Direktlänk till inlägg 22 juli 2021

Torsdag och fredag

Av Rehn/Hornesjö - 22 juli 2021 09:36

 

Konstig natt, tycker att jag sovit bra men enligt ANS så var det mycket dåligt.  Det konstiga var att det blev ett avbrott på 39 minuter någon gång mellan 03-04 det visade då heller ingen  hjärta verksamhet eller andning status.  Men det måste väl ha varit något avbrott för annars borde jag väl inte ha vaknat. 

Var nog detta som gjorde det dåliga status. 

Ingen idé att forska vidare. 

Efter att jag gjort mig i ordning  så ställde jag mig vid spisen och både lagade frukosten och gjorde en ananaskaka. 

Vi behövde inte åka och handla något denna dag så det blev mest att vara på tomten.


Vid 14 tiden skulle vi få besök av våra killars bror Åke med familj och det var jättekul tyckte vi och hade nog inte alls räknat med att Åke skulle få de sämsta välkomnandet av våra hundar.  

Visst har vi fått besök förut och våra hundar har direkt lagt nykomlingen på rygg för att undersöka den och sedan har det varit helt okej. Men denna gång var det på ett helt annat plan och de som var värst var Zlatan och Åberlix,

Så alla hundar utom Z åkte in så Åke fick vara i fred när vi fikade.


  Vi avslutade i alla fall dagen med att ta en promenad ner till Hornsjön så att killarna fick bekanta sig på promenaden utanför tomten och då var allt helt okej.


Dagen hade varit mycket varm och jag hade hållit igång hela dagen så nu satte jag mig bara ner för att vila innan det var dags att börja med vår middag.

Vi hade allt hemma så vi slapp i alla fall att ge oss ut i affärer.

Per fick stå vid grillen och jag tog hand om köket och det som skulle göras

     


Det blev en lyckad middag och presenten vi fick att Åkes familj kom väl till pass redan denna kväll  med både kryddor och extra god olivolja.
Lite glass fick det bli till efterrätt.
Kvällen var jättefin och vi satt ute och njöt av den vackra fullmånen   som lyste upp hela vår tomt.

Gick till sängt i bra tid denna natt och hoppas på att få sova ordentligt.


Fredag

 


Sömnen var det inget fel på och även gårdagens steg kändes bra, men ANS status var lika dålig idag som igår och jag vet inte riktigt vad det är jag ska göra för att få den bättre.

Frukosten kom igång lite senare idag än vad den brukar, men jag hade hunnit kokat lag till räkorna och gjort frukost när klockan var 8 och vi satte oss till bords.

Ville vara i fred vi frukostbordet men Z ville inte gå in utan hon skulle som vanligt vara med och talade om att jag vill ha något att äta-


  Hon är ju ganska skojig vår lilla pratiga tjej.

Sen ställde jag mig vid röken och gjorde i ordning inför kvällen middag

  Denna rök börjar se sina sista dagar och jag ska nog köpa en ny.  Min största önska är att någon gång få tid att bygga en kombinerad varm och kallrök.  

Efter 35 minuter var i alla fall dessa räkor rökta och såg precis ut som jag vill ha dem.

Mitt ben ville inte alls vara med idag och det varven pina varje steg jag tog. 

Per ville upp till Vallés och köpa godis, vi tog med våra solcellslampor som inte fungerade, dessa fick vi lämna tillbaka och inget godis köpte Per, han kom på att han inte var sugen. 

Han valde i stället systemet och jag passade på att gå in på Electrolux butiken för att köpa en längre sladd till modemet. 

Sen hem och gjorde varsin rostbiff smörgås och en öl. 

Slappade sedan med min bok för att vila mitt djävulskt onda ben, som jag behöver i morgon om jag ska kunna gå på marknaden

Snart var det i alla fall dags för att äntligen få sätta tänderna i mina rökta räkor. 


 

Jag försöker hålla igång fast benet värker, men skulle helst vara den som sitter och väntar, precis som dessa två. 



     

Äntligen har jag fått gjort min första macka och snart fanns det bara en massa skal kvar. 
Det var så gott och bara tre getingar var det som störde oss.

Har ganska svårt att sitta stilla för länge eftersom mitt ben då stelnar till och sedan tar det lång tid innan jag kan stödja på detta. 

Försökte sedan mig på att röra mig lite, men det blev verkligen lite för benet värkte så att jag mådde illa. 

Vi gav sedan upp redan vid 21 tiden.. Per gick in till sig och vi till oss för att se på Vera. 

Hoppas kunna sova lite bättre än gårdagen. 

I morgon är det marknad i Byxelkrok och vi får se om jag kommer att kunna gå dit.

God natt





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 1 april 09:27

Så var vi inne i april    Lite svalare denna dag och även grått och trist.         Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade förväntat mig efter den struliga kvällen. När jag vaknade denna morgon så ser jag att det brunnit i ett p-...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards