Alla inlägg den 22 mars 2020

Av Rehn/Hornesjö - 22 mars 2020 07:23

 

Att natten blev som den blev var inte så konstigt eftersom Morden i Midsomer inte var slut förrän efter 00,30.

Men hade i alla fall tur att jag för en gångs skull somnade direkt när Tv:n stängdes av.

Men var kom kylan ifrån, hade absolut inte förberett mig för -8 grader kallt.

 

Egentligen ska jag inte klaga, har ett varmt hus och bra kläder och mycket värre har det varit, det syns i minnen. Tror att denna känsla kommer av att våren kom så tidigt i år och den blev det ett bakslag.

 

Det är bara så svårt att se ett ljus i tunneln när det enda som pratas om i media och även bland grannar är detta förbannade Coronavirus.

 

Lasse ville upp till återvinningen med lite skräp från hans bygge 

Tog en tur ner till Sea för jag skulle kolla på lite hundschampo, men klockan var bara 10 och de öppnade inte förrän 11. Men när vi ändå var på språng  så gick färden till Bygg Max för inköp av virke.

 

Skrattade lite för mig själv när jag såg alla gubbar och gummor på Byggmax, ja inte var det många under 70 år.  

 

Hem och Lasse började direkt att bygga och cementera..

Själv tog jag fram en dyna för att slappa på min vilstol,. Jag blev inte direkt ensam på denna utan alla fyra hundarna hade ett stort behov av att vara nära mig.

Tänkte att de får väl ta vilstolen och jag sätter mig i soffan istället.. men då hade jag alla😂 där i stället.

Klart det är kul med sociala hundar, men just idag önskade jag mig lite ensamhet.

 

Skönt var det iallafall och solen riktigt värmde.

Tyckte att Lasse behövde ha något i magen så jag gick in och gjorde varsin toast och ett glas rött.

Vid 16,30 gav jag upp och gick in för att göra en lätt middag.  

 


Klockan är bara 18.00 nu men jisses så trött jag känner mig 

Har inte gjort så mycket idag och detta beror på att jag slog min tå i en glasvåg som stod på köksgolvet efter att Lasse hade vägt hundarna i torsdags kväll. 

Den stod kvar på golvet och jag såg den inte utan slog i en av tårna på fredags morgonen när jag kom ner i köket .. Men värken kom inte förrän i går och blev bara värre och värre.

I morse var tån dubbelt så tjock och det gjorde helvetets ont när jag satte på mig mina stövlar..

Jaja, det ger sig nog och i morgon måste jag kunna röra mig för det är mycket på agendan hela kommande veckan.

Så nu tänker jag avsluta bloggen för i kväll..

I morgon är en ny dag och inte vilken som helst.

Ia

 

 

 

 

 

  

 

 




 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards