessa två. Tur att inte Zlatan ännu fattar vad löp är, det räcker gott med en galen Qling.

 

Det blev en längre promenad med Zlatan och Qling

                 

Tyvärr var det inte lika snyggt i den nya lekplatsen vid Kryddgårdsvägen

 

Dagen fortsatte och vi var som sagt mest ute

 

På kvällen blev det tjejernas tur att få en långpromenad.

 

Sen var det en del att se på TV

 

I morgon är det äntligen vardag igen

 

Ia

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 21 mars 08:43

Torsdag   Lite bättre denna dag, men fortfarande grått och trist.         Så såg min natt ut.  Mådde inte alls bra idag. Ont i lederna och känner mig allmänt dålig.  Satte mig ner för att kolla på Glamour och då passade vår hungrig...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 18 mars 08:43

Måndag     Idag var det kallt igen, men solen sken och det gör mig lite glad.         Jaja, natten blev som den blev.   Tänkte lite extra på Qling idag eftersom det är 5 månader sedan han lämnade oss.  Livet med hundarna har blivit helt...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 14 mars 10:03

Torsdag   Fortfarande visar termometern att det går åt rätt håll. Natten kändes bra och jag var upp för att ordna mitt urinprov vid 6 tiden.       Fanns väl inget direkt att klaga på denna morgon. Började dagen med att se på Glamour efte...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 11 mars 08:47

Måndag   Morgonen visade sig vara kall, men solen skulle visa sig och det kändes som en bra dag att stiga upp till. Natten kändes bra och jag visste att jag hade varit upp och kissat vid 2 tiden, men sen kändes det som jag hade sovit fram tills j...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 7 mars 13:00

Torsdag         Allt såg väl helt okej ut, förutom de 6 minusgraders som visade sig denna morgon. Men bara solen kommer fram så lär det i alla fall bli plusgrader. Tyvärr var vi tvingade att bege oss ut för att handla lite på Willys. Hem ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards