Direktlänk till inlägg 28 maj 2021

Fredag till söndag

Av Rehn/Hornesjö - 28 maj 2021 07:17

 

Natten kändes bra fast den blev lite för kort. 

Började dagen tidigt för idag var det en del på min agenda. 

Min nya klocka har jag inte kunnat logga in med på nätet så jag fortsätter ett tag till med min Garmin.

Hoppas få hjälp av son eller svärson på lördag att installera den. Men annars funkar den helt okej och jag kan läsa av hur hela natten har varit med både sömn och puls.

Direkt efter frukosten så blev det att plocka rabarber. 

Tog det mest lugnt hela dagen och var ute mycket. 

Hundarna fick sin middag ute idag och det uppskattar våra skator

Sen blev det dax för vår middag som fick bli vid grillen. 

 Det blev  fläskfilé på spett. 

Sen en promenad med hundar. 

Hem och vi satte oss ute och äntligen blev det dags att få smaka på champagnen som Lasse köpte till min födelsedag. 

   

Satt ute till klockan helvete 8 då jag ville se på Två. 



Så var det söndag och dags för mitt födelsedagskalas

 

Gjorde mig iordning tidigt. Kände att mamma skulle få vara med idag så det blev en av hennes klänningar, hennes guldhalsband och även några av mammas guldarmband.

Sen var jag och hundarna ute tills klockan var 11 och vi skulle bege oss iväg först till centrum för att handla bröd och sen direkt till Kovik.

Som vanligt var det långa köer på Värmdövägen.

Började ganska direkt med att göra sallad och sedan lägga upp allt annat på serveringsfat

Medan vi väntade på att Per, pappa, Åsa och Julina skulle komma så tog Ann och jag varsitt glas vin och så satte vi oss ner och snacka om gamla minnen med Lasse och Kenneth.

Det blev en lagom skara med folk i denna Coronatid och fast vi alla är vaccinerade så ville vi hålla avstånd.

Lasse tog lite bilder under dagen och dessa fick det bli en liten film av.


  Speciellt glad blev jag för texten som Ann hade skrivit ner och för den fina bilden som Åsa passade på att ta när jag satt i trappan och snackade.  Alltid kul att se bilder som man inte vet att de finns.

Samma köer på hemvägen.

Hundarna hade idag fått vara ensamma lite längre än normalt, men det var lugnt när kom och ingen verkade ha mått dåligt av att få vara hemma.

Det blev inte så mycket mer denna dag.


I morgon är det söndag och då ska jag ha en liten träff med Å kullen. Även Ä kullen var inbjuden men det var bara en av familjerna som hade tid och de avstod sedan när ingen av de andra från denna kull kunde komma.

Men vi kommer ju att träffas på torsdag för att valparna ska få börja sin valplydnadskurs


Så var det söndag

Kan inte riktig läsa av min nya klocka ännu så det fick bra bli en sömnapp denna natt från min gamla klocka

Fast den var ganska okej tycker jag.

Idag ska vi ha en liten träff med vår Z och Å kull. Tyvärr så prickade vi som vanligt in Zelinas mattes arbete så det fick bli bara Zlatan från denna kull, men alla i Å kullen kom och det var så trevligt att få träffas igen.

Vi hade inte planerat att göra så mycket annat än att träffas och låta hundarna få leka av sig.

Det blev det vi gjorde.  Gick ner till den den stora ängen är att jobba lite, men det var en massa jobb på gång och det mesta var avstängt. Vi hade tidigare pratat om jag skulle berätta hur en nosworksträning går till, så detta gjorde vi och alla hundarna fick först bekanta sig mig doften, sen blev det bara lite nosträning för dem.  Detta var mest för att de ska veta vad och hur det ska jobba med detta själva.

Trevligt hade vi i alla fall och alla fyra (fem med Zlatan) hade så roligt i den stora rasthagen vid Bredängs Camping.

När vi kom hem efter ca 2,5 timme så var vi både trötta och lite sugna på något att stoppa i magen

 

Det fick bli lite reser från gårdagen och en iskall alkoholfri Öl i värmen satt bra.

Blev att vi var ute sedan hela tiden fram till klockan var över sju och jag kanske skulle hitta på något att stoppa i magen igen.

Tyvärr så fick det bli mer rester eftersom det blev så mycket kvar sedan igår.

 

Fast alla rester är inte fy skam.

Lasse önskade sig nudlar som tillbehör. 

Sen blev det även efterrätt med rabarberpaj och gräddglass. 

Nu Robinson finalen

Får se vad som händer.

Nu avslutar jag dessa, tre, dagar. 

Nästa vecka är fullbokad 

Ia



    



 
 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards