Direktlänk till inlägg 3 juni 2021

Torsdag till Lördag

Av Rehn/Hornesjö - 3 juni 2021 06:59

Så var jag igång igen

Klarade det jag ville uppnå. 

 

Tittade ut och  ser att poolen som var så fint på plats igår  hade tappat en massa luft och mer än hälften av vattnet var borta. 

Hoppas verkligen att det inte är något hål, men hur skulle detta ha kunnat hända. 

Idag måste vi handla för det mesta var slut i både frys, kyl och skafferi.

Men innan vi åkte iväg så ville jag få luft i poolen och mer vatten.

 


Nu såg allt ok ut och jag gick in ett litet tag, när jag kommer ut ligger Yra i en fåtölj och är genomvåt, hon hade redan badat.

Zlatan ville också men fattade inte riktigt hur han skulle ta sig i. Men det får han lista ut själv.


 


En tur till Dollarstore för att köpa ett parasoll, men de hade ingen fot så det fick bli en tur även till Rusta.

Även Hallunda fick besök för att jag skulle ha hem lite av det som fattades.

När vi sedan kom hem så fick det bli lite lunch

 


Igår var det nästan olidligt av solens strålar när vi skulle äta. Men idag hade vi parasoll som inte gjorde någon nytta eftersom solen gått i moln 

 

Inte kändes det heller som de 21 grader som termometern visade, var till och med tvingad att sätta på mig en tröja. 

Men snart så återkom solen och värmen. 


Vid halv 6 så gjorde vi oss färdiga för att gå till platsen för vår kurs. 


Snart var vi alla samlade och vi hade glädjen att få träffa 4 helt 

underbara små Cocker killar.. Tror nog att de kände igen oss för då mycket med valppussar var, det länge sedan vi fick. 


  De var så fina alla fyra och alla viftade hela tiden på hela sin lilla kropp.  Eddie var redan en liten stjärna, kunde allt och hade en superfin kontakt med sin husse Thomas.


 
 
 
 
 


Vi jobbade mest med kontakten igår eftersom det var lite si och så med denna när de gällde de tre andra valparna. Men bara efter denna första timme så kunde man se helt andra småttingar som bara genom mina små tips började fatta vad matte eller husse menade.

Ska verkligen bli spännande att se vad dessa fem veckor ger.


Det blev en ganska sen middag för oss men vad gör det när det nästan är sommar

 


Pastrami, färskpotatis och melon smakade utsökt.


Så var det fredag

 

Lite spännande att läsa av  den nya appen. Visste att jag varit vaken mycket och få detta bekräftat känns bra. 

Blev en tur till Maxi för att handla något gott kött. Men känner att vi sällan blir nöjda nu för tiden när vi köper nötkött. 

Upptäckte att det fanns entrecote hamburgare och slog till och köpte detta.. Segt borde det inte kunna bli. 


Dagen gick fort och det blev lite hundtrimning
Lasse började klippa häcken, men orkar bara ta en sida om dagen. 

Vid halv sju gick jag in och skrapade potatis och grillen överlämnade jag till Lasse. 

 


Det blev en stor saftig biff och den smakade utsökt. 

Sparris, tomat och vispat vitlökssmör. 

Ingen efterrätt idag. 

Kvällen avslutades med Falk. 


Lördag och bröllopsdag

   

Såg ganska okej ut och bevisade i alla fall att jag hade rört mig en del.

En hel del på agendan denna dag.

Dagen började med att vi tog Yra och Z med oss till klubben. 

Det skulle vara öppen träning  och även prisutdelning i Nosework. 

Z snubblade precis på målsnöret och blev 4:a totalt i denna tävling.. Yra blev 6:a.

Ann hade fixat till  10 stycken kluriga stationer.  Både Z och Yra var duktiga. Visst var det en del som var lite svårare som bland annat stationen med diskborstarna.


Sen blev det en tur till Maxi för att  handla något gott till kvällens firarmiddag.

Hem och började firandet med ett glas vin

    och lite melon. 

Sen slappade vi resten av dagen fram till att jag skulle förbereda middagen. 

 

som fick bli gratinerade havskräftor och champagne. 

Till efterrätt fick det bli cheese cake. 

 

Hade velat vara ute lite mer på kvällen men hamnade i stället framför TV:nu

Såg en helt galen film på 6:an

Sen blev det sängen strax efter midnatt. 

I morgon ät det Sveriges Nationaldag. 

God natt. 

Nu får ni vänta tills tisdag på nästa blogg





   









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards