Direktlänk till inlägg 11 september 2021

Lördag och söndag

Av Rehn/Hornesjö - 11 september 2021 10:23


LÖRDAG

 


Somnade framåt 1 tiden och kände då att i  natt lär det bli alldeles för få timmar.

Vaknade till vid 4 tiden då normalt Z har velat ut de senaste nätterna, men hon låg utsträckt på golvet och sov så fint så jag vände mig om och somnade om, vaknade sedan vid 6 tiden och såg att Z nu låg hos sina valpar och gav dem mat, så inte förrän kvart över så behövde hon ut denna morgon

Hade inte i min vildaste fantasi trott att jag skulle   somna om igen, men detta gjorde jag och vaknade av att klockan närmade sig 8.  Behövde säkert detta men samtidigt så känns det inte bra att sova bort en morgon.

Även denna dag åkte linne och shorts på och jag fick för mig att röka räkor.

Plockade fram röken och det visade sig att det viktigaste gallret hade rostat sönder så mycket att flera av.stängerna lossnade så fort jag kom åt dem, har aldrig varit med om detta förut och jag har haft många genom åren.

Räkorna var redan klara för att läggas på gallret, så nu måste jag hitta på en nödlösning.

Det gick bli en grillplatta som jag ställde på det trasiga gallret.

Detta visade sig vara perfekt och räkorna  blev perfekta.

 

Hade allt hemma till räkorna så att åka och handla slapp vi denna dag.

Lite tid vid valp lådan


 
  Det är så mysigt att sitta och lyssna på ljudet från diande valpar


och sedan se valparna somna direkt nöjda och mätta.

Gick och var sugen hela dagen på de rökta räkorna så när klockan var 17 när vi äntligen fick smaka 

Detta är en rätt jag skulle kunna äta hur mycket dom helst av och det behövs egentligen inget annat än lite vitlöks majonnäs för att göra mig nöjd.

Kvällen fortsatte med lite slö koll på Tv.


Söndag

    


Blev lite besviken när jag läste av min sovapp.  Men natten kändes inte heller bra, Z väckte mig redan klockan 3 för att hon ville ut och bajsa. Lasse hörde henne och gick ner för att släppa ut henne.  Hon kom sedan snabbt upp igen till lådan och då var valparna snabba med att börja äta.

 Jag själv hade lite svårt att somna om men det gjorde jag och sov fram till 6,45 då Z ville ut igen.

Ikväll blir valparna 7 dagar, dessa dagar har gått helt smärtfritt och Z är så duktig med dem

Vi skulle ta veckobilder på dem, men det var inte lätt, först och främst är det så svårt att få till bra bilder på svarta hundar och det blev en massa skuggor som inte skulle var.

   

                      ÖRJAN  Födelsevikt 260 gram  1v 438 gram   ÖLICE  Födelsevikt  318 gram 1v 585 gram

        '

'ÖSTEN Födelsevikt 296 gram 1v 453 gram      ÖJVIN Födelsevikt 229 gram 1v 414 gram

    

ÖBBE  Födelsevikt 312 gram 1v 490  gram             ÖMER Födelsevikt 318 gram 1v 560 gram

Skiljer lite i vikt på dem, men alla har ökat bra och ingen av dem gick ner något .


Gjorde två kakor idag en med björnbär och en med rabarber för att ha något att bjuda Ann och Kenneth på när de var hit på en fika..  Vi satt ute hela tiden för inget för störa valparna.

 

Middagsmaten blev pannbiff med grönpepparsås.

Avslutade kvällen med Morden i Midsomer

I morgon är det vardag igen




  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards