Alla inlägg den 26 mars 2020

Av Rehn/Hornesjö - 26 mars 2020 06:00

Idag blev det full rulle hela dagen

Vaknade före 5 och kunde inte somna om, men höll mig i alla fall kvar i sängen till strax innan halv 6 då även Lasse gick upp.

Lasse skulle till Byggmax så det passade bra att vi tog det innan vi skulle till 

 Rusta och handla.  Idag hade de extrapris på allt jag ville ha.

Det första som stod på listan var ett litet växthus som jag vill ha på min nya plats på framsidan.

Sen hade de toapapper och jag behövde 2 förpackningar a 12 st att ta med till Öland.  Det fanns hur mycket som helst, men folk verkar helt rabiata och plockade på sig massor. Inte tänka på andra, bara på sig själv är tydligen det nya tänket.

Vi hittade i alla fall allt vi ville ha.

Klockan var nu halv 11 och det kändes som om det då även var lika bra att ta systemet på en gång. Men de skulle inte öppna förrän 12, så det sket sig och vi åkte hem.

 

Var så sugen på mjölkstuvade gammeldags makaroner. Ville ha dem precis som morfar gjorde dem när jag var liten.

Idag med alla fina apparater är det lättare och man behöver inte passa kastrullen för att det inte ska brännas vid.. Jag valde slökokaren. 



Kollade på Hem till gården och åt en lunch med makaroner och köttbullar.. Sen var det dags att sätta ihop växthuset.

 

Bra beskrivning och bra passform gjorde att det inte blev några svordomar utan allt gick smärtfritt men tog ändå lite tid.

Lasse hade förberett platsen där det skulle stå och det passade perfekt och jag kände mig supernöjd.

Vädret var fortfarande härligt vid halv fem så Lasse önskade sig ett glas vin efter hans jobbardag.

Hundarna fick sin mat innan jag satte mig ner en halvtimme, men då var klockan nästan halv sex och det började kännas lite kyligt.

Lagom att servera soppan som min crockpot hade tillagat. 


Skulle nog kunna äta soppa oftare än vad vi tidigare har gjort, för de som crockpoten hjälper till med går inte av för hackor. 

Kvällen fortsatte framför TVn och vid 20 tiden försvann Lasse ut i köket och kom sedan tillbaka med varsin Irich Coffie och jisses så gott det var.

Fortsatte sedan att kolla på Tv till Alla mot Alla var slut.

I morgon blir det Nosework träning med Yra och Z på helt ny plats.

Hoppas på lika bra väder i morgon.

Ia  

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards