Direktlänk till inlägg 25 oktober 2020

Söndag med cockerpromenad

Av Rehn/Hornesjö - 25 oktober 2020 07:45

 

Visst blev det som jag trodde 04.55 började Z berätta att hon ville gå ut. Inte alls konstigt denna första dag med normal tid.. Även min sovapp hade fått fnatt och visade på helt fel tid och var fortfarande kvar på sommar tid. Inte fick jag den att tända upp heller och alla mina appar hade bytt plats.

Ett ganska litet problem om man mår bra, men som jag mår just nu så går jag i taket för det minsta.

Nu fick jag verkligen ta mig i kragen och säga åt mig själv att ta det lugnt.

Detta härliga kort dök upp på Instagram och gjorde mig glad, naturligtvis hade jag velat vara där och få krama henne, men den dagen kommer väl-

  Idag fick jag nöja mig med bilden på lilla prinsessan som jag har har hunnit träffa 2 gånger sedan hon föddes, på grund av Corona och även Lasses sjukdom.



Frukost med lite mer än vanligt blev det denna morgon.

 


Både kaffe, äggmacka och även risgrynsgröt fick det bli denna söndagsmorgon.

Det småduggade när vi begav oss hem ifrån strax före 11.

En tur till centrum för att handla lite att dricka för att ha med oss på promenaden.

Vi var först på plats så det blev en tur in på Blomster landet och där hade jag kunnat handla hur mycket som helst.

Snart var parkeringen fylld av cockerspaniel i alla dess färger

 


Inte dåligt att få med alla 21 hundarna på bild


Gillar verkligen denna plats med den stora härliga rasthagen där hundarna kan få leka av sig innan promenaden börjar.  Vi har alltid en aktivitet innan vi går iväg och i går var det inkallning.

Åberlix tyckte att det var jätteläskigt när någon annan skulle hålla honom  när jag sprang iväg, men när jag kallade in honom så blev det perfekt och han satte sig så fint vid min sida.  Det var många bångstyriga killar med denna dag och detta berodde nog på att det troligen fanns en löptik med i hagen.. Zlatan som har haft det ganska jobbigt här hemma med en löpande mamma kände direkt att det även här fanns någon som luktade gott och han gick verkligen upp i varv och var svår att få kontakt med.

Så Lasse hade inte den lättaste hund denna dag. Tur att det blev lite lugnare vid fikapausen

Dagen var i alla fall bra förutom att det är en man som nu på tre Cocker promenader har klagat på att Lasse låter Nemo dra och varje gång frågat om vi har strypkoppel på honom eftersom han låter när han drar, något vi inte har.

Zlatan är inte normalt dragig, men men just när vi är på dessa promenader så vill ha alltid fram så fort som möjligt för att få vara lös..  tyvärr gör detta påhoppade Lasse sur och han tycker inte ens att det är roligt att vara med om denna karl ska fortsätta att hacka på honom.

Tyvärr finns det ju alltid "BESSERWISSER"



Väl hemma igen med två trötta hundar och likaså med oss tvåbenta så tog vi oss lite att äta och sedan somnade vi i varsin soffhörna och vaknade inte förrän klockan nästan var halv fem och få var hundarna riktigt hungriga för i deras hjärnor var ju klockan halv sex .


Nu var det bara för mig att börja med maten.

Blev bara lite enkelt framför TV med panerad kycklingfilé och ris.

 

Blev ingen höjdare så mycket hamnade i hundarnas matskålar.




Dagen kändes lång och både kul och jobbig så här den första dagen på normaltid

Hoppas på att hundarna sover lite längre imorgon bitti.






 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 1 april 09:27

Så var vi inne i april    Lite svalare denna dag och även grått och trist.         Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade förväntat mig efter den struliga kvällen. När jag vaknade denna morgon så ser jag att det brunnit i ett p-...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 29 mars 08:17

Så var det påsk även detta år.         Så såg det ut denna morgon. Var nog ganska bra och när appen visar grönt så blir jag glad. Hade en del saker på agendan så det var lika bra att sätta igång direkt på morgonen. Måste upp en tur till W...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards