Direktlänk till inlägg 23 juni 2019

Midsommardagen

Av Rehn/Hornesjö - 23 juni 2019 06:38

     

Dagen kändes som om den började bra, sömnen hade jag inget att klaga på denna natt. Lite kyligt kändes det när jag öppnade dörren för att släppa ut hundarna, men kallt var kan man ju inte påstå att det var.

 

Idag var det en del måsten som måste göras. Så det blev en tur till ÖB för inköp av deras färskfoder och så fick det bli en 15 kg säck hundmat från dem också, hade ingen lust att åka runt för att hitta den rätta maten och mina äter ju det som bjuds.

 

Det var ju allmän flagg dag idag men på vår flaggstång hängde bara en vimpel så jag skickade ett mail till Karin (vår ordförande) och frågade var vår kille höll hus som ska sköta flaggan.  Fick till svar att han var på semester och att det var hon själv som skulle sköta detta men hade somnat om. Men hon kom snabbt på fötterna och snart vajade flaggan för vinden


  Lasse hade påbörjat nertagning av vår takbox som sen skulle på bilen. Jag hjälpte till så gott det  gick med mina 156 cm utan någon större sträckvidd.

Men det kom en snäll granne och hjälpte honom.

När det var dax för lunchen så tog Lasse lite lax och jag åt upp det sista av kantarellomeletten.

 

Dagen förflöt ganska bra och jag fick även en timmes läsning i solen.

De kylväskor som ska med  står nu redo. Det är den gröna som vi köpte sist som får vara inne i bilen och fylld med det som ska hållas kallt. De andra får hålla sig på släpet med lite torrvaror

Hade passat på att inhandla en fläskfilé när vi var till centrum för några rester hade jag inte alls lust att äta, det är ju tur att vi har hundar som gärna äter upp det vi inte vill ha.

Jag ställde mig vid grillen denna kväll och allt sköttes utomhus

  På grillen låg varsitt fläskfilé spätt och ett knyte med färskpotatis och ett med sparris.

  På bordet stod bara tallrikarna med sallad och väntade på att resten skulle komma på plats

     

snart så såg min tallrik ut som jag ville ha den för att både äta med ögonen och munnen.

        Gott var det och åt gick det med hjälp av våra fyrbenta vänner som hela tiden höll sig nära bordet.

Satte oss sedan i solen och bara njöt av kvällen fram till klocka var 19.30 Sen bestämde vi oss för att kolla på Sommarkrysset och idag så ringde jag faktiskt flera gånger för att försöka vinna några pengar, men fick hela tiden bara att jag inte kommit med.

Strax före 22 så kände jag att nu fick denna dag vara slut och jag avslutade dagen och gick till sängs.

I morgon är det stora packardagen och sista dan som jag skriver på denna blogg.

Så om ni vill läsa på måndag och några veckor framåt så får ni byta kanal till

Ölandsbloggen.

IA

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 29 mars 08:17

Så var det påsk även detta år.         Så såg det ut denna morgon. Var nog ganska bra och när appen visar grönt så blir jag glad. Hade en del saker på agendan så det var lika bra att sätta igång direkt på morgonen. Måste upp en tur till W...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 25 mars 22:48

Måndag   Åter minus på termometern.            Natten visade sig bli ungefär som jag hade tänkt mig. Lite djupsömn och många avbrott. Men ganska okej ändå när det är plus på ANS     Kunde inte låta bli att ta en ny bild på blomman ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 21 mars 08:43

Torsdag   Lite bättre denna dag, men fortfarande grått och trist.         Så såg min natt ut.  Mådde inte alls bra idag. Ont i lederna och känner mig allmänt dålig.  Satte mig ner för att kolla på Glamour och då passade vår hungrig...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 18 mars 08:43

Måndag     Idag var det kallt igen, men solen sken och det gör mig lite glad.         Jaja, natten blev som den blev.   Tänkte lite extra på Qling idag eftersom det är 5 månader sedan han lämnade oss.  Livet med hundarna har blivit helt...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 14 mars 10:03

Torsdag   Fortfarande visar termometern att det går åt rätt håll. Natten kändes bra och jag var upp för att ordna mitt urinprov vid 6 tiden.       Fanns väl inget direkt att klaga på denna morgon. Började dagen med att se på Glamour efte...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards