Direktlänk till inlägg 28 april 2021

Onsdag till fredag

Av Rehn/Hornesjö - 28 april 2021 07:09

 

Natten ser bra mycket bättre ut än vad den kändes. Att gå till sängs strax efter 22 för att lyssna på Karlavagnen är ganska så mysigt tycker jag, men det var bara ishockey och naturligtvis somnade jag då. Vaknade av att jag hörde klockan så 12 slag och förstod att det nu skulle bli svårt att komma in i riktig sömn. Höll i alla fall ögonen stängda fast jag hörde varje både hel och halv klockslagen hela natten ända fram till klockan 5.  Lasse steg upp klockan 6 och släppte ut hundarna, nu börjar det bli lite jobbigt för vi måste släppa ut killar och tjejer för sig eftersom Yra löper. Märkte på Zlatan att han var ganska så intresserad av sin mamma igår, men hon sa ifrån ordentligt och till slut gav han upp att springa efter henne.   

Idag var vi tvungna att bege oss till Borgholm och systembolaget.

Åkte hemifrån före 9. 

 

Vädret var fortfarande lite grått och ingen riktig värme fick jag i kroppen..  Lasse hade lovat att inte bygga något denna sommar, men lova är en sak och göra en annan.  Så på vägen till Borgholm blev det ett stopp på Bolist för att beställa virke, gråsuggor om en del annat. De ska komma hem i morgon. 

När vi kom ut på 136 an så började söker  visa sig. 

 


Lite vill vi ju ha hemma till Valborg.

Det blev killarna som fick följa med och tjejerna fick stanna hemma och vakta huset.

 

Började med Dollarstore och handlade massor

Sen ner till torget och Pressbyrån för att handla trisslotter.

   

Tog sedan en promenad med våra killar för lite social träning.

     

Blev ju inte så mycket träning med att träffa folk, men ett par var det i alla fall som ville hälsa på våra hundar och det gick bra och båda var tysta och snälla.  

 

Sen innan vi skulle tillbaka till bilen så fick det bli systembolaget. Lasse gick in först och jag satt kvar på en bänk utanför kommunalhuset. Det backade upp en stor bil som skulle lasta ur lite saker och jag tänkte att nu blir det nog liv på hundarna. men även detta fungerade hur bra som helst och båda var mest nyfikna när killen lastade ur bilen och slog och smällde med både saker och lastkajen på bilen.

Sen var det min tur att gå in på systemet och handla det jag ville ha.

Då var det Lasses tur att ta hand om hundarna.  


Hem och grillade varsin korv

 

Lasse hade köpt några öl så det ville han ha till korven, ja även jag tog ett glas.

Ser en jättebil komma ner mot oss i skogen och ser att det står Bolist på den, så det var snabbt gjort att få hem våra varor. Nu har Lasse inte tänkt börja jobba med detta förrän efter helgen så han hade sagt att det var ingen brådska med leverans.




Jag bytte om till shots och satte mig tillrätta i en solstol och kollade lite på Lasse när han jobbade.


Hade hoppats på att även de IP Only skulle dyka upp. Men de uteblev i dag också



Hade köpt hem saker till tacos som jag tänkte att vi skulle ha på Valborg men blev så sugen idag

  så nu får vi hitta på något annat på fredag

Inget att se på TV så det blev sängen i bra tid. Men sen gäller det att även kunna somna. 

God natt


Så var det torsdag

 

Lite kylslaget kändes det när sovrumsdörren öppnades klockan 6 för att släppa ut tjejerna. 


Killarna är fortfarande lugna så inget höglöp ännu och det är skönt.

Idag fick det bli återvinningen med en del skräp. 


 

Sen blev det en tur upp till Byxelkrok som låg rätt öde. 


In för att handla och kolla om Morells hade kroppkakor, men där var det stängt då vi åkte hem och åt upp Tacos resterna från gårdagen. 


Lasse, gav sig på att bära in allt virke och jag gav mig ut och la ett spår till Åberlix. 


Hem och tog det lugnt medan spåret skulle gå ligga någon timme. Tyvärr kom Ölands vindarna och jag kände att Åberlix kommer aldrig att klara detta. 

Lasse följde med mig till spåret och vi båda vsr så stolta över Åberlix jobb med att spåra.  Jag lät honom jobba helt själv och låta honom lösa problemen som uppstod när vinden hade flyttat doften en bra bit, men han fattade precis hur han skulle göra för att ta det igen. 

Det var inga som helst problem att finna klöven. 


Vi var fortfarande sugna på kroppkakor så det fick bli en tur till Ninnis i Källa. 

 

Passade på att besöka även Ica i Källa och där hittade vi kött som inte fanns i Löttorp. 


Hem och Lasse ville få in allt virke innan maten

     

Men sen fick vi äntligen hugga in. Jag hade köpt tre var men vi fick bara i oss två var och efter denna mat så blev det en timmes vila för Lasse. 


När Lasse vaknade så var det dags för Robinson och han ville då ha något att tugga på så det blev några ostkex och ett glas vin.

När klockan var 22 så var jag trött och inget fanns det som vanligt att se på TV. Det blev sängen och radion istället som jag somnade till och vaknade även denna kväll av att klockan slog sina 12 slag.  Det går alltså inte att lägga mig tidigt och sova länge.


Idag är det både fredag, Valborg och Åberlix födelsedag.

 

Lyckades tydligen somna om fast jag både var uppe och gjorde lite annat. Vaknade när klockan var 06.40 denna morgon och det första jag tänkte på var vår kyl som visade på 10 grader plus igår kväll.  Kanske dörren inte hade gått igen riktigt för i morse var den helt okej igen.

Upp och gratta vårt lilla yrväder Åberlix

 

Var hemma hela dagen.

Lasse satt igång tidigt med bygget

 

Jag mådde lite konstigt denna dag ungefär som jag gjorde de två första dagarna efter vaccination.  Hade ont i lederna, huvudet kändes tungt och lite ont i halsen. Så jag tog det lugnt förutom lite lunch på våra kroppkakor som fanns kvar.

    från gårdagens middag.

När klockan var 15 så ville Lasse ha något att dricka så jag gick in och ordnade lite  att tugga på.  



Sen tog jag mig i kragen och tog en långsam promenad och det gjorde susen och helt plötsligt så kände jag mig mycket piggare.

Vid 17 tiden fick hundarna sin middag och sen ställde jag mig vid grillen.

 


Det blev en ganska bra middag, men Lasse saknade en efterrätt som inte fanns.

Dagen slutade bra och jag var på banan igen.

I morgon börjar nya dagar.

God natt



















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards