Direktlänk till inlägg 31 maj 2021

Måndag till onsdag

Av Rehn/Hornesjö - 31 maj 2021 07:31

   

Ny vecka och även min nya klocka är igång. 

Nu gäller det att kunna lösa av allt som har med hälsan att göra. 

Denna dag började med frukost tidigt och sedan en tur till HS för Lasses blodprover. 

Hem för att hämta Lasses mobil som han på söndagskvällen tappat i toan. 

Jag trodde att fick den bara ligga och torka så skulle det nog ordna sig. Men den var stendöd.  Det värsta är att han har ju alla sina bilder och konton på denna. 

Åker till Skärholmen och det visar sig att det inte längre fungerar med p skiva och den app som nu behövdes har inte jag.  Tänker att får väl lägga in den och när jag kommer till konto uppgifter så har jag alla mina kort ligger hemma.  Lasse säger att jag kan väl ta mitt konto men då skiter det sig igen för Lasses bankidé finns ju på hans döda mobil. 

Åker till Jula för Lasse vill köpa mig ett SPA bad. 

Men blev så illa bemött när vi ville veta skillnaden på de som de hade.  Det tyckte han vi kunde läsa via nätet i stället för att fråga. 

Jag tappade helt intresset för ett SPA bad 

På vägen hem åkte vi in på Neonet och köpte en ny mobil till Lasse.

Jag har sex fungerande Samsung så mobiler hade det funnits utan att behöva köpa nytt

Satte mig ute och tog det lugnt

Men när Lasses mobil var laddad så blev det tid för mig att jobba. 

Ja min kära make, speciellt teknisk är han inte och lösenord, vad är detta. 

Jaja, allt går att fixa med lite tålamod. 

Dagen fortsatte utomhus i skönt väder. 

Middagen fick bli rostbiff även denna kväll. 

  men idag byttes pastan ut till fransk potatis sallad. 

Lite glass till efterrätt. 

Sen hände det inte så mycket mer innan sängen. 


Så var det tisdag och jag upptäckte att min nya klocka hade laddats ur under natten och inget data fanns från varken gårdagens aktiviteter eller min nattliga sömn. 

 Kändes lite snopet och jag är inte van med att behöva ladda min klocka.  Min gamla bytte jag batteri i vår tredje månad och det var okej, men denna verkar jag behöva ladda varje dag och då förlorar jag ju en massa . 

Dagen fick fungera ändå. Började med att åka till Eriksberg för att köpa ägg. Men en än gång blev vi utan för de hade inte lyckats få någon leverans. 

Det fick bli Hallunda och deras ägg. Handlade även digestive kex för att kunna göra en cheesecake,  hade saker kvar sedan i lördags som jag ville bli av med. 

Förmiddagen kändes seg och jag hade svårt att komma igång. 

Såg på Hem till Gården sen blev det att vara ute. 

Det blev ingen lunch utan jag fixade till lite getost istället

  och eftersom vi har semester så blev det varsitt glas vin. 

Lasse som varit ingång hela dagen med att jobba på tomten kände för att lägga sig lite i skuggan och vila. 

Hundarna fick vänta till 17 innan de fick mat eftersom ingen av dem verkade hungriga. 

Även i kväll fick det bli sådant som  hade blivit kvar sedan mitt kalas hos Ann. 

Bräckt kalkon skinka, vitlöksstekta champinjoner och så den efterlängtade färsk potatis. 

Sedan blev det en promenad med killarna. 

När vi kom hem så frågade Lasse efter cheesecake och det var klart att även jag längtade efter detta. 

   


Mums vad gott detta är. 

Ännu senare på kvällen säger Lasse "får jag ta en bit rabarber paj och glass" och ingen blir gladare än jag när han äter oavsett om det är sålt, sött eller surt.   Men väg själv avstod.

Lite TV innan sängdags. 


Onsdag och i natt har min klocka fungerat

 

Lasse hade en tid att passa för hans läkare skulle ringa mellan klockan 11-14 så att åka någonstans hade han inte lust med

Jag gick ut och började jobba en hel del på tomten. Möblerade om en hel del och kånkade

 runt med tunga möbler. Plockade fram min gamla pool och tänkte att den ska upp nu när vi har bestämt oss för att inte köpa något SPA bad.

Lasse tog sig ann Z och började trimma henne medans jag jobbade utomhus.

Vi 12 tiden gick jag in och kollade på Hem till Gården och strax därefter fick Lasse sitt samtal.

Hade ingen lust att äta någon lunch utan det fick bara bli lite ost, kex och melon

  och naturligtvis en massa melonbitar även till våra hundar.


Sedan var projektet pool på gång     och nu var det bara att börja fylla på vatten.


  Först i var Åberlix som inte kunde hålla sig.


  Dagen forsatte och helt plötsligt var klockan 17 och dags för att ge hundarna lite mat och även förbereda vår grillmiddag

 


Ibland blir jag så där härligt sugen på grillad korv och naturligtvis inte vilken korv som helst, så idag fick det bli Stockholmare tillsammans med en krämig potatissallad, pressgurka och grillad tomat.

Efterrätt blev det också eftersom det fanns kvar cheesecake sedan gårdagen.

Final för de duktiga småkockarna och för mig hade det inte spelat någon roll vilken som hade vunnit för de var precis lika duktiga och härliga ungar.


Men nu är kvällen här och jag avslutar denna blogg 

Återkommer på lördag










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 1 april 09:27

Så var vi inne i april    Lite svalare denna dag och även grått och trist.         Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade förväntat mig efter den struliga kvällen. När jag vaknade denna morgon så ser jag att det brunnit i ett p-...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards