Direktlänk till inlägg 23 april 2019

Tisdag och äntligen slut på helgen

Av Rehn/Hornesjö - 23 april 2019 07:36


Fortfarande rätt kalla mornar men idag lovade de att de ska bli ca 18 grader och det låter lockande att få vistas ute hela dagen


     

Natten kändes okej och stegen i går var också helt i min smak.

 Dagen fortsatte att vara okej och det blev som jag hade hoppats massor med timmar ute med våra hundar

Lika bra att sätta igång direkt på morgonen fast värmen inte riktigt hade infunnit sig, men varm blir man ändå av att trimma hundar

Började med Z som var genomtovig i hela rumpan av att hon nu löper

        Men inga sura miner alls på bordet och hon var så duktig fast jag både fick dra och slita för att kunna reda ut alla tovor runt hennes vulva och visst visade hon att det gjorde ont ibland men då bara med lite gnyende.  Sen fick det även bli lite rakning av öron och hals och de stora tassarna blev återigen klippta fast det nästan inte syns.

Sen blev det Olgas tur

att få komma     upp på bordet. Hon har blivit så håröm de senaste åren så hon tycker nog att det är jättejobbigt, men som vanligt så snäll och gullig på bordet och klippa och trimma är det inget problem med utan mest när jag ska dra håret på ryggen, så jag får fuska med att ta 5:an till hjälp en del.

Yra hade jag inte tänkt ta något på men hon ville naturligtvis upp på bordet 

hon också        för det blir ju alltid en godisbit när de är klara.  Visst fanns det även lite att dra på henne också på huvudet, så det blev ett tag för henne också på bordet.

  Kunde inte låta bli att göra en bild till min hemsida på dessa tre läckra damer.

När detta var klart så var det dags för vår lunch, men idag ville Lasse ha kaffe och en macka istället och något bröd hade vi inte hemma, så det fick bli en tur till Hallunda för inköp av mjölk fil och bröd. När vi ändå var ute med bilen så fick det även bli en tur till Dollarstore för inköps av tvätt och disk medel.

När vi kom hem så ringde jag pappa för att få höra lite hur det var och då passade Lasse på att ordna fikat till oss      och visst var det gott, men nog hade det räckt med något lättare för mig,

Fick en sådan fin bild  på mamma och pappa från den 23 april förra året och det är så roligt att se mamma glad och fin som vanligt.

Dagen fortsatte med att jag tog det lugnt i nästan 2 timmar med min nya ljudbok "Svarta sekunder" av min just nu favorit Karin Fossum.  

Lasse jobbade på tomten med att föra två hål i marken för att vattnet ska ha någon stanna att ta vägen när det regnar. Qling och Zlatan fick vara med honom och jag hade tjejerna hos mig.

När de skulle få mat så delade vi upp dem igen och jag var med killarna på baksida


  Det blev en del bus mellan dem och Zlatan har kommit på att det är kul med poolen, men fortfarande lika roligt med Lasses lilla damm.

Klockan gick och snart var det dags för mig att göra lite middag och idag var det ju äntligen vardag igen och vi kan börja återgå till "vardag"

    Det fick bli lite kött och potatis och varsitt glas rött till detta.

Sen Glamour innan kvällspromenaden med killarna.

Hem och slappade sedan hela kvällen framför TV:n, Lasse sov sig igenom hela kvällen men jag lyckades hålla mig vaken tills det var en kvart kvar på Biggest loser.

Sen var det bara lite hundgöra innan jag staplade till sängen

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 1 april 09:27

Så var vi inne i april    Lite svalare denna dag och även grått och trist.         Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade förväntat mig efter den struliga kvällen. När jag vaknade denna morgon så ser jag att det brunnit i ett p-...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards