Direktlänk till inlägg 22 september 2022

Torsdag till söndag vecka 38 2022

Av Rehn/Hornesjö - 22 september 2022 07:36

Så var det åter torsdag

 

Natten blev ganska okej och sov fram till klockan 5 . 

Sen blev jag kvar i sängen till halv 6 då jag kände att jag måste våga mig upp på benet. 

Kändes för jävligt.  Trodde att jag skulle börja hösten i Stockholm med att både promenera och eventuellt gymnastisera. 

Men det sket sig direkt. 

Dagen gick i lugnets tecken. 

Gjorde det vi skulle tidigt. Lasse ville till Dollarstore och jag behövde bara handla mjölk. 

. När vi kom hem så ställde Lasse sig och fixade lunchen

 

Idag mycket godare än igår och även konsistensen var perfekt. 


Själv sätt jag som klistrad framför TV för att fly bort en halvtimme tillsammans med folket i Hem till Gården. 

Fixade sedan ihop en pannkakssmet som nu skulle få stå och svälla till kvällens middag. 

Vi satte oss sedan tillsammans med hundarna ute och löste korsord. 

Gick inte in förrän vidx16 för att ge hundarna sin middag. 

Sen satte vi oss ett tag till  ute i den sköna luften. 

Tog fram en barstol till spisen och satte mig för att göra riktigt tunna pannkakor. 

 

Ikväll ville Lasse ha jordgubbssylt till sina. 

Sen fortsatte kvällens.  Lasse gick ut i mörkret och ordnade till lite stämningsfull belysning. 

Linkade ut i mörkret och tyckte det var så fint. 

 

Är  ingen älskare av  mörkret men med levande ljus så känns det rofyllt. 

Sen fortsatte TV kvällen som vanligt och avslutades med en superbra Alla mot Alla. 


Fredag

Lite varmare idag och ännu skönare morgon hade det varit på Öland. 

Men nu är vi här och får acceptera att det från och med i dag vänder och vi får leva i mörkret och kylan fram till våren. 

Det blev aldrig att vi öppnade upp poolen till hundarna och idag stängs den inför vintern. 

Fast hela kroppen känns som den vore överkörd och jag knappt kan ta mig fram på mitt onda ben så finns det en massa måsten inför nästa veckas utställning. Ska väl erkänna att det är inte det som står högst på listan, men Lasse vill så gärna ställa Zlatan och då tyckte jag att jag kunde anmäla även Z, men hade jag den dagen jag anmälde vetat att knät skulle jäklas så hade det inte blivit någon anmälan. 

Men får ta lite i taget med trimningen och hoppas sedan att Lasse eventuellt kan ställa båda hundarna om benet inte fungerar. 

Nu vet jag de som skulle säga att det man inte klarar får man ta hjälp och det håller jag med om när man är hundägare men inte om man är uppfödare för då har vi en skyldighet. Så klarar man inte av att trimma sina egna och i bästa mån även hjälpa sina valp köpare, då är det nog tid att lägga av med  uppfödning, hur mycket man än älskar sitt jobb. 

Hon är rolig i alla fall vår galna tjej


 

Så nu står jag här i trimmet för att göra det bästa jag egentligen brinner för.

Höll på till 12 då jag ville se Hem till Gården

Sen en tur till Kungens Kurva och City Gross för att handla krabba. 

Hade kollat på nätet och sett att de hade vaccad krabba för 59 kr styck, men det var tydligen något gammalt jag fick upp för det fanns inte alls. Men de hade färsk krabba vid disken för 169 kr kilot och det var bra tyckte jag. Den var från Norge.

De var gansak stora så en skulle räcka gott och väl till oss.

Även denna dag blev det att vi var ute mycket och det känns bra att få ta till vara på de fina dagarna utomhus, fast jag vet att jag borde vara inne och plocka i alla våra 30 flyttlådor som fortfarande finns kvar efter pappas bohag.

Middagen blev vid 18 tiden 

 

   

En middag i min smak


Kvällen fick avslutas strax efter midnatt. 

Kvällens film blev Kommisarie Frost. 


Lördag

 

Natten kändes helt okej. 

Bara en snabbis till Hallunda för att hämta Lasses medicin. 

Skulle sen åka till Vällingby för att träffa Rubina och överlämna lapptäcket som jag sytt sedan vi kom hem från Öland. 

Var så roligt att träffa även Åsa och Lilian. Tussan satt i fönstret när vi kom, men gjorde som alltid, bara försvann så fort hon hörde oss. 



Mormors lilla kråka   som själv snart ska bli mamma och ge oss ett nytt barnbarnsbarn.. 

Vädret var även denna dag härligt och bjöd på utevistelse

När vi kom hem så satte vi oss ute med hundarna.  Någon som gillar att   högt och hålla koll är Z. 


Även middagen blev på grillen


 

Lasse stod vid grillen och jag fixade resten inne. 

Blev en sen  kväll sent på grund av en Beck-film. 


Söndag

Det enda som stör just nu är att jag inte kan ta några promenader på grund av min onda kropp. 

Zlatan och Zeldas valpar blev 3 veckor i fredags och denna helg ska Julia få besök av de som bokat valp.  Lite spännande även för mig som  "farmor" eftersom det är jag som rekommenderat dessa tre.  

Min egen dag blev inget vidare. 

Började med att jag följde med Lasse till Dollarstore, 

De håller på att bygga om där uppe så parkeringen är inte som den brukar. 

Nu ställde sig Lasse mycket längre bort än vad han behövde och det blev ett rent helvete för mig att främja mig både in och ut därifrån. Nu fanns inte heller det ha  skulle ha så hon ville in på Hornbach, jag stannade i bilen. Även här kom han ut igen utan att ha handlat.. Rusta blev nästa och sedan Biltema. Själv vägrade jag att stiga ur bilen.  Men väl framme vid Hallunda var jag tvungen att stiga ur och lika mig in i Hallunda. 

Det dummaste jag gjorde var att försöka trottsa värken och gå fort och det resulterade sig i att även muskeln på baksidan av låret låste sig och jag trodde att jag aldrig skulle komma från centrum. 

Väl hemma satte jag mig i en stol på uteplatsen. Fanns inte så mycket annat jag kunde göra. 

Per ringde och frågade om han skulle försöka sig på att kolla Lasses klocka som har bråkat den senaste veckan. 

Vi satt ute i nästan 2 timmar och det var svårare än vad han hade trott, så efter dessa, timmar tog han med sig klockan hem och gick in i systemet på din dator för att kunna ominstallera denna.  Sen kom han tillbaka med den och nu får Lasse börja på ny kula. 

Nu gick vi in för det började bli lite svalare ute. 

Jag hade planerat middagen men insåg att stå vid spisen skulle aldrig fungera, så idag fick crockpoten jobba och Lasse skala, koka och pressa potatis.

Middagen blev god

 

Fläskkarré, lök, kryddor och en burk krossade tomater hade tillagat sig själv i crockpoten i ca 45 minuter.  

Jobbigt att inte kunna göra något, men att bara ta mig upp och ner i soffan får mig att kallsvettas. 

Blå linjen var slut klockan 22 och då tog jag mig upp för trappan och bestämde mig för att sova. 

God natt





















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 4 april 10:25

Torsdag   Kallt och soligt var det denna morgon.         Men ännu en natt som kändes okej med en grön app. Idag fungerade TV4 play igen på tv:n i vardagsrummet så det blev en timme för mig innan hundarna fick sin mat. På morgonen har...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 1 april 09:27

Så var vi inne i april    Lite svalare denna dag och även grått och trist.         Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade förväntat mig efter den struliga kvällen. När jag vaknade denna morgon så ser jag att det brunnit i ett p-...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards