Alla inlägg den 19 mars 2020

Av Rehn/Hornesjö - 19 mars 2020 06:54

 


Att vakna upp till ljuset är så härligt. Idag sken solen redan när jag steg upp ur sängen.

Åh om våren varit här igen för att stanna så mycket gladare jag då skulle känna mig.

Eftersom vi alltid är uppe tidigt så hade jag bestämt att vi skulle föregå med gott samvete och nyttja den tidiga tiden för att handla 


Men detta glömdes bort och inte förrän strax efter klockan nio så kollade jag i kylskåpet och insåg att jag måste handla en del.

Så det blev att sticka i väg till ett ganska tomt Hallunda centrum

Frågade personalen hur det hade varit timmen mellan 7-8 och det hade då varit betydligt mer folk än vad det var ni vid halv 10 tiden.

Men de hade upplevt ett mycket mer lugn bland besökarna.

Skulle behöva få något starkare för min allergi, så här mycket har inte näsan runnit förut och då känner jag att är jag kanske även förkyld.

Jaja,bara att hålla avstånd till de jag möter.

Pappa och barnbarnen låter jag bli att träffa.


Gud vad jag gnäller.

Ute blev det massor av idag, men inga promenader, med det klarar hundarna, de har varandra och de leker massor tillsammans på tomten.

Hem till byn och varsin kopp snabbsoppa blev det till lunch.

Gjorde en pannkakssmet innan jag gick ut och tänkte hav n lugn stund i solen. Men hundarna är som blodiglar och måste vara nära mig hela tiden.. Valde en vanlig stol för att få vara lite ifred, men fyra hundar i knät tyckte de inte var någon baggis.

Visst är närheten av hundarna så härligt, men ibland måste jag få lite andrum.


Vi fyra gick jag in för att steka några pannkakor fast det inte är någon höjdare i min smak.

Men tänkte om när pannkakorna var gräddade och gjorde en god gräddstuvad kantarellstuvning.

Och med ens blev det en middag i min smak 

Lasse som hade jobbat ute på tomten hela dagen blev så trött efter middagen så han försvann in i sovrummet och somnade direkt. 

Tv kväll som vanligt.

Ia





   

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards