Alla inlägg den 6 april 2020

Av Rehn/Hornesjö - 6 april 2020 07:29

 

Fick för mig att sova direkt när jag hade avslutat tv kvällen med Robinsson och det ser ju ut som det lyckades. Men sen var det svårt att sova, vaknade i stort sett varje timme under hela natten.. Steg sedan upp strax före sex för att börja dagen


Vädret var strålande så idag tänkte jag inte stanna inne och stå vid spisen.

Lasse behövde som vanligt några skruvar och car tvungen att ta en tur till Hornbach.

Även jag var tvungen att ta en snabb tur in på Lidl, inget som jag egentligen ville men ibland har nöden ingen lag.

Hemma igen och Lasse satte direkt igång med sitt grindbygge.

Detta är något som även jag gillar.

Dagen fortsatte ute och det var så mysigt i solen och idag var det första gången jag kunde säga att jag inte saknade Öland.

Fler än jag som gillar solen.. Qling kom inte med i bild för han låg under min solstol.

Strax före 16 så gav Lasse upp sitt bygge och satte sig i en solstol och somnade direkt.

Jag gick in och gav hundarna mat och skalade några potatisar 

Gick ut och väckte Lasse och sa att han kunde göra ett gott potatismos till den ganska tråkiga grilkkorven som var tänkt som middag.

Lasse tände grillen och grillade korvarna.

    

Enkelt men extra gott när jag slapp laga middagen själv.

Trodde Lasse hade sovit klart, men direkt efter middagen så gick han in och la sig för en timmes extra skönhetssömn.

Själv satt jag framför TVn för mitt proo Glamour.

När denna var slut så blev det en ny tur upp till busshållplatsen för att jag skulle ringa Diana. Det är för jäkligt att man inte ska kunna sitta hemma och prata i telefon, men med vår dåliga teckning fungerar det inte.. ändå har vi ett fast mobilnät till hemtelefon, en mobil med Tele2, en med 3 och en med Telenor..

Det blev att jag satt ute i busskuren i 45 minuter och pratade med en sjuk Diana.

Hem för att kolla Robinson 

Sen blev det GW och Alla mot Alla som fick avsluta kvällen.

Ia


Av Rehn/Hornesjö - 6 april 2020 06:37

 

Idag var det lite gråare väder ute, men inte kall i alla fall när timmarna gick

Hade tydligen slumrat till lite vid kvart över 12, men sen blev jag klarvaken i 25 minuter innan jag lyckade somna igen

 

En som sover rätt mycket nu är Yra.  Att hon var nytrimmad och fin för en vecka sedan kan man inte se idag, hon älskar att rulla sig utomhus och hennes ljusa fina päls känns alldeles sandig. Magen växer i alla fall och imorgon blir det vägning. Tänkte väga henne varje måndag för att se vad hon går upp på en vecka

 

Hände inte så mycket även denna dag, men kunde i alla fall vara ute på tomten och kolla på Lasse som fick för sig att bygga en grind till uteplatsen för att vi ska kunna få vara lite ensamma i alla fall när vi äter ute.

 

 

 

Middagen var planerad att göras på grillen, men eftersom det började regna så fick den bli som en riktigt söndagsstek istället.  Kan nog säga att det var en av den bästa Högrev vi har ätit här hemma.

Efter middagen så fick det bli för andra vecka i rad att spela   men innan jag fick ut dessa lotter på skrivaren så hade det bara strulat.. men till slut fick jag ut varsin lott till oss i alla fall och jag vann 50 kr. Eller vann vet i sjutton om jag vill säga för jag betalade med swich och fick då bara en lott fast jag betalat 2x 50 kr  så sedan fick jag köpa en till.  Men något måste man ju ha att göra i denna tråkiga tid.

Kvällen fortsatte med Robinson och sen kände jag för att bara krypa till kojs.

I morgon är det vardag igen.

Ia

 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards