Alla inlägg den 16 juni 2019

Av Rehn/Hornesjö - 16 juni 2019 23:30

     

Bra natt och härlig morgon

Dagen började som vanligt med lite bus i köket och sedan en frukost för oss.

Våra hundar var helt utslagna denna dag medan vi åt

       

Skulle nästan tro att de hade tagit ut sig, men det var nog bara solens strålar som fick dem att lägga sig på köksgolvet och slappa

 

Men nu var det dagens jobb som måste påbörjas direkt

 

Det var detta som blev kvar i går kväll och som vi nu måste ta tag i.  Att sätta upp en pool är väl en baggis i jämförelse med att ta bort den och tungt var det också.  

Men efter ett par timmars slit och släp och men massa verktyg som måste tas fram så var vi i alla fall färdiga

 

och bara en stor grop med sand fanns kvar.

Nästa steg blir att ta bort allt trä och bara lägga grus på denna plats. Sen får vi se vad som händer, men vi har ju en hel sommar att tänka på.

 

Allt packades i bilen och det blev åter en tur till Återvinningen för att bli av med allt.

En liten tur till  Hallunda blev det också för att köpa lite grönsaker och  jäst för jag hade planer på att göra en vegetarisk pizza till middag.

 

Vi kom hem igen vid 13,00 tiden och vi var rätt så slut så jag tog fram min ljudbok och la mig i en solstol. Lasse tog sin bok och la sig även han i en stol för att läsa.

 

För mig blev det 2 timmar i solen, men Lasse gjorde lite annat som tex att hänga tvätt. Hundarna var som vanligt med oss och något konstig hade hänt. För vid 15.00 tiden säger Lasse att det hänger en kasse på grinden och det visade sig vara pappa som hade varit här med lite saker.

Men varken vi eller hundarna hade märkt detta.

Jag ringer pappa för att fråga när han var här och han säger att han var vid 14,00 tiden.  Han säger också att han ser mig komma gående mot grinden och att jag pratar med någon, jag fattar inte ett dugg, antingen har pappa sett syner eller så har jag varit upp och gått fast jag inte vet om det.  Nog för att jag är helt inne i min ljudbok när jag lyssnar, men nog skulle jag väl komma ihåg vad jag har gjort och hundarna borde väl ha skällt när de såg morfar vid grinden.

Ja ja, det är inte mycket att spekulera i.

Vid halv femtiden gick jag in för att baka ut min pizza

Degen var inte alls som den brukar utan mycket hårdare, men den blev rätt okej ändå när den var gräddad.

    och gott var det med en iskall öl till denna.

 

Pizzan bestod av tomatsås, färska champinjoner, sparris, kronärtskockshjärta och ost.

Kvällen fortsatte med att vi bara satt ute med hundarna 

 


 
 
  Både Z och Zlatan gillade den stora sandlådan som det nu var kvar av poolstället.

 

Kvällen slutade sedan efter Morden i Midsummer

I morgon är det full fart hela dagen.

Ska till klubben och ordna med rummet för DP.

Sen hem och ge hundarna mat och sen tillbaka för att både Yra och Z ska göra DP prov.

En massa annat måste jag också komma ihåg denna dag

Ia 

 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards