Direktlänk till inlägg 31 mars 2020

Måndag

Av Rehn/Hornesjö - 31 mars 2020 06:46

Måndag, ny vecka med tokigheter

 

Morgonen såg ut som vanligt förutom att det denna morgon snöade igen.

 

Det var ju inte precis något jag hade önskat och ovädret gjorde sig även gällande i min kropp.

Inte ens Lasse hade lust att jobba utomhus idag.

Men något som jag gillar när det inte är uteväder är att stå vid spisen och jag hade ett halvt paket jäst kvar i kylen sedan förra veckans pizzadeg, så klart att denna nu eftertraktade vara måste användas tänkte jag och satte en pirogdeg. Stekte köttfärs, lök, vitlök och riven morot som skulle bli fyllning, medan degen jäste.

 

Det blev 20 stycken och Lasse hade tagit fram smör och lite riskakor som vi skulle tugga på till Hem till Gården, men jag frågade om han inte först ville smaka på en pirog.

Tog fram creme fraiche och flingsalt och så ställde jag fram de 10 pirogerna som jag hade lagt upp på ett fat.. Det blev inte bara ett smakprov utan vi satte i oss 3 var istället och det andra som Lasse hade ställt fram fick stå orört.

Dagen fortsatte fram till att vi skulle bege oss till Södertälje för att idag få veta om Yra hade några bebisar i magen, visst hade jag märkt många saker som tydde på detta, men jag ville vara säker.

Klockan ar 14,00 och det var ett sådant oväder så man såg knappt handen framför sig, blev lite rädd att vi inte skulle komma iväg, skulle vara på Animalen klockan 14.30, men med sommardäck vill man ju inte åka iväg i detta oväder, men det slutade tvärt och när vi kom till Salem så syntes det inte ett dugg av detta snöande.

 

Snart satt vi där i väntrummet och väntade och visst är det lite läskigt för man vill ju inte känna sig besviken när man går därifrån.

 

Men besviken behövde vi inte känna oss, för veterinären såg direkt en massa småttingar och hörde hjärtljuden, så det kändes så härligt och både Lasse och jag blev överlyckliga över att få något roligt att tänka på.  Jag hade bett Lasse att fotografera bildskärmen men han missuppfattade mig och trodde jag ville ha en film så det blev det i stället.

 Det är en sån härlig känsla att se sin älskade vovve ha små bebisar i magen.

Just dessa två   är så fina ihop och har samma mysiga lugna temperament och lika glada i alla.  Att sedan även ha vår Zlatan kvar här hemma gjorde ju inte det direkt svårt att ta en ny kull efter dessa.

När vi kom hem så var det samma oväder igen och vi gick in och satte oss och Lasse serverade oss varsin whisky, egentligen skulle det ju ha varit champagne men det hade vi ingen.

 

Dagen fortsatte och ikväll fick det bli en kycklingwok till middag

 

Det är så gott och även en nyttig middag.

Nu var det bara kvällen och TV kvar så jag avslutar denna blogg tidigt och det blir väl som vanligt Alla mot Alla innan jag somnar.

Dagen blev precis som jag ville.

IA

 

 


 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 1 april 09:27

Så var vi inne i april    Lite svalare denna dag och även grått och trist.         Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade förväntat mig efter den struliga kvällen. När jag vaknade denna morgon så ser jag att det brunnit i ett p-...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards