Direktlänk till inlägg 15 september 2021

Onsdag och torsdag

Av Rehn/Hornesjö - 15 september 2021 08:33

Mitt i veckan


 

Natten blev bra men vaknade redan strax efter halv fem.  Kände att det var svårt att somna om men allt var så lugnt i huset och Z låg utsträckt på golvet och snarkade.  Smög förbi henne och gick in och la mig i min säng, slumrade till och tror att jag drömde något..


  En sådan underbar syn att se varje morgon

Höll mig kvar i sängen till klockan var strax efter halv sju, gjorde mig klar och gick sedan ner och släppte ut hundarna.  Det kändes friskt och lite kallt och jag bestämde mig för att efter vår frukost och utfodring av hundarna, gå ut och lägga spår till Åberlix.


Klockan hann bli 10 innan vi kom ut.

Det blev ett spår på 515 meter och en hel del klättring, något som kan fungera för min kropp när jag lägger spår, men jag skulle aldrig klara att gå spåret med hund eftersom jag då skulle vara tvungen att stanna upp vid hinder och det är inte snällt mot hunden. Tur att Lasse klarar detta fortfarande och tar proven.

Men jag lovar att jag var slut efteråt och det tog ett bra tag innan jag kunde börja andas normalt.

Egentligen var det inte så mycket som behövdes handla men Lasse skulle till apoteket så då passade jag på att gå in en tur på Supergrossen och köpa morötter, hittade även mycket fina Belgiska Jordgubbar.

När vi kom hem så hade det gått dryga 4 timmar sen jag la spåret så det kändes som vi kunde gå detta nu.

Åberlix tog det direkt och gjorde ett mycket bra sök.

Sen hem och jag ska inte ljuga om jag sa att även jag mådde bra fast jag bara gick bakom Lasse och Åberlix.

Vi var sedan rätt trötta och satt bara ute och degade.

Som vanligt händer det alltid något vid parkeringen som gör våra hundar nyfikna.


Eftersom jag bara orkade läggs ett spår så fick det ligga kvar till klockan var halv 6 och då låta även Zlatan gå detta, men med uppsökande av spåret, vilket gick ganska hyfsat.

Nu var jag också tvungen att gå detta för att plocka bort markeringen.

Vet inte vad gropen kom ifrån men helt plötsligt låg jag på marken med ena benet djupt ner i en grop.  Men det gick bra och jag kunde fortsätta. Fast det kändes i mitt ben att jag hade vridit det en del.


Jag tyckte att Zlatan var lite virrig och kom inte alls ihåg att jag lagt spåret där han var.. men spår kartan visade på nästan exakt och ett perfekt spår.

Nu fanns det varken tillbaka gång eller skott men det är inte det viktigaste utan mest att se hunden jobba och lyssna på det mysiga kluckandet.


Nu var det dags för middagen

 


En middag som vi båda uppskattade.

Lasse hade rensat och lagt jordgubbarna i en socker marinad och de smakade verkligen sommar.


Gick upp och la mig vid 23,30 och som vanligt var det helt lugnt i lådan

Släkte lampan och kände att det skulle bli en ganska jobbig natt för mina knän värkte som tandvärk.


Så var det torsdag

Vaknade till och från hela natten av de värkande benen.

Z ville ut strax före 6 och det tog Lasse hand om.

Lyckades somna om och fick nästan en timme till innan jag steg upp .

Det blev över 15000 steg och en sträcka på 7,7 km under gårdagen, så att benen värkte var inte konstigt.

Inga måsten i skogen denna dag, men lite mer filande på hundarna. 


  Kunde bara inte låta bli att ta en liten filmsnutt. Lilla Ölice med det gröna bandet jobbar verkligen för maten och det syns även på hennes viktkurva som pekar rakt upp hela tiden.


Även lite koll på valparna, vill då gärna ta bilder på dem till deras, kommande familjer, men det fungerar inte som jag vill och samtidigt vill jag inte störa dem för mycket.. Det är sömn och ro de behöver för att utvecklas. 

Men redan strax efter 9 var vi på väg till Kungens kurva för att handla hundmat. Det blev 12 kg torrfoder och 4,8 kg färskfoder. Lite lite tugg benen och lever snittar. 

Såg på Hem till Gården och sedan åkte vi iväg till Återvinningen även denna dag. Märks verkligen att vi inte har någon krok på bilen och kan använda vår släpkärra, så det blir många turer med avfall från trädgården som måste packas i bilen.


  Blev inte så mycket mer denna dag. Min kropp var precis som jag räknade med efter allt klättrande i 

  skogen under gårdagen.  

Lite bilder blir det varje gång jag sätter mig vid lådan för att kolla på småttingarna.

   

Idag blev det en god middag med kassler 

 

Gjorde en gratäng på blomkål, broccoli, morötter och potatis, grädde och ost.

Lovar att det var godare än vad bilden säger.



Kvällen avslutades som alltid med Alla mot Alla






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 21 mars 08:43

Torsdag   Lite bättre denna dag, men fortfarande grått och trist.         Så såg min natt ut.  Mådde inte alls bra idag. Ont i lederna och känner mig allmänt dålig.  Satte mig ner för att kolla på Glamour och då passade vår hungrig...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 18 mars 08:43

Måndag     Idag var det kallt igen, men solen sken och det gör mig lite glad.         Jaja, natten blev som den blev.   Tänkte lite extra på Qling idag eftersom det är 5 månader sedan han lämnade oss.  Livet med hundarna har blivit helt...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 14 mars 10:03

Torsdag   Fortfarande visar termometern att det går åt rätt håll. Natten kändes bra och jag var upp för att ordna mitt urinprov vid 6 tiden.       Fanns väl inget direkt att klaga på denna morgon. Började dagen med att se på Glamour efte...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 11 mars 08:47

Måndag   Morgonen visade sig vara kall, men solen skulle visa sig och det kändes som en bra dag att stiga upp till. Natten kändes bra och jag visste att jag hade varit upp och kissat vid 2 tiden, men sen kändes det som jag hade sovit fram tills j...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 7 mars 13:00

Torsdag         Allt såg väl helt okej ut, förutom de 6 minusgraders som visade sig denna morgon. Men bara solen kommer fram så lär det i alla fall bli plusgrader. Tyvärr var vi tvingade att bege oss ut för att handla lite på Willys. Hem ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Skapa flashcards