Direktlänk till inlägg 1 maj 2021

Lördag till måndag Först veckan i Maj

Av Rehn/Hornesjö - 1 maj 2021 08:35

Så var vi inne i maj och idag var det en vecka sedan vi lämnade Slagsta. 

Har haft helt underbara dagar och bara att slippa tänka på grinig granne har gjort det ännu bättre och gjort mig lugnare och även lyckas sova bättre. 

Vaknade som vanligt rätt tidigt men efter en halvtimme lyckades jag somna om. 

Idag var det jag som tog hand om frukosten

men den blev inte annorlunda utan precis som den som Lasse gjort varje morgon. 

Nu när det börjar bli varmt i huset så behöver jag inte stoppa händerna i diskhon varje morgon utan nu vill jag gå igång diskmaskinen så jag till Lasse och snart var det fixat. 

Dagen fortsatte som vanligt. Lasse jobbade och jag satt mest stilla

När klockan var 12 ville Lasse till macken för att spela på hästar. 

Blev som vanligt en tur in på Ica och även inom på Snäckan.. 

Lasse var sötsugen och hade fått mig att köpa wienerbröd.

 

Nej detta är inget som förekommer ofta hos oss, jag avstår gärna. Men just idag åt även jag en godisbit. 

När klockan var ca 3 så var det dags igen för Lasse att vilja ha något att tugga på och då gärna till en drink. 

  


Så jag gick in och gjorde några cheesecake till en gingrogg. 


Passade på att använda ugnen när den ändå var varm till att stoppa in två kyckling klubbor som skulle ätas till middagen. 

Just idag var det många sommargäster som kommit till ön och det var hundskall från flera håll och Åberlix hade fullt sjå med att svara alla nya både röster och skall.  

Vid 18 tiden  hade jag gjort klart middagen och vad Lasse att göra sig klar på uteplatsen. 

Hade nästan glömt bort att vi var här och blev så besviken när det varken fanns crème fraiche eller sötsur sås som normalt tillhör denna rätt. 

Tycker jag inventerat mina skåp vsrje dag nu i en vecka, men varje, dag är det något som fattas. 

Lite glass blev det också denna dag när vi satt och kallade på Lets Dance. 

Kom i säng strax före midnatt. 


Så var det söndag

Känner mig nöjd även denna morgon när jag ser mina sovtimmar. 


Vädret var strålande även denna morgon, men granska kallt med sina 3 grader. 

Släppte ut tjejerna medan jag gick in i badrummet och gjorde mig i ordning.. När jag kom tillbaka så hade Lasse släppt in tjejerna igen och Z hade intagit sin plats i sängen igen och hade inte alls någon lust att flytta sig när jag ville bädda. 

Hon är ganska morgontrött denna tjej. 

Även Yra vill gärna sova vidare efter de har varit ute, men hon lägger sig i sin egen bädd.   

Men sen blev det mat för både oss och hundarna. 

Lasse satte igång att jobba och jag var inne till klockan  var halv 11.

Tog sedan en promenad med en löpande Yra och träffade de nya grannarna som också har hund  Det visade sig vara en stubbhund som var jämngammal med Åberlix.  Han var även kemisk kastrerad och visade inget intresse för Yra. 

Hem och grillade ett par korvar till lunch.

 

Lasse hade lite att diskutera med Zlatan om vad som gäller vid matbordet. 

Lasse fortsatte sedan med uteplatsen. 

Jag tog upp Z på trimbordet och höll på med henne i ca 1,5 timme. 

Sen blev det en promenad med några hundar 

och jag kunde inte låta bli att ta lite bilder på de fina blommor som fanns efter vägen. 


Hem igen och nu ville Lasse ta en stunds vila. 

Jag och tjejerna var ute och njöt av tystnaden


Undrar vad som hänt, men träden i skogen bakom vår tomt ser alldeles döda ut.. 

Sätt kvar ute till klockan var halv fem, sen gick jag in och lagade en god middag. 

 

Det var en mat i Lasses smak som han fick vakna upp till.

Efter ett par timmar var det dags igen

 


Det blev även lite glass till efterrätt

Som vanligt TV fram tills det var dags att gå till sängs


Imorgon är det vardag igen. 

Måndag

Äntligen lyckades jag få 10 tusen steg, känns som en hel evighet sedan detta skedde. Som synes sover jag även mycket bättre här nere. 

Lite skönt att se att här var det 7 grader och hemma i Slagsta minus 3 denna morgon.  Då är jag i alla fall på rätt plats.  Älskar att bara behöva vara hemma på tomten och njuta.  Men idag gapar kylskåpet tomt igen och vi måste tyvärr ta en tur till Ica.. 

Idag är det helt vindstilla och inga grannar finns det kvar efter helgen så denna tysthet är nästan lite läskig tycker jag.. Tur att jag hör Lasses verktyg och fåglarnas kvitter 


Började morgonen med att sätta de växter som Lasse var tvungen att ta bort inför sitt nya projekt. 

Att gräva i marken går inte så det fick bli krukor istället. 

Vid 12 skulle jag titta på Hem till gården. Ställde mig vid, spisen och gjorde varsin toast. 

Tog med dessa ut tillsammans med varsitt glas öl

När vi ätit klart så frågar Lasse om jag hunnit se Hem till gården, men vad sjutton tänkte jag på, den hade jag helt glömt bort. 

En snabb tur till Ica för att handla ägg. 

Hem och Lasse  jobbade vidare fram till middagen som blev en pastagratäng på. gårdagens rester. 

Efter middagen tog vi en promenad killarna.


 Sen hem igen och då blev det Tv fram till 22.   Ganska skönt att lägga mig tidigt.

I morgon lovar de regn, så det blir att börja tidigt för Lasse så han hinner lite innan regnet kommer.


God natt

















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 1 april 09:27

Så var vi inne i april    Lite svalare denna dag och även grått och trist.         Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade förväntat mig efter den struliga kvällen. När jag vaknade denna morgon så ser jag att det brunnit i ett p-...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards