Direktlänk till inlägg 21 juni 2021

Måndag till onsdag

Av Rehn/Hornesjö - 21 juni 2021 07:48

 

Natten blev som synes dålig. Men hur ska det kunna bli bra när värme och åska.  Trodde att hundarna skulle reagera mer än vad de gjorde, men det var bara Zlatan som reagerade en gång på en ganska hård åsksmäll. 

Lyckades i alla fall nå mitt stegmål under gårdagen. 

Idag var det återigen dax för en tur till KS och Lasse, skulle träffa sin läkare och få svar på senaste skiktröntgen. 

Vi var som vanligt framme i god tid så vi satte, oss i skuggan för att vänta in tiden.  Eftersom jag inte får följa med in så ville jag att vi skulle invänta tiden ute. 

Det var en jämn gammal  man där med sin dotter.  Så när det blev dags för dem att gå in så gick jag ur och satte mig för att vänta.  Kvinnan kom ut och frågade om vi inte kunde sätta oss tillsammans och vänta och naturligtvis så jag ja. 

Vi pratade både om hundar, barn och naturligtvis cancer eftersom både Lasse och hennes pappa var här för samma sak. 

Lasse såg i alla fall nöjd ut när han kom ut och jag trodde nästan att han skulle sägs att fläckarna på lungan var borta.  Men så var inte fallet men inte heller sämre och det kändes bra att han får fortsätta med sina tabletter. 

Hem och tog lite lätt lunch och sedan till Biltema för att köpa rök spån och rör som jag ska ha  till valp kursen. 

När vi kom hem så gick Lasse ut och satte sig i skuggan och jag satte mig i poolen.  Tyvärr blev det ganska mörkt och det började regna. 

Klockan hade nu hunnit bli 16 så det var lika bra att stiga upp ur poolen och gå in och göra iordning hundarnas middag. 

Sen ställde jag mig vid spisen och lagade vår middag.

 

Det blev fläskfilé med haloumi  och beasås. 

Lasse var sugen på jordgubbar som jag hade köpt. 

Blev sent som vanligt eftersom Morden i Sandhamn inte var slut förrän vid midnatt. 

Känns som om det kommer att bli en jobbig natt i denna värmen


Tisdag

 

Ja det blev som jag trodde med sömnen. 

Solen sken   och det kändes lika svettigt när jag vaknade som det gjorde när jag la mig igår. 

För 10 år sedan började morgonen lite annorlunda. 

 

Tyvärr förlorade vi en liten tik som Olga hade lagt sig på, dagen efter. 

Fyra av dessa valpar får jag fortfarande veta lite om och det är Theo, Thore, Timba och Traysi. 

Timba har lämnat efter sig flera fina avkommor. 


Dagen gick framåt i lagom takt. 

Det blev ingen lunch denna dag för ingen av oss kände för detta. 

Hundarna led av värmen och åskan

         

Alla letade skugga och Åberlix klämde sig in bakom vildvinet

Det kom lite regn men åskan fortsatte i stort sett hela dagen. 

Middagen blev god, men alldeles för fet för mig. 

 


En bra film fick avsluta kvällens strax efter 23,30


Imorgon är det valp kurs igen. 


Onsdag

 

Såg helt okej ut. 

Idag vattnet en del som vi måste göra inför midsommar. 

Så att handla var ett måste denna dag. 

Skulle också göra klart lite rosetter och diplom. 

Så hela bordet var fullt med material när det ringer på grinden före 10 på morgonen. 

Utanför står en som jag tycktes känna igen och ser även hennes väst med SKK dekal. 

Så nu var det ett besök av konsument igen efter  7 år sedan förra. 

Hundarna hälsade henne välkommen om nu inte Åberlix var riktigt nöjd med att hon skulle sätta sig på en stol vid köksbordet. Det var nu första gången sedan han föddes som vi haft besök inne och det upplevde han som ganska obehagligt. 

Men hon lyckades ge honom en godis och få honom lite mer behärskad. 

Mötet gick toppen och vi fick massor av beröm för både utomhus och inomhus.  Hundarna fina och välskötta.. Vad mer kan man begära. 

 

Iväg till Maxi och Systemet

Hem för att kolla på Hem till gården. 


Dagen fortsatte utomhus i den även idag otäcka värmen,  men lite regn fick vi i alla fall. 

Vi grillade varsin Högrevskorv och tog en öl till denna. 

Klockan kvart över 5 gick vi till planen för att iordningställa allt inför kvällens aktiviteter. 

Eftersom inte Neo skulle komma sista gången som är om en vecka så tänkte jag ta avslutning idag och jobba med lite roligt. 

Använde mig av lite skyltar som hjälp och lite annat roligt. 

Kvart i 6 upptäcker jag ett meddelande från Emma med Neo att de fått förhinder.  Klockan går och blir över 18 vilket inte är vanligt för varken Lars eller Thomas.  Men så dyker en överlycklig Eddie upp och Thomas berättar att det är någon olycka precis vid avfarten mot Slagsta och massor med köer.  

Vi börjar då att jobba medan vi väntar på Nelson och Lars.. och tillslut då kommer de springande och har i stället för de 50 minuter deras resa ska ta, har i dag tagit 2 timmar. 

Men snart var de också igång med att jobba. 

Lasse tog lite filmer som vanligt och vi fick en helt underbar kväll och en hel del myggbett.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Klart att duktiga hundar ska få diplom.

       
 


Kom hem och jag satt igång TV för att få se att Sverige ledde mot Polen. 

Ställde mig vid spisen och lagade en kycklinggryta. 

Så det blev en den middag. 


Natten började innan midnatt

I morgon är det KS igen och vi väntar oss bilköer.

















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 1 april 09:27

Så var vi inne i april    Lite svalare denna dag och även grått och trist.         Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade förväntat mig efter den struliga kvällen. När jag vaknade denna morgon så ser jag att det brunnit i ett p-...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards