Alla inlägg den 16 mars 2020

Av Rehn/Hornesjö - 16 mars 2020 06:48

 

Så var det en ny vecka igen och det enda som man hör talas om är allt elände i dessa Corona Tider.   

Jag som aldrig har haft en vanlig influensa och inte heller vaccinerat mig mer än en gång och den gången fick jag i stället en ordentligt allergisk reaktion av detta vaccin, kände mig från början inte direkt orolig.  Men så började detta skrämselpropaganda och klart att man läser och undrar.  

Känner oro för pappa som älskar att vara ute och röra sig bland folk, tycker synd om vår dotter Pia med familj som inte kommer iväg på sin efterlängtade semester, men de får de göra i höst. Känner även för ett av våra barnbarn som skulle till Indien som utbytesstudent och klart att det var något hon såg fram emot.  Detta är kanske bara petitesser när man tänker på allt annat som händer och bara detta med att börsen faller är inte roligt för någon och jag personligen känner inte att det är kul att se de fattiga slantar som jag sparat så länge bara försvinner.

Idag var även en dag då jag vaknade upp men en känsla av att jag inte alls mådde bra. Ont i alla leder och en molande huvudvärk, men jag har alltid varit väderkänslig och när klockan var 8,15 så övergick det ihållande regnet till snöstorm.

 

Just nu längtar jag till Öland, att få sätta mig i vår stuga i skogen och skita i alla ledsna nyheter som är det enda man hör på både radion och TV:n.

 

Klockan 10,00 skulle Lasse vara på provtagningen, men jag som normalt alltid brukar följa med honom dit gjorde det inte idag. Varför utsätta sig för bakterier som man inte behöver.

Nu blev det en positiv upplevelse. Stor kontroll innan han fick stiga över tröskeln.

Bara bokade besök var välkomna. 2 personer i väntrummet och 1 person på provtagning.

Säkraste stället i hela Hallunda.

Själv tog jag en tur in på Supergrossen där det var massa snorande och hostande folk.

 

Hem och hade lite att göra innan det var dags för lunch och den blev bastant av gårdagens rester på den goda grytan.

 

Det blev en superfin dag som började så dåligt med regn och snö

Nu sken solen och jag höll mig ute till klockan var fyra 

 

Tyvärr blev det inga promenader denna dag eftersom jag kände mig allt annat än riktigt bra.

 

Middag hade jag inte haft en tanke på men det var bara att kolla i kylen så satte fantasin fart 

 


Vegomat är alltid gott.

 

Kvällen fortsatte med både Robinson och Tunn Is innan den avslutades med Alla mot Alla

 Nu är klockan strax efter 23 och ännu har inte John Blund lyckas hitta hit.

Men nu stänger jag bloggen för denna dag och ser fram emot en dag imorgon i friska luften.

Ia

 

 

 

 

 

 


Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards