Direktlänk till inlägg 19 juni 2019

Onsdag mitt i veckan i juni

Av Rehn/Hornesjö - 19 juni 2019 07:11

 

Ännu en fin morgon att vakna upp till

Tyvärr vaknade jag ännu tidigare än vanligt och insåg att klockan bara var kvart över tre och alla andra sov så gott.

Gick upp och rörde mig lite och hoppades sedan att jag skulle kunna somna om ordentligt, men det blev som vanligt bara att ligga och tänka och fundera och tyvärr det massor av den varan.

 

Kvart över 5 var Olga hungrig och ligger bara och smågnäller, så till slut var det ju lika bara att stiga upp ur sängen och börja dagen.

 

Kollade på appen och jag hade sovit i en timme och 23 minuter och dessa minturer var mellan klockan 24-01 och sedan 02.50 - 3,15

Sen var det bara lätt sömn och vakenhet resten av natten.

 

Hade några mycket bra nätter förra veckan så jag får väl leva på dem ett tag.

 Inne på köksgolvet var full aktivitet på Z och Zlatan som vanligt. Eftersom de låter rätt mycket när de leker så får de vara inne och inte ute på tomten och kanske störa grannar.

 
  Det var flera små fågelungar som lekte på vår baksida och alla vill ju gärna bada i dammen.  En av dem var i flera gånger och det såg så härligt ut så jag var bara tvungen att ta fram mobilen.  Hundarna har lika roligt det kan ni höra i bakgrunden


Verkade som den aldrig vill flyga iväg och till slut var jag tvungen att stänga av mobilen och bry mig om äggen som kokade.. Den borde ju ha hört våra hundar, men verkade helt orädd.


 

Sen till Bauhaus för att handla ett nytt överdrag till vår släpkärra.

Lasse ville sen hem och sätta på det nya överdraget som var jättedyrt tyckte jag.  Men jag vet ju att även en vanlig presenning kan kosta.

Men  det var helt fel vi hade fått, det var ett kapell så hela vår lilla släpkärra försvann under detta kapell.

     

Men en liten lunch måste vi få i oss innan vi åkte. Det fick bli varsin ostwurst och ett glas öl.  Denna 00 procentiga öl är jättegod när den är kall.

 

Bara att packa ihop igen och åka upp till Bauhaus för att byta och detta var nästan 900 kr billigare än det första.

Hem för att kolla och nu var det rätt.

Nu var det äntligen dax för mig och min ljudbok, men idag var det så varmt på den vanliga platsen att jag fick flytta mig och lägga mig ner och läsa i stället och det blev 2 timmar i halvskugga.

       

  Hade 4 små kycklingben i frysen och även lite klyftpotatis, så det fick bli detta idag.

Rostade potatisen med färsk rödlök och rosmarin och kycklingen stektes i ugnen tillsammans med grovsalt och honung.  Allt gick i alla fall åt, så det smakade bra.

 

Efter middagen så tog vi bara med oss Z och Qling på en promenad. I dag var  Z så dragig att jag inte ens orkade hålla henne, så jag fick ta Qling och Lasse Z.

 

Hem och satte oss ute i den sköna kvällen.

 

Klockan 21.00 så var det Morden i Midsommer och den klarade jag att se sittande i fåtöljen .

 

Men nu fick det vara dax för sängen

Ia

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 21 mars 08:43

Torsdag   Lite bättre denna dag, men fortfarande grått och trist.         Så såg min natt ut.  Mådde inte alls bra idag. Ont i lederna och känner mig allmänt dålig.  Satte mig ner för att kolla på Glamour och då passade vår hungrig...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 18 mars 08:43

Måndag     Idag var det kallt igen, men solen sken och det gör mig lite glad.         Jaja, natten blev som den blev.   Tänkte lite extra på Qling idag eftersom det är 5 månader sedan han lämnade oss.  Livet med hundarna har blivit helt...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 14 mars 10:03

Torsdag   Fortfarande visar termometern att det går åt rätt håll. Natten kändes bra och jag var upp för att ordna mitt urinprov vid 6 tiden.       Fanns väl inget direkt att klaga på denna morgon. Började dagen med att se på Glamour efte...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 11 mars 08:47

Måndag   Morgonen visade sig vara kall, men solen skulle visa sig och det kändes som en bra dag att stiga upp till. Natten kändes bra och jag visste att jag hade varit upp och kissat vid 2 tiden, men sen kändes det som jag hade sovit fram tills j...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 7 mars 13:00

Torsdag         Allt såg väl helt okej ut, förutom de 6 minusgraders som visade sig denna morgon. Men bara solen kommer fram så lär det i alla fall bli plusgrader. Tyvärr var vi tvingade att bege oss ut för att handla lite på Willys. Hem ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards