Direktlänk till inlägg 3 april 2020

Fredag

Av Rehn/Hornesjö - 3 april 2020 06:50

SNÖ

Att vakna upp till en alldeles vit tomt, var inget jag önskade mig.

Men så som min kropp uppförde sig i går kväll så förstod jag att det skulle hända något med vädret

Efter frukosten så gjorde jag en lista på vad vi behövde handla hem.

Vet att vi inte ska besöka affärer och de senaste veckan har vi verkligen skött oss och tagit hand om sånt som vi har hemma.

Men nu var både frukt och grönsaker slut och det vill jag ha hemma.

Så klockan 8 var vi i Hallunda för att snabbt plocka ihop det som fattades hemma.

I stort sett tomt i garaget, ingen risk att behöva komma i närheten av någon annan människa.

Det tog 6 minuter för oss att stiga in och ut ur affären och jag hade allt utom tomater och citron med mig hem.

Både tomater och citron skulle komma under dagen, så detta får vi vara utan

Om nu inte Lasse hinkar mjölk och tar mer än en banan om dagen så borde vi klara oss. Någon direkt påskmat får vi hoppa detta år..

Det enda som är viktigt för mig är lite ägghalvor och något lamm och detta finns hemma.

Dagen fortsatte fram till 12 då det var dags för Hem till gården och något att tugga på.

Sen ute igen och eftersom solen sken och riktigt värmde så kände jag mig för att koppla av ett tag

Men det var som vanligt inte lätt, jag behöver bara sätta mig ner så blir jag överfallen av alla hundarna.

Jag älskar verkligen mina hundar, men ibland vill jag bara få vara ensam.

Eftersom man idag inte har någon social kontakt med andra människor så är de små stunderna när grannar kommer förbi och stannar utanför staketet och vi har en trevlig pratstund.

Middag idag var först tanken att vi skulle grilla, men redan på förmiddagen tänkte jag om och förberedde en vegetarisk middag.

 


En middag i min smak.

 

Känns inte helt okej att inte kunna träffa barn, barnbarn och barnbarnsbarn.

Men ännu jobbigare känns det att vara 70+ och inte kunna träffa pappa som är 90+, därför blev jag så glad när pappa messade en bild från hans middag.

 


Pappa och mamma har alltid älskat att laga mat tillsammans och pappa har trotts ensamheten fortsatt att leva som vanligt och idag hade han stått i tvättstugan och sedan avslutat dagen med en god middag. 

Kvällen fortsatte med att vi såg en film på Tv.

Godnatt

Ia

 

 

  

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 25 mars 22:48

Måndag   Åter minus på termometern.            Natten visade sig bli ungefär som jag hade tänkt mig. Lite djupsömn och många avbrott. Men ganska okej ändå när det är plus på ANS     Kunde inte låta bli att ta en ny bild på blomman ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 21 mars 08:43

Torsdag   Lite bättre denna dag, men fortfarande grått och trist.         Så såg min natt ut.  Mådde inte alls bra idag. Ont i lederna och känner mig allmänt dålig.  Satte mig ner för att kolla på Glamour och då passade vår hungrig...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 18 mars 08:43

Måndag     Idag var det kallt igen, men solen sken och det gör mig lite glad.         Jaja, natten blev som den blev.   Tänkte lite extra på Qling idag eftersom det är 5 månader sedan han lämnade oss.  Livet med hundarna har blivit helt...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 14 mars 10:03

Torsdag   Fortfarande visar termometern att det går åt rätt håll. Natten kändes bra och jag var upp för att ordna mitt urinprov vid 6 tiden.       Fanns väl inget direkt att klaga på denna morgon. Började dagen med att se på Glamour efte...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 11 mars 08:47

Måndag   Morgonen visade sig vara kall, men solen skulle visa sig och det kändes som en bra dag att stiga upp till. Natten kändes bra och jag visste att jag hade varit upp och kissat vid 2 tiden, men sen kändes det som jag hade sovit fram tills j...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards