Alla inlägg den 11 mars 2020

Av Rehn/Hornesjö - 11 mars 2020 07:39

 

Gårdagens steg blev inte många. Det var jag väl inställd på när jag kollade appen i morse.

Men sömnen kan inte stämma för då såg jag hela Ett fall för Frost som slutade klockan 01,00

Hur kunde jag då somna 23.52 som appen visar.. Låg för all del i sängen och tittade på filmen, pratade med Lasse och även men hundarna som fanns i sängen. Gjorde jag allt detta i sömnen, eller.

Blir lite irriterad på att det oftast visar att jag sover lätt på de tider jag vet att jag är helt vaken.  Ja ja, kanske inte något att reta sig på, det är ju bara en manick som försöker tala om vad som händer.

 

Vaknade som vanligt strax före fem för att gå upp och kissa, men la mig sedan och somnade om i en timme och det är ju alltid något.

 

Att jag rörde mig så lite som jag gjorde igår var valt eftersom jag ville orka med att springa i ringen i en timme på kvällen och att mitt knä skulle hålla. Nu blev det ju inget spring eftersom det inte var någon ringträning denna kväll, så det får vi försöka jobba med själva nu.

Hade ju hoppats att Lasse skulle ställa Zlatan och Qling och jag Olga och Z, men nu när inte Olga finns så tycker Lasse att jag kan ta Zlatan i stället.  Fast det är ju lite skillnad på att ställa en erfaren veteran och en bångstyrig junior.

 

När jag står vid diskbänken så hör jag sopbilen, kollar ut och ser att det bara är här för att hämta från det nya kärlet som bara ska innehålla matavfall.  Var lite nyfiken på hur de gör eftersom jag sett att folk kastar både vanliga soppåsar, blöjor och mycket annat i dessa. Ser en av killarna gå ut och lyfta på locket, kasta ut en plastpåse på marken innan de tar kärlet.

   

När vi sedan en liten stund senare ska åka och handla så har skatorna redan hittat påsen som sopåkarna lämnat och hackat hål på denna för att leta något gott.

Skickade ett mail till SRV och frågade om detta var helt okej och fick till svar att de kan inte tömma kärlen om det ligger något annat i dem och de har ingen skyldighet att städa efter sig.

La ut detta på FB och fick då svar av min egen dotter att istället för att klaga så kunde betraktaren plocka upp detta själv.

Jaja, lika bra att hålla käften och jaga bort råttor i stället.

 

När vi kom hem så grillade vi varsin korv

 


Vet inte om det var någon annan betraktare eller om det var SRV som varit här och städat. Men nu är det snyggt igen.

 

Blev bad av Z och sedan fortsatt jobb med Zlatans fötter.

 

Bad av både Zlatan och Qling blir i morgon eftersom fredag är vikt för annat.

Hade ett par timmar tidigare gjort en köttfärssås som skulle stå och puttra fram till middagen.

Eftersom Lasse är lite känslig för starka kryddor så är jag ganska snäll när jag gör denna rätt. Bara vitlök, svartpeppar och salt och sedan en god tomatsås.

Hade köpt en burk krossade tomater på Lidl och den tog jag som bas.

Kan väl påstå att det blev en sås med sting.  Fattade inte var hettan kom ifrån innan jag kollat på tomatburken. Där stod det heta tomater i paprika och chili.

Men det blev en höjdare och Lasse åt med god aptit.

 

Kvällen fortsatte framför TV med Farmen, Mästerkocken och Alla mot Alla.

Brukar se Sofias Änglar men orkade inte se detta igår när det handlade om att mista ett barn.

 

Ikväll bestämde jag mig för att försöka sova direkt när Alla mot Alla var slut.

God natt

Ia

  

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards