Direktlänk till inlägg 28 mars 2020

Lördag

Av Rehn/Hornesjö - 28 mars 2020 06:24

 

Vaknade före 5 i morse men kände mig ganska utvilad, kanske berodde det på timmen i soffan innan det blev den riktiga sängen.

Riktig skitdag kändes det som och.det enda jag hade att göra var att leta mat på nätet

Tänkte beställa en matkasse från antingen Maxi eller Ica, men jag vill veta vad dessa kassar innehåller, men det hittar jag ingenstans.

Då valde jag att beställa en köttlåda med Ekologiska köttprodukter, gjorde beställningen men då ville de att jag skulle ha ett kundkonto.  Men hur jag än gjorde så gick det inte att få något.

Är väl lika bra att fortsätta som vanligt och handla i affären 

Nej vi får nöja oss med det som finns hemma, bättre att de tar slut.

Fick i alla fall äntligen ner fröerna för förgrodd i sina krukor. 

Gick in och stekte varsin Kycklingburgare

Eftersom vi inte kommer iväg på något så fick det bli varsitt glas vin.


Hade sedan tänkt bada Yra och Qling,  men kom inte igång.

Gjorde istället en pizzadeg som skulle få jäsa någon timme ..

Satte mig sedan ner och kollade på Polisskolan.


Vid 17 tiden var det dags att baka ut degen och göra en pizza i långpannan.

   


Man får ta vad man har hemma och jag hade köpt en del saker som skulle med till Öland, så det var ju bra att dessa kom till nytta idag.

Blev okej och botten var nästan papperstunn och det gillar vi.

Tv som vanligt och nu är klockan 23 och jag ligger i sängen och kollar på en film.

I morgon när jag vaknar är det sommartid så jag hoppas klockan ska visa på sex och inte fem som den brukar .

Har pratat med flera på Öland som inte fattar varför vi inte kommer dit. Redan nu till helgen hade de kommit massor av sommarboende till sina hus.

Men nu när jag smält besvikelsen över att inte få åka så känns det ganska bra att följa sitt hjärta och om alla sköter sig så hoppas jag på en bra sommar.

Ia


    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 29 mars 08:17

Så var det påsk även detta år.         Så såg det ut denna morgon. Var nog ganska bra och när appen visar grönt så blir jag glad. Hade en del saker på agendan så det var lika bra att sätta igång direkt på morgonen. Måste upp en tur till W...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 25 mars 22:48

Måndag   Åter minus på termometern.            Natten visade sig bli ungefär som jag hade tänkt mig. Lite djupsömn och många avbrott. Men ganska okej ändå när det är plus på ANS     Kunde inte låta bli att ta en ny bild på blomman ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 21 mars 08:43

Torsdag   Lite bättre denna dag, men fortfarande grått och trist.         Så såg min natt ut.  Mådde inte alls bra idag. Ont i lederna och känner mig allmänt dålig.  Satte mig ner för att kolla på Glamour och då passade vår hungrig...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 18 mars 08:43

Måndag     Idag var det kallt igen, men solen sken och det gör mig lite glad.         Jaja, natten blev som den blev.   Tänkte lite extra på Qling idag eftersom det är 5 månader sedan han lämnade oss.  Livet med hundarna har blivit helt...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 14 mars 10:03

Torsdag   Fortfarande visar termometern att det går åt rätt håll. Natten kändes bra och jag var upp för att ordna mitt urinprov vid 6 tiden.       Fanns väl inget direkt att klaga på denna morgon. Började dagen med att se på Glamour efte...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards