Alla inlägg den 17 mars 2020

Av Rehn/Hornesjö - 17 mars 2020 06:42

 

Att vakna och se att klockan nästan var sex kändes som en bra början på dagen

Även en del tråkiga saker på nyheterna.

Känner verkligen för alla småföretagare som inte kommer att klara detta.


Något måste jag hitta på och det passade jag på att börja med direkt efteråt vår tidiga frukost.

 


Hade en ganska stor fläskytterfilé som jag hade tänkt dela upp på fyra bitar innan den skulle frysas in.  Men så fick jag för mig att helsteka denna i slökokaren.

Stack in några vitlöksklyftor i den och sedan klappade jag in Hickorysalt, peppar och flingsalt innan jag satunerade denna i crockpoten.

Hällde sedan i lite wokgrönsaker och en grönsaksbuljong tärning.

Så var det bara att slå på den och vänta.


Klockan var nu strax före 9 och Lasse säger att vi ska åka och handla... blir galen på hans tjatande om att handla och jag säger att jag inte behöver något utan han får åka själv.

Ger hundarna mat och sen frågar jag Lasse vad han behöver och det visade sig att det var betong, för nu har han påbörjat mitt vår projekt och det blir inte alls som jag hade tänkt mig.  Men det får väl gå ändå.

Säger att jag kan hänga med men tänker inte gå ur bilen.

När Lasse har handlat det han ska så ser jag att det är nästan folktomt så jag vill in och handla jord och blommor.

Köpte en bunt med tulpaner, de var ganska små men med lite annat i vasen så fick det duga.

 

Innan jag började med blommorna på grindstolparna så var det lite hundgöra som tex kloklippning och så skulle alla få en dos med Frontline,. Vill vara garderad mot fästingar när vi kommer till Öland om ca 2 veckor.

Av lite blev det  ändå lite fägring.


Var ute en hel del på tomten även denna dag, men det blev inte att jag tog tag i jorden som jag hade tänkt.

Kunde inte låta bli att bänka mig framför TVn för att kolla på en gammal svensk film.


Middag vid 17 tiden

   

Blev som vanligt en god rätt som slökokaren hjälpt mig att laga.


Bara Tv som vanligt som alltid får sluta med Alla mot Alla.


I morgon lovar 😢 de regn


Ia




Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards