Alla inlägg den 12 juni 2019

Av Rehn/Hornesjö - 12 juni 2019 22:00

     


Morgonen kändes bra och eftersom de har lovat regn i morgon så ville jag så fort som möjligt påbörja bygget av vår bod redan idag

 

Men innan dess så var det frukost och lite annat som måste göras.

Upptäckte en kråka på tomten och undrade vad han tänkte göra


  Han spatserade så fint runt runt på tomten och höll samtidigt koll på vad som hände runt omkring innan han hoppade ner i dammen och tog sig ett bad.

 

Var till garaget och placerade ut 12 kartonger med 2 dofter och sen fick både Yra och Z göra två sök var och det gick på det hela rätt bra.

 

Lasse kånkade sedan ut de tunga paketen på baksidan.  Har fortfarande problem med min lilltå så jag kan inte ha några ordentliga skor på mig och idag var det isande kallt att vara barfota och därav kunde jag inte hjälpa Lasse med att bära.

 

Hade tänkt att hundarna skulle få hålla sig på andra sidan medan Lasse jobbade, men eftersom jag måste vara där och vara hantlangare så gick det inte att hålla hundarna utanför utan det var bara att öppna tomten och låta dem vara där de ville och det var ju naturligtvis nära oss


  Det blev knappt 3 timmar som vi höll på innan huset stod färdigt.

Sen en liten lätt lunch innan vi åkte till Jula för att köpa färg till boden. Kände att det var lika bra att vi fick detta gjort direkt.

 

När vi kom hem så såg vi att pappas bil stod utanför oss och naturligtvis så var han nyfiken på hur huset såg ut och sen hade han varit och handlat på Kvantum så det fanns även lite hundgodis och sen sparris till oss.

 

Medan Lasse målade så satte jag mig ner i en stol och tog fram en ny ljudbok

Gillar Inger Frimansson  men denna uppläsare hade jag lite svårt för, men kommer i alla fall att läsa hela boken, men det känns som om det är lite svår att komma in i.

Dagen blev lång och middagen lite senare än annars, men det var gott

  men tråkigt att vädret inte tillåter oss att sitta ute.

 

Efter middagen blev det sedan en promenad med några hundar.

Skulle se på någon film men jag måste ha varit jättetrött idag för jag somnade tidigt i soffan och när jag vaknade till så var det bara för att  göra i ordning hundarnas morgon mål och sedan snabbt i säng igen.

 

I morgon är en ny dag och då väntas det skitväder.

Ia

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards