Direktlänk till inlägg 16 augusti 2020

Söndag den 16 augusti

Av Rehn/Hornesjö - 16 augusti 2020 08:49

Nu var det ett tag sedan jag var här inne i denna blogg. Det har blivit lite i Yras valpar men just idag känns det som om det blir lite för mycket annat i hennes blogg så just därför tar jag tillfället i akt och uppdaterar denna i stället.

Det har ju hänt en hel del sedan jag var inne i denna, både bra och lite sämre saker.

Men nu har vi i alla fall kunnat komma iväg till Öland och det är nu fjärde dagen sedan vi kom hit.

Det var naturligtvis massor att göra, gräset var meterhögt och jag kände först en liten rädsla att släppa ut hundarna i detta höga gräs, men de kunde ju inte bara få vara inne.  Någon som verkligen uppskattade detta var lilla Åberlix som försvann i det höga gräset.

   


Vi har denna gång vår son Per med oss och det känns väldigt skönt eftersom Lasse blev opererad på onsdagen innan vi åkte och de skar ganska så djupt i bröstkorgen på honom och sen fick han lova att inte bära eller göra något så stygnen skulle gå upp.  Detta var inte lätt för Lasse som satte igång gräsklipparen direkt på torsdagsmorgonen och att klippa med den i detta höga gräs det är inte en lätt sak.

Men nu är det i alla fall fritt fram för hundarna att kunna springa som de vill i alla fall på en hel del av tomten.

 

Fast det är lite läskigt med den stora örnen som hela tiden är över oss och kollar


 

 


I fredags så ville Per till Thujaskogen för att fota och sen blev det inte så mycket mer i den starka värmen

 


Igår bestämde vi oss för att gör en lite utflyktsdag till bland annat Byxelkrok där det var fullt med folk, inte ofta man ser så mycket i augusti.

     

Långe Erik

 

Full parkering vid Böda Sand

    

Byxelkrok.

När vi kom hem så var vi sugna på en grillad korv'

  Räckte både till hundarna och oss.

Sen tog vi det lite lugnt i värmen fram till middagen som fick bli en enkel sallad

     

Per tog en timmes promenad till Ålkistan. Lasse och jag stannade hemma och gjorde ingenting.


Detta fick bli allt för denna gång. Tar så lång tid att lägga in bilder på datorn här nere.

Idag vill Lasse till Borgholm, vad vi nu ska dit och göra när det är så varmt. Men kanske kul att kolla in på nya Dollarstore








 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 28 juni 07:13

Tordag  Varmt även idag.  Svårt att få ihop en bra natt i denna värme.         Men det såg ändå ganska okej ut på appen. Idag blev det en tur till Kungens Kurva och stora fina Sea och en tur till ÖB. Sen även en tur till Dollarstor...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 24 juni 08:54

  Måndag   Vaknade upp till ett helt underbart väder Natten hade känts så där, vaknade vid halv 2 och hade svårt att somna om men det visade sig på appen att jag hade sovit väldigt mycket denna natt.         Över 2 timmars djupsömn och...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 20 juni 08:13

Torsdag  Solen sken redan när jag vaknade första gången kl 04.20. Vaknade nästa gång halv 6 och det var bara inse att jag inte skulle kunna somna om. Tog ett tag innan jag kollade mobilen.  Det var något som höll mig från denna just för att ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 17 juni 09:09

Måndag och intåg till midsommar   Såg inte alls ut som bilden visade på dagens väder, för här sken solen från en helt molnfri himmel. Natten hade känts rätt bra förutom en kramp i vaden vid halv 5 tiden då jag enligt drömmen hade sprungit ner ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 13 juni 08:17

Torsdag   Vädret såg ut som väntat när jag första gången denna natt steg upp vid halv 4.  Hade fortfarande lite värk i min vänstra sida i magen och svetten rann på mig, så inte mådde jag bra. Kollade min app som i alla fall visade en ganska bra...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards