Direktlänk till inlägg 6 juni 2021

Söndag till tisdag

Av Rehn/Hornesjö - 6 juni 2021 08:06

Så var det söndag och Sveriges Nationaldag.

 

Stegen var det inget fel på, men enligt ANS status så var den  mycket under  Normal men sömnstatus var över Normal, vet inte riktigt ännu hur jag ska tyda dessa diagram

Dagens tips från Polar var att för att reglera energinivåer så skulle jag lugna mitt överarbetande system. Andas djupt och fokusera på nuet.

Ingen bra dag för träning. Min kropp behöver återhämta sig.

Lite roligt att läsa för jag tyckte att jag var jätteavslappad igår.

Idag var det i alla fall inga måsten på agendan. 

 


Grannarna har klagat i alla år på våra syrener.  För mig betyder de mycket eftersom de är skott efter farmor och farfarsfar gamla syrener.  Vi håller efter dem och har i alla år sagt till grannarna att det är bara att klippa ner den på deras sida. 

Men idag fick jag höra henne fråga om hon fick klippa ner på sin sida och så en gnällande ton om att hon inte kommer åt. 

Detta gjorde att Lasse klippte ner våra syrener på den sidan som vetter mot deras tomt. 

Sen blev det en resa till Jula för att köpa en till häcksax eftersom den bensindrivna är för tung att klippa med över huvudet. 


Några dagar har jag nu mått toppen men dessa klagomål gör att jag direkt faller tillbaka och vill helst bara fly härifrån och den som får ta detta är naturligtvis Lasse och jag blir bara förbannad på hans alla läkarbesök som gör att vi inte kan åka till Öland. 


Skulle göra varsin baguette med salami och ost men något bröd fanns inte i frysen, så det fick bli en macka med salami och ett glas rosé. 

 

Min pulsklocka hade sagt att jag skulle ta det lugnt idag så det anammade jag och tog det riktigt lungt denna dag.



Vår dotter Ann    och hennes fina man Kenneth hade bröllopsdag 

Vi hade 9 stycken kräftor kvar sedan gårdagen  och i dag la jag dem på grillen

Hade även gjort varsitt fläskfilé spätt ifall kräftorna inte skulle göra oss mätta. 

Kräftorna var godast. 

Sen blev det jordgubbar och cheesecake till efterrätt. 

Kändes som hela dagen  bestod av mat och vila. 


Hundarna hade fri tillgång till poolen och Yra var i flera gånger.  De andra tyckte att det räckte med att ha den som en stor vattenskål. 


Tyvärr håller inte luften i ringen så varje gång de sätter upp fötterna på kanten  så rinner vatten ut. 

Har beställt en ny pool till mig och hundarna som jag hoppas kommer i morgon. 



Så var det ny vecka igen
 och nog syns det att jag tog det lungt igår. 

  Till och med min pulsklocka så att idag var det time för aktiviteter. 

Idag är det pappas 95 års dag

för 5 år sedan fanns mamma vid hans sida och nu är det andra året han får fira denna dag utan hennes stöd.

Efter en tidig tur till Systemet för pappas present så blev det att åka hem och kolla på Hem till Gården innan vi åkte till  pappa. 

Vi hann med varsin varmkorv till lunch

    i solen. 


Hade sagt till pappa att vi bara ville ha fika, visste att han skulle få flera gäster under dagen och tyckte att han kunde få ta det lite lugnt.

  Men klart han ville att vi skulle skåla i lite alkoholfri champange.

När vi sitter hos pappa så får jag jätteont i min vänster arm och min kropp börjar kännas helt urlakad. 
På vägen hem känner jag ömhet i alla mina leder och värst är benhinnorna. 

Ser att det blir mörkare och mörkare på himlen och förstår nu att min kropp som vanligt reagerar på vädret. 

När vi kommer hem så sätter jag mig  ner utomhus och bara inväntar det kommande ovädret. 

Följer min transport av den nya poolen på Budbi och ser att den snart är här. 

Klockan har nu hunnit bli kvart över fem och det blir dags för mig att fundera ut någon lätt middag. 

Lasse sätter igång med att tömma poolen för att, göra plats för den nya. 

Middagen blev enkel, men väldigt god. 


Kände mig väldigt orolig i kroppen och allt hade med vädret att göra. 

Kvällen blev framför TV och Morden i Sandhamn. 


I morgon har vi en dag utan måsten. 


Då var det tisdag

Nattens sömn blev som den alltid blir vid oväder så jag skrattade

lite när jag såg kommentaren som skylde på alkohol eller kaffe. Inget av detta intogs på kvällen. 

Började morgonen med poolen

       först var det ställningen och sen fortsatte vi med poolduken. 

   


Sen åkte vi iväg för att handla lite och då fick poolen fylkas på. 


 

När vi kom hem så var den välfylld  och lite för mycket med vatten.  Lasse pumpade upp min fåtölj och ville se mig i vattnet. 

Men det blev aldrig någon tid till detta. 

En liten tur till Hallunda, Rusta och Biltema för att köpa lite till poolen var det enda vi gjorde. 

Lunch  med en baguette med brie och salami. 


Kärlek mellan killarna.  


Skulle ge mig på att rensa bland jordgubbarna dom står i full blom, men tyvärr så glömdes detta bort. 



En alldeles för mäktigt middag i min smak

 blev det.  Men Lasse var nöjd. 

En kvällspromenad helt utan hundar fick det bli eftersom jag fortfarande hade ont i mina leder. 

Avslutade kvällen med Huss. 

Ska bli spännande och läsa på appen i morgon. 

God natt








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards