Alla inlägg den 10 juni 2019

Av Rehn/Hornesjö - 10 juni 2019 07:27

     

Så var det måndag igen och denna vecka hade jag tänkt att jag bara skulle få njuta av utan några direkta åtaganden. 

Att natten hade varit så pass bra som appen visade sig hade jag aldrig kunnat drömma om. Trodde att jag inte skulle kunna sova alls eftersom jag var orolig för Per. Men tröttheten tog ut sin rätt och sova kunde jag göra.

 

Klockan halv 9 fick jag äntligen ett SMS från Per där han talade om att han börjat vakna efter narkosen, men var väldigt trött.

Fick senare veta att han inte var kvar på Huddinge som jag trodde utan att de hade skickat iväg honom i ambulans till Karolinska i Solna.

 

Men nu kunde jag i alla fall koppla av och började med att gå ut med hundarna på baksidan och direkt var det full fart på Z och Zlatan.


  Passade sedan på att tömma deras lilla pool och fylla på nytt vatten. Zlatan kröp under trätrallen och jag kände att nu får vi nog bryta upp denna för han verkade inte kunna komma fram, men med lockande så tog han sig i alla fall ut.

 Men sådana hyss orkar jag inte med i dag så det åkte ut från baksidan och fick hålla sig på de andra sidorna av tomten


  Det  var ett jäkla liv på utryckningsfordon och det lät som om de kom närmare och närmare oss så jag trodde det hade hänt något på andra sidan fårhagen.

Vi bestämde oss i alla fall för att gå en liten runda med Yra längst Mälaren


  Det blåste rätt kraftigt och när vi kom fram till bryggan och var på väg hemåt igen så stod det 2 brandbilar efter vägen, men vad som hade hänt har jag ingen aning om.  Tänkte låta Yra få bada men precis när vi hade kommit ner till strandkanten så såg jag en andfamilj och då fick hon inte bada

Dagen fortsatte med en hel del på tomten.  Visst måste det bli även en tur till Hallunda för att inhandla mjölk, fil, grädde och ost för att jag skulle kunna göra den middag jag hade tänkt.

Tanken var att i skulle åka och besöka vår son på sjukhuset, men tur att vi inte bara åkte för han låg inte på Huddinge som vi trodde för de hade förflyttat honom med ambulans vid 2 tiden i natt till Solna.  

Han mådde i alla fall  inte så bra så han ville ha något besök så det var lika bra att göra som han själv ville.  Per är mycket envis och tycker att ett läkarbesök inte är så viktigt fast han hade haft ont i magen sedan i onsdags.  Var även envis in i det sista innan han gick med på att Nasek körde in honom till akuten vid 19 tiden på söndagskvällen.

Med brusten blindtarm är man inte så kaxig.

 

Har varit ute mest hela dagen och det har varit en helt underbar dag med lagom värme.

Middagen blev enkel med n Cabonara   som gick hem hos Lasse.

Efter middagen tog vi med småttingarna på en promenad och sedan hem och latade oss i kvällssolen fram till klockan 19.30

 

Sen får det bli både fotboll och Biggest loser som får avsluta vår kväll.

 

Ia

 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards