Direktlänk till inlägg 24 juni 2021

Torsdag till lördag

Av Rehn/Hornesjö - 24 juni 2021 09:07

 

Natten blev dålig och någon djup sömn var svårt att få till. 

Kanske var det den sena middagen som ställde till det eller så var det för att jag kände mig lite uppspelt och glad efter kursen. 

Stegen blev i alla fall godkända. 

Somnade om efter klockan 6 och hamnade tydligen en liten stund i djup sömn, men vaknade av att jag tyckte Lasse ropade att jag skulle komma ner och kojs gröt.. Det tog ett tag innan jag insåg att detta var en dröm. 

Lasse skulle vara på KS klockan 11 och efter allt prat om midsommar trafiken som beräknades börja vid 11 tiden i dag så kändes det som om vi skulle hamna i denna. 

Men vägen dit gick hur smidigt som helst och vi var framme i god tid för att leta parkering. 

Träffar alltid trevliga folk på dessa besök. 


Nära vi skulle hem så visade GPS på att vi skulle vara hemma 12,01 

  och det såg bra mycket bättre ut än vad vi hade väntat oss. 

Fick en bil framför oss    där föraren antingen var onykter eller pratade i mobilen.  Det var riktigt otäckt att se hans vinglande körning som var både över i fel fil och även nästan mot diket.

Hur det gick i fortsättningen vet jag inte. 

När vi svängde in på parkeringen så var klockan 11,59, så det hade verkligen gått bra hem. 

Ville köpa jordgubbar så vi tog en tur till Hallunda. 

Hittade naturligtvis lite mer som jag tycktes behöva. 

Klockan hade nu hunnit närma sig 14.30 och Lasse kände för att fira det bra läkarbesöket med en Martini   tyvärr hade vi inga oliver hemma, men lite fetaost fick duga. 

Gick in och kollade om det fanns något att ta fram till middagen, men insåg att det var ganska tomt i både kyl och frys och köttfärs som jag hade tagit fram på morgonen skulle vara till köttbullar. 

Vispade ihop 5 dl mjölk 2 ägg och 2 dl mjöl och så gick jag ut och så till Lasse att det skulle bli pannkakor till middag och det visade sig inte vara något fel. 


Gjorde köttbullar innan jag började med att grädda pannkakor. 

Lasse föreslog glass till pannkakorna och visst blev det gott. 

Det gick bli Morden i Helsingör. 

Sedan fick kvällen avslutas med den härliga Frost

Det var fest i huset mitt i mot oss. Det var då härligt att höra musik, glada skratt och lyckliga människor så jag kände att mig skulle det inte göra något om de höll på hela natten. 

Men prick klockan 24 så blev det knäpptyst. 


 

Trodde aldrig att det skulle bli en bra natt, men appen visade något helt annat och till det bättre. 


Så var det självaste midsommarafton och naturligtvis måste regnet komma just denna dag. 

Dagen fick börja med att jag ställde mig vid spisen redan efter att jag hade utfodrat våra hundar.

Hade förberett en del.  Bland annat hade jag gravat en oxfilé och gjort klart köttbullarna.

Men nu skulle jag göra en ostlåda, koka ägg och skrapa potatis.

Lasse ville till centrum för att spela lite på travet och det var ganska skönt att göra något annat än att stå vid spisen.


Klockan 12 stod jag fortfarande i valet ock kvalet om det skulle bli ute eller inne vi skulle sitta och äta.

Vädret såg ganska hyffsat ut, men man vet ju aldrig om det kommer en störtskur så strax före klockan 13 när pappa och Per skulle komma så valde vi att duka om inne.

Det blev ett litet bildspel från dagen och vi satt både ute och inne och hade en lugn och skön midsommar med god mat och lagom dryck.

Per kom på cykel och pappa med bil.


  Efter några bra timmar så var denna dag över och nu var jag ganska så mör i kroppen och sa till Lasse att jag tror att jag måste få vila en timme.  Tyvärr kunde jag inte koppla av så mycket att jag somnade, men jag vilade i alla fall.

Det fick bli en kul film  Vi hade i alla fall tur med vädret igen.

Den var bra mycket bättre än den första och helt sevärd.

Bestämde mig för att somna innan midnatt.

Tror att vi alla var nöjda över dagen.


Lördag och midsommardagen

 

Som synes blev både natten och gårdagens steg helt okej. 

Idag var det inget speciellt på agendan, men vi måste köpa ägg och jag hade fått för mig att köpa en äggkokare.

Hade sett en Jag ville ha på Netonet och kollade för säkerhet skull om de hade öppet.  Klockan var närmare 12 och det stod öppet på appen. Men när vi kom dit så var det stängt. 

Kan lova att det var fler än vi som  kom dit för att handla och lika smått irriterade som  vi. 

Det fick bli en tur till Jula istället. 

Hem och jag fixade till lite att äta

  blev det av rester från midsommarafton.

Dagen fortsatte med att vi tog det ganska lugnt och var mest ute.

Klockan 18 skulle det bli fotboll som vi båda ville se så vi tog en promenad innan med bara varsin hund.

Blev att vi stannade till hos Tommy och Lena och stod och snackade en bra tag så fotbollen hann börja och vi redan där fick veta att Danmark ledde med 1-0.

Hem och jag fixade till lite middag, fortfarande på resterna. 

  och nu fick det bli en potatissallad av potatisen och den goda creme fraiche såsen som var till oxfilén.  Stekte nu de gravade oxfilé skivorna tillsammans med de köttbullar som fanns kvar och det blev faktiskt riktigt gott.  Även jordgubbar fanns det kvar som fick bli till efterrätt.

Så var all midsommarmat förbrukad och det kändes toppen.


Blev en timmes film innan sängen kallade.

I morgon blir det början på en ny tredagarsblogg.

Var tar dagarna vägen.











  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 21 mars 08:43

Torsdag   Lite bättre denna dag, men fortfarande grått och trist.         Så såg min natt ut.  Mådde inte alls bra idag. Ont i lederna och känner mig allmänt dålig.  Satte mig ner för att kolla på Glamour och då passade vår hungrig...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 18 mars 08:43

Måndag     Idag var det kallt igen, men solen sken och det gör mig lite glad.         Jaja, natten blev som den blev.   Tänkte lite extra på Qling idag eftersom det är 5 månader sedan han lämnade oss.  Livet med hundarna har blivit helt...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 14 mars 10:03

Torsdag   Fortfarande visar termometern att det går åt rätt håll. Natten kändes bra och jag var upp för att ordna mitt urinprov vid 6 tiden.       Fanns väl inget direkt att klaga på denna morgon. Började dagen med att se på Glamour efte...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 11 mars 08:47

Måndag   Morgonen visade sig vara kall, men solen skulle visa sig och det kändes som en bra dag att stiga upp till. Natten kändes bra och jag visste att jag hade varit upp och kissat vid 2 tiden, men sen kändes det som jag hade sovit fram tills j...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 7 mars 13:00

Torsdag         Allt såg väl helt okej ut, förutom de 6 minusgraders som visade sig denna morgon. Men bara solen kommer fram så lär det i alla fall bli plusgrader. Tyvärr var vi tvingade att bege oss ut för att handla lite på Willys. Hem ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards