Direktlänk till inlägg 13 maj 2021

Torsdag till lördag

Av Rehn/Hornesjö - 13 maj 2021 07:58

Så var det dags igen för en ny tredagars  blogg.

 

Helt okej även denna natt.

Z som alltid ligger kvar i vår säng när vi håller på med frukosten satte i morse med att stormskälla och satt och stirrade ut genom dörren.. Vi kunde inte se någonting utan tog ut henne därifrån och stängde dörren. Hon rusade då in i storstugan och ställde sig vid fönstret och fortsatte att skälla.  Snart förstod vi vad det var som irriterade henne för en jättestor hare fanns på tomten. 

Så var dagen igång. 

Hade bestämt mig för att handla lite goda ostar på Rosas men det var en jätte lång kö utanför affären och jag kände inte för att ställa mig i denna. 

Sa till Lasse att jag skulle springa i  till Ica . 

Ja det var inte lättare, först skulle jag in vid grönsaker för att köpa en gurka och några tomater men där var det kö för det fick bara vara 4 st vid grönsakerna så det stod vakter som såg till att man inte gick in.  Sen skulle jag in och köpa ostar och även där stod det en vakt och såg till att det bara var 4 st bland diskarna samtidigt. 

Hade tur och hittade en kö där det bara var en före mig. Lämnade min boll, betalade och gick ut. 

När vi kom hem så gjorde jag lite att tugga på

 

Sen slog jag mig ner i en solstol med min  bok 

Tog sedan en liten promenad och såg att det var en  del bilar vid Monas nerfart och kom på att det var visning av hennes hus. 

Lasse var sugen på att smaka på en dryck han hade fått på sin födelsedag

 Det var gott, nästan som saft och inte så många procent. 

Var tvungen att tända lite kaffe  för att hålla bort getingar. 

 Tog sedan en liten promenad med tjejerna upp till Alvaret och Z fick se några barn som sprang runt och lekte och blev helt tossig, hon verkligen tjöt för att få komma fram till dem. Vi gick långsamt mot dem för att hon skulle få hälsa om barnen ville och det ville de naturligvis och Z blev ännu lyckligare. Det kom även fyra vuxna och det visade sig att de hade varit och kollat på Monas hus och vi stod och pratade med dem ett tag. Mäklaren hade sagt att han haft 5 visningar denna dag och skulle även ha ett par till i morgon. Hoppas verkligen för Monas skull att det blir sålt till det pris hon vill ha




Blev grillen idag

Vi satt ute och åt middagen för första gången.

Kände mig svettig och skitig i håret så direkt efter Robinson så ställde jag mig i duschen.

Slötittade på Tv fram till 22 men bestämde mig för att lägga mig och lyssna på Karlavagnen.


Så var det fredag och klockan var 6 när jag steg upp.

 

Somnade tydligen nästan direkt denna kväll och det gör  natten så mycket längre. 

Fast det var 9 grader så kändes det kallt och ruggigt.  Vi har nu under de varma dagarna varken eldat i spisen eller haft radioterna igång och idag kändes detta i huset. 

Men termometern visade på   grader och jag kände att detta måste vara fel. Men 4 olika appar gav samma resultat. Men rått kändes det i alla fall i huset.

Efter att hundarna fått mat så ställde jag Zlatan i duschen. Trimmade honom igår och tyckte att jag lyckades att få bort det mesta av hans rovor.  Men vad fel jag hade, nu kom det fram massor under hans enorma päls.  Vi har slitit tillsammans Lasse och jag får försöka reda ut det mesta, men mycket har jag fått klippa. 

Sen fick alla fem varsin dos med fästingmedel. 

När allt detta var klockan 10,30.

Grannen från Storuman satt igång tidigt med sitt ölandshus som ska bli helt i ölandsten.  Tror det var 10 år sedan han började, men han gör allt själv, sågar stenen i exakta bitar och nu har hans betongblandare snurrat i tre dagar.   Förstår att när man bor 120 mil bort så måste man ta vara på varje minut de är här. 

Hoppas de, ska hinna njuta lite också. 

I skogen har motorsågen varit igång. 

Idag är det det inget väder för att sola och regnet hänger i luften

Jag passade på att sätta igång urpumpning av det gamla vattnet som fanns i poolen sedan tre år tillbaka. 

Ett sånt projekt tar hela dagen, men sköter sig själv

Gillade ett par korvar till lunch. 


Lasse ville måla stolparna han satt upp så det blev en tur till Snäckan för att handla färg. 

Vid 3 tiden kom regnet och jag gick in och satte mig framför TV. 


Det fick bli Dafgård som bjöd på maten

 


Hade lasange hemma och vi är inte stora i maten så en portion räckte gott till oss båda. 


Blev tidigt i säng även denna kväll.


 

Så var det lördag och det regnade rejält när vi steg upp vid 6-tiden.

Lasse satte igång en brasa för idag var det riktigt rått inomhus. 

Men vädret ändrade sig och så fort solen var framme så kändes det riktigt varmt

Poolen hade jag bestämt att ta tag i. Men det gick inte att tömma den helt på vatten så om jag skulle få ordning på detta så måste jag ner o    få bort detta vatten med handkraft och då bestäme jag mig för att avsluta projektet.

En tur till Macken för att spela på hästar.

Hem och jag fixade till lite att stoppa i magen

 


Lasse fortsatte med uteplatsen och jag slog mig ner med min bok

Hundarna hade som vanligt roligt med varandra. 


 

Tog, sedan tag i  lite trimning av Åberlix efter att ha plockat två fästingar på honom. 


Ikväll blev det grillen igen

 

Nu är ordningen återställd efter 23 dagar med Yras löp.

Någon  som heter Qling myser av detta.

Kvällen avslutades med final i Lets Dance.

.I morgon blir det en ny omgång

















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 21 mars 08:43

Torsdag   Lite bättre denna dag, men fortfarande grått och trist.         Så såg min natt ut.  Mådde inte alls bra idag. Ont i lederna och känner mig allmänt dålig.  Satte mig ner för att kolla på Glamour och då passade vår hungrig...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 18 mars 08:43

Måndag     Idag var det kallt igen, men solen sken och det gör mig lite glad.         Jaja, natten blev som den blev.   Tänkte lite extra på Qling idag eftersom det är 5 månader sedan han lämnade oss.  Livet med hundarna har blivit helt...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 14 mars 10:03

Torsdag   Fortfarande visar termometern att det går åt rätt håll. Natten kändes bra och jag var upp för att ordna mitt urinprov vid 6 tiden.       Fanns väl inget direkt att klaga på denna morgon. Började dagen med att se på Glamour efte...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 11 mars 08:47

Måndag   Morgonen visade sig vara kall, men solen skulle visa sig och det kändes som en bra dag att stiga upp till. Natten kändes bra och jag visste att jag hade varit upp och kissat vid 2 tiden, men sen kändes det som jag hade sovit fram tills j...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 7 mars 13:00

Torsdag         Allt såg väl helt okej ut, förutom de 6 minusgraders som visade sig denna morgon. Men bara solen kommer fram så lär det i alla fall bli plusgrader. Tyvärr var vi tvingade att bege oss ut för att handla lite på Willys. Hem ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards