Direktlänk till inlägg 15 juni 2019

Lördag

Av Rehn/Hornesjö - 15 juni 2019 08:18

     

Ja så gick det med denna natt, många timmar i sängen blev det, med avbrottet vid 24 tiden när jag gick upp och satte mig vid datorn.  

Vädret denna morgon var härligt soligt, i alla fall ett par timmar, men sen blev det molnigt igen, men graderna visade i alla fall på sommartemperatur.


 

Som vanligt var det fullt ös med våra hundar och Yra hon vaktar sina råttor, men inte bryr de andra sig om hennes morrande.

Dagen fortsatte i stilla mak för mig, men Lasse han jobbade på med en massa som måste göras.

 Först nu kom jag på att det var lördag idag, jag hade hela tiden sedan jag steg ur sängen trott att det var fredag, men så när jag stod här och filmade hundarna så hörde jag att det var Ring så spelar vi och det bevisade att det var en annan dag än vad jag trodde.

Nu har solen återkommit och så förblev det hela dagen, det var riktigt varmt, både skönt och lite småjobbigt

     Det märktes på hundarna för de låg mest utsträckta hela tiden.  En del i solen och en del i skuggan.

Kollade till min pool, den måste nu rengöras innan vi ska iväg, det var i alla fall min tanke tills jag insåg att ännu mer av linern hade börjat spricka    och insåg att den kanske har gjort sitt nu under de senaste 16 år som den har funnits på tomten.

Lasse tog direkt fram aggregatet och började med att tömma poolen och detta tar ju några timmar, så det blev lite annat att göra och då blev det återigen en tur till Återvinningen med ännu mer skräp och sedan till Hallunda och handla.

 

Hem och ut i garaget för att placera ut de 12 pizzakartongerna igen, vill göra ett sök om dagen nu under helgen eftersom både Z och Yra ska ta doftprov på måndag.

Brukar alltid göra så att jag ställer de kartonger som är utan doft och sedan får Lasse byta ut en av kartongerna med doften.

Så skulle vi även göra idag och vi började med Z som ska göra prov på Eukalyptus.

Så var det då dags för henne att hitta den rätta lådan och det gick som en dans, hon tog den direkt.

Jag tog bort denna låda och satte dit en utan doft igen och sedan var det Lasses tur att placera ut den med lagerblad.

Yra in och sökte igenom alla kartonger utan att markera någon, jag tittade på Lasse och sedan så tog jag ut henne igen och bad henne markera, nu blev hon helt förvirrad, tittade på mig och satte tassen på första lådan, men Lasse ruskade på huvudet, till slut kom jag på att Yra bara ville göra mig glad och markerade för att få beröm.  Jag bad då Lasse att berätta vilken låda det var och han visade mig. Jag kollar i lådan men det är inte den med doft, han säger då att då är det nästa och jag kollar inget där heller och så fortsatte jag att kolla igenom 12 lådor utan doft. Då kommer helt plötsligt Lasse på att lådan med doften ligger på en hylla.  Lite dumt för Yra som blev helt förvirrad, men hon klarade detta när den med doft kom på plats.

Lasse ville ha middag sent denna dag, men när klockan var 17,00 så kunde jag inte hålla mig längre utan tog fram det som skulle göras inför vår grillmiddag

Det fick bli att jag tog potatisklyftor från frysen och fyllde på fritösen så den fick jobba medan jag stod vid grillen

       

Det halalstyckade köttet "entrecote" såg jättefint ut och det blev det också när det var färdiggrillat i min smak.

 

Efter denna middag så var det så dags för en kvällspromenad. Det blev Z och Zlatan som fick hänga med.

 

Först var vi och pratade med grannar på Mejramvägen som har köpt något helt underbar(är faktiskt lite avundsjuk) pool som även har en inbyggd SPA och just i kväll när vi gick förbi så var det premiärdopp för Mana.

Fortsatte sedan med den lite halvjobbiga backen upp till grannarna Lena och Tommy.

Även där blev vi stående för att snacka och det rörde sig i en buske precis vid deras tomtgräns och Zlatan blev först nyfiken men sen skiträdd när det rörde sig ännu mer

      Z stack in huvudet ordentligt i busken och ut rusade en stor hare.

Nu hem igen och jag tyckte att det fortfarande var så härligt väder och föreslog att vi satte oss ute och tog en rom/cola som avslutning på dagen.

Lasse som alltid har myror i baken måste göra något och satte igång att riva poolen

   

Så här satt jag nu och bara kollade på när han jobbade igen.

          och i morgon åker denna pool till återvinningen.

Sen är det lite att göra med denna plats och frågan är om vi ska ta bort all trädäck som varit runt den, eller bara fylla upp med grus i gropen där den stått, ja detta får vi tänka på och det blir i alla fall inte förrän till hösten.

Det blev i alla fall en lång skön dag och även denna kväll bestämde jag mig för att komma i säng innan midnatt.

 

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 1 april 09:27

Så var vi inne i april    Lite svalare denna dag och även grått och trist.         Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade förväntat mig efter den struliga kvällen. När jag vaknade denna morgon så ser jag att det brunnit i ett p-...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards