Alla inlägg den 9 juni 2019

Av Rehn/Hornesjö - 9 juni 2019 08:46

     


Vaknade redan klockan 4 i morse och trodde aldrig att jag skulle somna om, men det gjorde jag i alla fall efter nästan en timme

 

Det lovades lite svalare väder denna dag och det känns riktigt bra för som de har varit de senaste dagarna med tryckande värme har nästan fått mig att ge upp.

När jag sätter mig i skuggan, då är det kris

  Efter frukost så tog jag ut hundarna på tomten, hade nog velat ta en promenad men min tå satte stopp för detta och jag fick istället tänka om dagen.

Tog fram trimbordet och gick igenom Yra som jag inte hade hunnit med nu när det har varit så mycket annat att göra med de andra fyra hundarna.

När hon var klar så hoppade hon upp i en fåtölj och la sig att vila med ett litet gosedjur under hakan.

    Sen var hon mycket bestämd med att tala om för de andra att hon inte hade lust att leka.

 
 

Eftersom det fortfarande var lite svalt så satte jag mig ner för att läsa min bok i ca en timme. En tur till Dollarstore för att köpa något gott till vår Olga som fyller 12 år blev det  och även en liten tur till Centrum.'

  

    Det fick bli ett köttben, men det var knappt så att hon vågade röra detta, men till slut så tog nyfikenheten över och hon började i alla fall att slicka på benet. Men det kommer säkert att bli någon av de andra som får smaka.

 

Dagen förflöt lugnt och stilla och det kändes så bra att inte ha några måsten denna dag. Jo en sak hade vi på agendan och det var att åka till klubben och träna NoseWork med hundarna.

Så när klockan närmade sig 15 så tog vi med oss Yra och Z ner till klubben. Idag var det Therese och Maria som stod för träningen och de hade gjort 7 stationer med superroliga sök områden.  Vissa var lite svårare för våra hundar och vissa gick som en dans.  Tycker nästan att Z är mer snabbtänkt än Yra, men det kan bero på att Yra tar det lugnt och vill vara säker, medan Z far fram som en skottspole, markerar snabbt för att sedan fortsätta att jobba.


  Blev jätteglad när Therese skickade lite bilder till oss som hon tagit vid alla väskor som var utlagda.

 

Vid 17 tiden var det sedan time för att laga mat. Hade köpt lite färskpotatis och den fick jag stå och skrapa med kniv, har min potatisskalare på landet.  Bad sedan Lasse att sätta på grillen för jag hade tagit fram de 2 sista skivorna med entrecote från frysen.

Det blev gott och jag åt många potatisar, just färskpotatis är så himla gott, tycker jag.

Kvällen fortsatte med att jag satt ute i en timme till och läste.

När vi sedan satt i lugn och ro och kollade på TV så ringde vår telefon och det var Nasek som ville tala om att Per lång inne på akuten med svåra magsmärtor. Hon frågade om jag ville tala med honom och naturligtvis ville jag det, men han orkade knappt prata. Läkaren som hade tagit emot dem trodde på njursten eller blindtarmen.

Sen hade jag kontakt med Nasek hela kvällen och de tog hand om Per jättebra, han blev noga undersökt med både massa blodprov och röntgen som visade att blindtarmen inte såg så bra ut och det måste bli operation.

Tittade på Wera och sedan bestämde jag mig för att hoppa i säng och försöka koppla av och få sova lite.

Vaknade till av att min mobil plingade till klockan 05,17 och då var det Nasek som skrev att hon precis hade kommit hem för att se till att Hanna kom i väg till skolan.

Hon hade velat stanna kvar tills operationen var gjord men

Per tyckte att hon borde åka hem till barnen. Men hon kommer att åka tillbaka 

igen under dagen.

Nu är det ny dag och jag hoppas inte att det ska ta så många timmar innan jag får höra något från Nasek eller Per.

Ia

 



Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards