Direktlänk till inlägg 15 juni 2021

Tisdag till torsdag

Av Rehn/Hornesjö - 15 juni 2021 08:04

Så var det tisdag och natten blev allt annat än bra.

 

Först hade jag svårt att somna för min vänstra arm värkte och jag hade svårt att hitta en ställning som gjorde att jag kunde belasta armen rätt utan att det skulle göra ont.

Kände mig allt annat än utsövd ut när jag steg upp och hade gärna gått och lagt mig igen efter frukosten, men det fanns som vanligt inte något tid till.

Blev en tur till Hallunda och idag hade de Svenska jordgubbar.

Hem och kollade på Hem till Gården och sedan blev det en liten lunch

     

Lasse fortsatte med klippning av häcken. 

Fick Hundsport så jag slappade medan jag läste denna. 

Gjorde inte då mycket mer denna dag. 

Till middag fick det bli grillat. 

     

Hade gjort varsitt spett med kalv färs. Tänkte fel och tog både grädde och ägg i smeten som då blev lite väl lös.  Lät spetten ligga i frysen fram till grillning, men det sket sig ändå och det blev som en köttfärs röra i stället.  Men smaken var det inget fel på och middagen gick åt. 

En liten kort promenad innan det var dags för att slå oss ner framför TV för att se fotboll

Inte alls lika goda som gårdagens spanska. 

Kvällen avslutades innan midnatt. 


Onsdag

 

Fick lite tips via appen vad jag kan göra för att få bättre djupsömn, men dricka varm mjölk innan jag går och lägger mig skulle bara göra mig i illamående. Så jag får väl försöka hitta på något annat.

Så är min nya klocka igång och jag kan se vad som händer även under natten. 

Lite få steg blev det igår. 

Idag stod både vaccinering och hund kurs på agendan.

Redan klockan 10 var vi i Hallunda för vaccination.


Allt gick bra och vi fortsatte till Öb för att handla hundmat.

Kände mig helt slut hela dagen och till och med somnade i solstolen. 

 

Skulle ha kurs på kvällen så det kändes bra att jag hade laddat upp


Idag kom alla fyra men på grund av stora störningar i trafiken så kom Charlie sent och det blev direkt lite störigt i gruppen eftersom alla valparna då ville leka i stället för att jobba.

Lasse filmade och tog lite bilder för att våra valpköpare ska kunna komma ihåg vad de har jobbat med.


 
  Ett par filmer kan jag också bjuda på


 
 
 
 
 



Kom hem strax efter halv åtta och slängde då snabbt i hop lite mat till oss.

Började nu bli lite öm i armen och fortfarande väldigt trött. 

Kommer nog att somna lätt


Torsdag

 


Somnade gjorde jag men vilken konstig natt jag har haft.  Drömt en massa osammanhängda som handlat både om Öland, Hägersten och även Ådran.

Det visade sig även på appen att sömnen inte hade varit toppen.

Jaja, bara att ta nya tag och se positivt framåt. 

Ingen dag att skryta med gällande aktivitet. Det enda som hände var att vi var till Hallunda. Biltema och Systemet.

Sen hem och kollade på Hem till Gården.

Varken vi eller hundarna hade något större lust med något denna varma dag

     

Helt plötsligt så står Lasse med varsitt glas Rosé och påsen med   som vi fick av Trasslas familj. Det var nog de godaste chips vi har ätit och vi kommer troligen inte att återgå till några vanliga potatischips något mer.

Middag blev det i det vackra vädret och det var riktigt gott denna kväll

    Det blev grillad fläskfilé och haloumi, tomat och citron.

Vår dotter Pia hade annonserat att de ville komma och hämta en bur till deras katter. Lasse hade gjort iordning en av våra mindre hundburar genom att sätta en vägg så det blev en dubbelbur..

Lovar att vi hade glada hundar när de upptäckte att det var barn med. Både Malin och Madde har bra hand med djur och äntligen blev det lite skoj, tyckte våra hundar.

     

När vi fikade så la de sig i alla fall stilla 

 

och säkert jättenöjda.

När Pia kom hem så provade hon buren till katterna   och det var inga sura miner där heller när de fick gå in i denna.

Kvällen blev som vanligt.

Hur natten blir får jag reda på i morgon.

IA















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards