Direktlänk till inlägg 30 juni 2021

Onsdag till fredag

Av Rehn/Hornesjö - 30 juni 2021 07:52

Så var det en ny omgång igen

Så var i alla fall Sverige utslaget och kanske jag ska kunna komma i säng lite tidigare på kvällarna och slippa läsa om mobilen dåliga sömn. 

Igår kväll plockade jag in de jordgubbar som lyste rött, så de fick samsas med fil och corn flakes   vid morgonmålet. 

Vädret kändes skönare med lite lägre temperatur. 


Gick ut för att kolla på jordgubbarna och kunde då inte låta bli att ta lite bilder på samtliga av våra bär som är på gång.

 

Det är både krusbär, vinbär, hallon och björnbär på gång. Men det blir som vanligt till fåglarna eller om pappa och Per hittar något att stoppa i munnen när de är här och vattnar.-


Hände inte så mycket mer innan lunch.

    Lasse gjorde sin och det blev stekta ägg och oboj. Jag gjorde min som blev med räkor och avocado och sen hade jag kvar i en flaska med alkoholfritt rödvin som jag tog mest bara för att bilden skulle vara kul, men det var inte gott.

Sen fortsatte dagen med att vi jobbade lite med hundarna på vår baksida.


Det var avslutning i dag för våra små valpar.  Visste ju att det bara var två som skulle komma så jag tog med mig Yra som fick visa lite av det valparna har lärt sig. Mest för att de ska veta att det går att få dem att göra som vi vill.


 

Annars så jobbade vi med de som de har lärt sig och både Thomas och Lars var mycket nöjda med kursen som har hjälpt dem att komma igång.

Lasse filmade lite som vanligt.


 
 
 
  Detta är vad valparna har fått lära sig under dessa 5 veckor och de klarade allt galant idag på sin uppvisning.

Men är man knappt fem månader så kan det bli lite fel ibland


 


  Men man får vara lite envis.


 
 
  Det blev inte så mycket film idag som det brukar.  Lasse var nog upptagen med att snacka med Eddies matte som var med för första gången.


Kom hem vid 20 tiden och då blev det middag framför TV.

 

Även ikväll fick det bli pastasallad, men vad som hände med bilden har jag ingen aning om, men det var i alla fall gott.

Skulle se Morden i Midsomer men somnade i soffan.


Så var det ny dag och ny månad.

 


Kändes okej och det visade sig även på appen.  Även denna morgon fick det bli lite jordgubbar   på filen. Annars ser morgon ut som vanligt.

Varmt som sjutton även i dag

Men en tur till Hallunda vår ett måste. 

Hem och fixade till lite lunch som idag fick bli varma mackor. 

 


 det var så gott med en isande kall öl till. 

Pappa hörde av sig och önskade bli klippt. 

Visst kunde jag hjälpa honom om jag fick använda trimmern istället för saxen. 

  så här kort har han nog aldrig varit i håret, men nu behöver han inte tänka på klippning på ett tag. 

När han hade åkt så satte  vi oss vid poolen och vilade. 

Vi somnade båda två och  klockan var 17 när vi vaknade och jag insåg att det var dags för hundarna att få i sig lite mat. 

Nu var det bara för mig att koka pasta till vår sallad.

Tredje dagen med pastasallad

 

 Även den middagen var god och lättäten.

Sen blev det Morden i Helsingör och gick sedan till sängs.

Kan bli kul att se hur natten blir efter en sån här lugn dag.


Fredag och lika varmt idag

 

Även denna morgon fanns det jordgubbar från vårt land att lägga på filen

Gick tidigt ut och satte mig tillsammans med hundarna i den lilla skugga som fanns. 

Lasse väntade telefon samtal från sin läkare och hade naturligtvis sagt vårt hemnummer, vilket gjordes att vi inte kom iväg att handla när jag ville.  Men bara att sitta och vänta är inget som  tilltalar någon av oss, så det fick bli en snabbis till Hallunda. 

Naturligtvis så hade det kommit ett samtal medan vi var borta. 

Bara för Lasse att ringa igen och be dem återkomma på hans mobil. 

Nu blev i alla fall detta fixat och Lasse kan  få remisser till vårdcentralen i Löttorp. 

Själv kom jag på att kolla hur sent jag kunde fixa eftersändning av posten. Det visade sig att om jag gjorde det i dag så kunde vi få den från den 12:e juli, så nu var det hög tid till detta. 

Ordnade allt och så

Sa till Lasse att jag lägger mig i fåtöljen i poolen en timme. 

 Idag kan jag vara glad att Lasse satt ute och löste korsord. 

Poolen är grund och liten och jag brukar skratta åt Lasse när han säger att jag inte får somna och ramla ur.  Säger då "vad, skulle kunna hända"

Eftersom denna bad fåtölj  är ganska hög så får jag alltid ta tag i sidorna och hoppa upp i den och samtidigt slänga mig bakåt. 

Så gjorde jag även idag, men allt gick fel och jag slog en volt bakåt och hamnar utanför poolen tillsammans med fåtöljen. Där satt jag sedan som i ett skruvstäd och kom ingenstans. Klart jag även hade skrapat huvudet i skärmväggen och även fått min arma fibrokropp helt i fel läge.  Jag ropar på Lasse som inte ser mig där bakom, men mitt rop på att han måste komma och hjälpa mig fick honom på fötter. 

Upp kom jag till slut, ganska mörbultad men glad att Lasse fanns till hands. 


Så kan det gå och naturligtvis hade det varit roligt om det funnits en film på detta. 


Någon lunch gjorde jag inte idag utan bara två skinkmackor var. 

Den satte vi oss under markisen på baksidan. 


Klart jag inte kunde hålla mig från poolen, men nu satte jag mig på en på en annan grej.

     Naturligtvis var Lasse snabb med mobilen nu och hade säkert önskat en repris från förmiddagens bakåtvolt som jag gjorde i poolen. 


 Vid 18 tiden dukade jag upp till Taco middag


       

Det var gott och jag  glömde nästan bort det onda huvudet.


Men sen kom Per över och jag berättade om incidenten och tog mig i bakhuvudet och kände att bulan hade vuxit ordentligt. Sen blev den bara mer och mer öm och även min kropp började stelna till mer och mer.

Blir spännande att se hur detta urartar sig till morgondagen.

Just nu är det fotboll och Italien leder.

Jag stänger nu min dator för denna gång.

God natt

























 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards